Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bør vi ta med barnemat og MME?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-10, 08:22   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Bør vi ta med barnemat og MME?

Vi skal være 4 uker i Spania i august/september. Lillesøster er rett over 10 mnd når vi reiser.

Hun drikker fortsatt 5 flasker med MME om dag, og spiser lite med fastføde, kun fruktmos, frukt/yoghurtbeger fra Hipp/nestle, og grøt med grønnsaker, på glass fra HIPP. Alt annet kommer ut like fort (noen ganger kjappere...) enn jeg får stappet det inn. Middagsglass spiste hun for første gang mer enn 2 skjeer i går.

Hun drikker Hipp MME her hjemme, og det finnes ikke der vi skal være. (mamma har sjekket), men har prøvd henne litt på NAN nå, og det funker, virker det som. De har vel NAN i Spania? Det er den samme NANen som hjemme, er det ikke?

Å ta med 10-11 pakker HIPP nedover ser jeg litt mørkt på.

Fruktbeger osv finner jeg vel der nede?
Men de grøtglassene? Men jeg kan jo ikke ha med 30 slike nedover?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 08:37   #2
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør vi ta med barnemat og MME?

MME hadde jeg kanskje tatt med, men ikke noe annet. De har babymat i Spania og. De har samme NAN i Spania.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 08:41   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt med MME og grøtpulver. Grøtene i Spania er veldig søte, og jeg kan godt tro det gjelder MME også? Middagsglassene og fruktbegrene var bra. Pakk eskene sammen med vogna.

Gammel 10-07-10, 08:43   #4
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg hadde tatt med MME og grøtpulver. Grøtene i Spania er veldig søte, og jeg kan godt tro det gjelder MME også? Middagsglassene og fruktbegrene var bra. Pakk eskene sammen med vogna.

NAN er vel NAN? Vi har i allefall ikke hatt noe problemer med det de gangene vi har dratt til Kanariaøyene med unger som har brukt det.

Gammel 10-07-10, 08:48   #5
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Da vi var på Gran Canaria solgte de faktisk Hipp på den lokale butikken. Vi kjøpte både grøt, middagsglass, fruktmos, og juice der. Jeg tror ikke det var stort dyrere enn barnematen her hjemme heller. Bleiene kostet litt mer (Dodot er visstnok det samme som Pampers og funket helt fint) men det betalte jeg glatt for å slippe å ha med masse bleiepakker i bagasjen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 08:57   #6
Anne C

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Da vi var på Gran Canaria solgte de faktisk Hipp på den lokale butikken. Vi kjøpte både grøt, middagsglass, fruktmos, og juice der. Jeg tror ikke det var stort dyrere enn barnematen her hjemme heller. Bleiene kostet litt mer (Dodot er visstnok det samme som Pampers og funket helt fint) men det betalte jeg glatt for å slippe å ha med masse bleiepakker i bagasjen.

Jeg signerer denne, vi har gjort akkurat det samme. Dodotbleiene fungerer veldig bra!

Gammel 10-07-10, 08:57   #7
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lest at innholdet de "internasjonale" produsentene har i produktene varierer med hva som er retningslinjene og hva som er vanlig/tillatt i de forskjellige landene. Og ikke minst justert i forhold til pris. Generelt sett brukes det mer sukker i Spania enn i Norge.

Pampers i Norge er ikke like Pampers i utlandet, mye fordi vi kan betale mer for bleiene og har høyere krav til dem enn andre steder. Vi så både Dodot og Pampers i Spania, så jeg tviler på at det er det samme?

Gammel 10-07-10, 09:05   #8
Maysen
Nyter et nytt liv

Maysen sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Vi hadde med en liten beholdning av grøt og MME når vi reiste med ungene våre. de var 15 mnd da vi drog.
men de hadde godt utvalg av grøt og Nan der nede. Grøten var en anelse søtere enn i Norge, noe ungene likte veldig godt. NAN var stortsett det samme.

Det vi merket med bleiene, var at de var noe tynnere enn i Norge, men de fungerte helt greit,

Gammel 10-07-10, 09:07   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Middagsglass har jeg ikke tatt med - men om man ikke kan spansk, så kan jeg opplyse om at de selger morsmelktillegg med sjokoladesmak, honningsmak og grøt som er veldig godt sukret. (og sjokolademousee for barn i glass også )

De har nok vanlig morsmelkerstatning og altså.

Vi har pleid å ta med oss en bleiepakke til syden. Den rekker nesten en uke - og så kjøper vi et billigmerke på en lokal sjappe til de siste dagene (sparer pampers til hjemreisen, for billigmerkene er bleier anno 1990 i norsk standard)

Jeg anser det ikke som pes å ta med en bleiepakke - heller som en fin måte å ha plass til de ekstra tingene man kjøper seg der nede når man skal hjem.

Gammel 10-07-10, 09:18   #10
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi tok med selv da vi var i Spania fordi vi bare brukte HIPP. Men de hadde vanlig NAN der, på enorme tønner. Men skal du være der noen uker får du sikkert brukt det opp.

Gammel 10-07-10, 11:51   #11
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Grøt spiser den unge damen ikke uansett..

Men 10-11 pk HIPP tar litt plass.. Bleier for 4 uker til 2 unger gidder jeg ikke ta med, vi kjøpte til Storebror der nede i fjor sommer.

Lillesøster 09
Gammel 10-07-10, 11:51   #12
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi pakket bleier sammen med vognen, og sendte det på den måten. Absolutt ikke noe pes.

Grøtene vi prøvde var ekstremt søte (og det var hverken sjokolade eller honning i dem )

Gammel 10-07-10, 13:51   #13
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville tatt med mat. En del bleier også, men det er jo mer et økonomisk spørsmål.

Gammel 10-07-10, 15:29   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi reiste til Portugal med baby i 2002, solgte de NAN med sjokoladesmak, så jeg hadde definitivt tatt med MME hjemmefra. (Jeg antar at de selger vanlig type også altså. Jeg husker bare at jeg fant det lettere sjokkerende.)

Jeg ville også tatt med bleier, siden de koster omtrent halvparten så mye i Norge.

Det er bare praktisk å fylle opp kofferten med ting som ikke skal være med hjem, så er man sikret at man har ekstra plass i kofferten til ting man skal ha med hjem, som er anskaffet på ferie. :praktisk:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-10, 17:00   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nan er ikke nan nødvendigvis nei. Ikke samme krav i alle land, selv om EU har bidratt til større likhet sånn sett. Jeg hadde pakket en svær koffert med MME, grøt og bleier. Bleier fordi det er billigere i norge, MME og grøt for å sikre meg kjent mat. Så får dere ha plassen til ting dere har kjøpt der nede på vei opp.

Gammel 10-07-10, 17:16   #16
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

min filosofi har vært at ungene overlever noen uker på søt utenlandsk mat. Bleiene er heller ikke helt like, men de funker. Det nytter ikke å ta med ALT for 4 uker.

Forresten, ikke alle barn spiser babymat. Vi var skikkelig frustrert over kneten som ikke ville spise. Da han var 9 mnd introduserte vi vår egen mat, og det gikk ned på høykant.

Gammel 10-07-10, 17:20   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Om det står på plassen så hadde jeg heller tatt med mat enn bleier hjemmefra. Det selges Dodot, Pampers og Huggies i Spania, men de er noe tynnere enn bleiene her.

Gammel 10-07-10, 23:50   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Storebror greide seg fint med Spaniableiene i 2 uker i fjor, så jeg regner med at de overlever i år også.

Å pakke en koffert med bleier, mat og MME går bare ikke, for vi må også ha med forstøver til minstemor, endel medisiner i tilfelle etc. Så plassen fylles fort opp.

I dag kom jeg på at jeg kan jo ta posene til MME ut av pakkene, og bare ta med posene, og bare ha med 1-2 esker som vi bytter poser i etterhvert, da tar det mindre plass.

Lillesøster 09
Gammel 11-07-10, 09:58   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi var i Italia for seks uker siden, og da hadde vi med en pakke bleier, og så kjøpte vi ny etterhvert. Vi hadde også med litt mat (middag), men det kunne vi spart oss, for hun ville ikke ha, og spiste stort sett det vi spiste. Jeg ammet også veldig mye, så i praksis ble hun så godt som fullammet, 9,5 måneder gammel. Vi hadde også med noen sånne tubeflasker med fruktmos fra Ella's Kitchen. De kan lukkes igjen, og er veldig fine å ha i veska på flyet.

Dagligvarebutikkene hadde brukbart utvalg i Hipp, og det var ikke problem å finne for eksempel fruktmos.

Gammel 11-07-10, 13:19   #20
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært i Spania to ganger med vesla og har tatt med egen MME, nettopp pga helt andre krav til bl.a. sukkerinnhold. Andre gangen vi reiste var hun så stor at hun spiste grøt og middagsglass, men da kjøpte vi bare det de solgte der. Ikke noe problem, selv om det gikk en dag her hjemme før hun ville ha kjip fullkornsgrøt igjen. Alt går for ei lita stund og det blir MYE å ta med seg for flere uker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.