Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ordentlig god restaurant i Oslo

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 18:25   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ordentlig god restaurant i Oslo

Vi har bryllupsdag på tirsdag. Mannen har skaffet barnevakt og vi vil ut å spise godt igjen. Vi følte oss tidligere godt bevandret på Oslos gode spisesteder, men nå er det sørgelig lenge siden sist vi spiste romantisk middag i Oslo.

De siste gangene har vi vært på Eik, og det har vært veldig vellykket. Men det skjer vel ting på restaurantfronten. Er det noen som har en god restaurant å anbefale?

Gammel 03-10-09, 18:31   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordentlig god restaurant i Oslo

Bortsett fra the Usual Suspects så vil jeg anbefale Vognmand Nilsen på Teaterplassen på Grønland, de hadde utrolig god mat og var råflinke til å anbefale viner som passet og som var litt ukjente. Skikkelig bra opplevelse. Og ganske billig. Treretters middag ca 300 kr, med vinpakke 3-retters 300 kr til. 4-retters: 400 + 400 kr.

Gammel 03-10-09, 18:34   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sant nok. Vognmand Nilsen er bra. Har vært der noen ganger med venninner. Vi har spist veldig god 3-retter for 300 kroner. Mannen vil gjerne ha maaaange retter, men det lar seg vel ordne der også.

Gammel 03-10-09, 18:39   #4
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Vi er jo ikke så mye ute vi heller, men vi ble begeistret av Trancher nederst i Thv. Meyersgt. Konseptet er kjøtt og passende tilbehør, og det var de gode på. (Ikke noe særlig hvis man ikke liker entrecote, dog).

Gammel 03-10-09, 18:40   #5
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Så ikke det med maaange retter, det får du ikke på Trancher. Har dere vært på Victor på Sandaker? Spiste super sjuretters der jeg var der.

Gammel 03-10-09, 18:40   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Mannen ville elsket Trancher, men jeg liker at det er en del andre innslag også. Vi har gått for 5-retters for Eik; da er kjøtt den største retten og så får mannen kjøtt og jeg variasjon.

Gammel 03-10-09, 18:41   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg syns Eik er fantastisk, men neste gong eg er i Oslo skal eg på Oscarsgate. Den har eg hørt FANTASTISKE ting om!

Gammel 03-10-09, 18:42   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisnivået på Oscarsgate er derimot et litt anna nivå enn Eik. Men alle eg har snakka med seier det er verdt kvar krone.

Gammel 03-10-09, 19:23   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommer som vanlig med mitt faste forslag om Mares, i Frognerveien, om man liker fisk. De er suverene på fisk, gode menyer og gode viner.

Gammel 03-10-09, 19:25   #10
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om du liker indisk, så bør du prøve Zaika. Utrolig god mat, og prisnivået er også veldig bra. Ellers er jo Dinner alltid en slager.

Gammel 03-10-09, 19:27   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Klosteret. Der synes jeg det var veldig romantisk. Og utrolig god mat, man kan vel få opptil 7 retter tror jeg i hvert fall. Servicen var også fantastisk.

Gammel 03-10-09, 19:32   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Eg syns Eik er fantastisk, men neste gong eg er i Oslo skal eg på Oscarsgate. Den har eg hørt FANTASTISKE ting om!

Der feiret vi bursdagen min i fjor, og det var veldig, veldig bra altså. Vi fikk de mest speisa ting, og alt smakte godt. Bittebittesmå retter, så man må gå for tiretters eller deromkring. Lokalet er virkelig knøttsmått, og det kan være greit å vite om man synes det blir for kleint. Det er enda mindre enn Bagatelle. Absolutt den beste restauranten jeg har vært på i Oslo. Link: http://restaurantoscarsgate.no

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 19:40   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Der feiret vi bursdagen min i fjor, og det var veldig, veldig bra altså. Vi fikk de mest speisa ting, og alt smakte godt. Bittebittesmå retter, så man må gå for tiretters eller deromkring. Lokalet er virkelig knøttsmått, og det kan være greit å vite om man synes det blir for kleint. Det er enda mindre enn Bagatelle. Absolutt den beste restauranten jeg har vært på i Oslo. Link: http://restaurantoscarsgate.no

Å, no gler eg meg enda meir!! Dra dit, Tjorven så kan vi misunne oss i hjel!

Gammel 03-10-09, 19:41   #14
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Moonson, vi snakke vel om en 5000 for to stk inkl vin? :

Gammel 03-10-09, 19:42   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Oscarsgate står på listen min over "to dos" også. Spørs når det blir da..

Gammel 03-10-09, 19:59   #16
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Om du liker thaimat så bør dere virkelig prøve Som Tam under Soria Moria på Torsov. Jeg var skikkelig skeptisk da Forskeren tok meg med dit (altså skeptisk til thaimat), men hvis jeg skulle velge én restaurant å spise på resten av livet ville det blitt den. Skikkelig koselig lokale, god service og fantastisk god mat.

Gammel 03-10-09, 20:23   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Vi svei av ganske mye penger da vi var i London nylig. Vi har sjekket ut prisene og funnet ut at Oscarsgate får vente litt. Men vi er veldig klar over at det er en restuarant etter vår smak. Den ble diskutert og forkastet før jeg startet denne tråden.

Gammel 03-10-09, 20:25   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vitis Vinifera på Skøyen har god mat. Her er anmeldelsene.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:46   #19
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Hva med Markveien mat og vinhus? Jeg minnes å ha spist en god syvretter med vin der, for noen år siden da, og at det ikke kostet skjorta.

:noterer ned Oscarsgate på to do listen:

Gammel 04-10-09, 19:38   #20
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om dere vil ha masse forskjellig mat anbefaler jeg Sahara, og der er det jo passe romantisk om dere får bord i underetasjen. Det er masse mat for pengene, vi kommer oss aldri så langt som til dessert. Også så godt!! :namnam:

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.