|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Ordentlig god restaurant i OsloVi har bryllupsdag på tirsdag. Mannen har skaffet barnevakt og vi vil ut å spise godt igjen. Vi følte oss tidligere godt bevandret på Oslos gode spisesteder, men nå er det sørgelig lenge siden sist vi spiste romantisk middag i Oslo.
![]() |
![]() |
#2 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloBortsett fra the Usual Suspects så vil jeg anbefale Vognmand Nilsen på Teaterplassen på Grønland, de hadde utrolig god mat og var råflinke til å anbefale viner som passet og som var litt ukjente. Skikkelig bra opplevelse. Og ganske billig. Treretters middag ca 300 kr, med vinpakke 3-retters 300 kr til. 4-retters: 400 + 400 kr.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloSant nok. Vognmand Nilsen er bra. Har vært der noen ganger med venninner. Vi har spist veldig god 3-retter for 300 kroner. Mannen vil gjerne ha maaaange retter, men det lar seg vel ordne der også.
![]() |
![]() |
#4 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloVi er jo ikke så mye ute vi heller, men vi ble begeistret av Trancher nederst i Thv. Meyersgt. Konseptet er kjøtt og passende tilbehør, og det var de gode på. (Ikke noe særlig hvis man ikke liker entrecote, dog).
![]() |
#5 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloSå ikke det med maaange retter, det får du ikke på Trancher. Har dere vært på Victor på Sandaker? Spiste super sjuretters der jeg var der.
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloMannen ville elsket Trancher, men jeg liker at det er en del andre innslag også. Vi har gått for 5-retters for Eik; da er kjøtt den største retten og så får mannen kjøtt og jeg variasjon.
![]() |
![]() |
#7 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloEg syns Eik er fantastisk, men neste gong eg er i Oslo skal eg på Oscarsgate. Den har eg hørt FANTASTISKE ting om!
![]() |
![]() |
#8 |
Ferdiglada
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloPrisnivået på Oscarsgate er derimot et litt
![]() |
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloJeg kommer som vanlig med mitt faste forslag om Mares, i Frognerveien, om man liker fisk. De er suverene på fisk, gode menyer og gode viner.
![]() |
#12 |
Peppy!
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i Oslo
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ferdiglada
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i Oslo
Å, no gler eg meg enda meir!! Dra dit, Tjorven så kan vi misunne oss i hjel!
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdiglada
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloMoonson, vi snakke vel om en 5000 for to stk inkl vin? :
![]() |
![]() |
#16 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloOm du liker thaimat så bør dere virkelig prøve Som Tam under Soria Moria på Torsov. Jeg var skikkelig skeptisk da Forskeren tok meg med dit (altså skeptisk til thaimat), men hvis jeg skulle velge én restaurant å spise på resten av livet ville det blitt den. Skikkelig koselig lokale, god service og fantastisk god mat.
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloVi svei av ganske mye penger da vi var i London nylig. Vi har sjekket ut prisene og funnet ut at Oscarsgate får vente litt. Men vi er veldig klar over at det er en restuarant etter vår smak. Den ble diskutert og forkastet før jeg startet denne tråden.
![]() |
![]() |
#18 |
One of These Days
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloVitis Vinifera på Skøyen har god mat. Her er anmeldelsene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloHva med Markveien mat og vinhus? Jeg minnes å ha spist en god syvretter med vin der, for noen år siden da, og at det ikke kostet skjorta.
![]() |
#20 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ordentlig god restaurant i OsloOm dere vil ha masse forskjellig mat anbefaler jeg Sahara, og der er det jo passe romantisk om dere får bord i underetasjen. Det er masse mat for pengene, vi kommer oss aldri så langt som til dessert. Også så godt!! :namnam:
![]() |
|
|