Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Nuggets av fisk?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 12:45   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nuggets av fisk?

Noen som har smakt nuggets laget av fisk?

Hva har man som tilbehør?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 12:48   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nuggets av fisk?

Har sett det, men ikke smakt det, men tenker umiddelbart at dette må være noe ala fiskepinner? Og at tilbehøret da bør være deretter? I vårt tilfelle potetmos og noe grønt...

(Jeg lærte med da kyllingkjøttdeigen kom, at det ikke var bare å erstatte vanlig kjøttdeig med den, så skulle alt bli så bra så....Så jeg stoler ikke på at fiskenuggets skal være noe ala "vanlige" nuggets av kylling... )

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:42   #3
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, du har nok sikkert rett.
Har en pakke liggendes i frysen vi da, men begynner å lure på hva jeg skal servere til... Hmmm, kanskje jeg skal prøve med pomfrits, litt grønt og ulike dressinger til dipp. Hvilken dressinger er gode til fisk?

Gammel 03-05-10, 15:01   #4
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Remulade?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:20   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lagde en gang fiskepinner fra grunnen av. Stykker av torsk ble dyppet i mel, så egg og til slutt couscous før vi stekte det i panna.

Det ble skikkelig godt, men jeg vil på ingen måte påstå at det var lettlaget.

herligheten ble servert med sweet chili-saus til mor og far og med ketshup til ungene (de pokkers ungene vil ha ketshup til ALT).

Gammel 03-05-10, 15:52   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 460
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Hmm.. usikker på hva du mener med nuggets.
Men som Tjorven nevner, så panerer jeg ofte fiskefileer selv som "fiskepinner". Hvis jeg panerer hvit fisk så pleier jeg å ha poteter, raspet gulrøtter og smeltet smør med stekt løk til. Men noen ganger går vi også for fish'n chips løsningen med pommes frites til.

Har også laget laskepinner som jeg har hatt i fahitas med salat, agurk og evt andre kuttede grønnsaker, med remulade og sweet chilisaus til.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 17:21   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer for en søt chilisaus, ris og en frisk kålsalat.

Gammel 03-05-10, 17:22   #8
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi lagde en gang fiskepinner fra grunnen av. Stykker av torsk ble dyppet i mel, så egg og til slutt couscous før vi stekte det i panna.

Couscous altså? Tørr couscous?

Vi lager som regel fiskepinnene fra bunnen av (det går lettere etterhvert, vi regner det som en kjapp middag) og dette hørtes ut som en morsom vri.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:20   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

http://www.isbilen.no/?id=202

Sånne....

Gammel 05-05-10, 20:56   #10
hera
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2010
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Til fisk av den typen lager jeg båtpoteter i ovnen, og har knaskerøtter og en youghurtsaus med smakstilsetning av sitronskall, hvitløk og eple ved siden av.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:09   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av hera, her.

Til fisk av den typen lager jeg båtpoteter i ovnen, og har knaskerøtter og en youghurtsaus med smakstilsetning av sitronskall, hvitløk og eple ved siden av.

Knaskerøtter? vil si hva..

Og yoghurtsaus, det hørtes godt ut til! Du har vel ikke en mer detaljert oppskrift til meg vel på sånn som du lager det?

Gammel 05-05-10, 21:12   #12
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Hvis de er dyrere enn vanlige fiskepinner, hadde jeg ikke giddet aa kjöpe dem. Det er bare et marketingtriks höres det ut som.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:19   #13
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er jo fiskepinnar da, men med litt annan form liksom. Men fiskepinnar kan vere godt det, så lenge det er skikkelig vare. Eg lagar dei sjølv.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:43   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fulgte ikke opp denne tråden: Nei, ikke tørr couscous, men den ble laget ferdig (uten krydder og tilsetninger), og så vente vi fisken i det før den ble stekt. Godt, men utrolig arbeidskrevende middag.

Gammel 06-05-10, 10:46   #15
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Enghav har noen kjempegode. De er ganske store med mye fisk, og krydret litt sterkt. Jeg spiser ikke fiskepinner, men disse går ned på høykant. Lager dipp av rømme blandet med søt chilisaus.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:33   #16
ice
Nybegynner

Medlem siden: Jul 2010
ice er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

dette er panerte fiskefilet ikke malt fisk som er i panneter .. det er en meget stor forskjell på di produktene :-)

ice er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.