|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Elgkjøttsuppe med årest grønnsaker er fantastisk godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Nå skal jeg komme?
![]() |
#4 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Elg stroganoff.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!
Det kommer jo alt an på deg, Mauser. Hva har du tenkt til å lage ut av kjøttet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Nei uff og æsj det kan være veldig farlig, ta det ut av fryseren med en gang så skal jeg komme og bli kvitt det på en forsvarlig måte for dere
![]() |
#7 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Jeg ville ha langtidsstekt det som stek og restene hadde jeg tatt som pålegg.
![]() |
#10 |
Metallica!!
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Utdypende forklaringer?
![]() |
#13 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Hvis det er ok biffkjøtt, så ville jeg laget elggryta som jeg har vokst opp med. Høres ikke godt ut, men er etter mitt skjønn den beste som finnes. Løken kokes nesten bort, og blir som en litt tykk saus.
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Biff?
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Jeg ha'kke peiling. Og presiserer igjen at det ikke er jeg som skal gjøre noe som helst her. Håper jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
can-jur
|
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Elg er kjøtt. Det kan brukes til alt som du ville brukt annet kjøtt til.
![]() |
![]() |
#20 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Vi har 1,5 kilo frossent elgkjøtt, hjelp!Jeg har laget mye mat av elgkjøtt. Den måten kjøttet blir aller best på (synes jeg), er å skjære alt kjøttet i tynne skiver. Salt og pepre på begge sider, og stek det litt brunt i stekepanne. Når kjøttet har fått brunfarge på begge sider, så putter du det i en kjele med vann (tilpass menge vann med menge kjøtt. Kjøttet skal dekkes og vel så det med vann) og koker kjøttet i ca. 1,5 time. Da blir det utrolig mørt, og smelter nesten på tungen! Sil kraften av kjøttet, og bruk det til å spe med når du lager brun saus (smør og mel). Smak til med salt og pepper. Ikke sikker det trenger krydres veldig. Tobehøret kan man jo velge selv, men jeg liker det godt med poteter og gulrot, evt ertestuing eller surkål.
![]() |
|
|