Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

En sykkel og en joggesko i overskudd ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-10, 13:05   #1
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

En sykkel og en joggesko i overskudd ...

... etter litt nattlig innsats, det er ikke så verst. Minus: sykkelen er gammel og sliten, og skoen er for liten. Dessuten er den stygg, en brunaktig Nike i størrelse 42.

Bakgrunn for kuppet: Jeg våkner hver morgen av at fruen tar sykkelen sin til jobb. Den står rett utenfor soveromsvinduet, og det knaser i grusen der den står parkert oppå det midlertidig gjenfylte hullet etter den gamle parafintanken jeg gravde opp i fjor. Da er klokka som regel like etter sju.

I natt våknet jeg igjen av samme knasing. Kort forvirring - er det ikke lørdag? Jobbe i dag? Hva er klokka? 0345? Aha! Jeg spratt opp og løp ut, og der var en bengel i ferd med å trille avgårde med fruens (selvsagt ulåste) sykkel, mens tre kompiser stod ute i gata og ventet. Det hele ble litt komplisert av at han forsøkte å sykle på sin egen sykkel samtidig. I tillegg ble han nok litt stresset av 90 kg hissig mann i bare trusa som kastet seg over ham, nesten helt uprovosert. Så da veltet vi like godt overende en salig mølje av bein og sykler og bannord. Jeg fikk ikke riktig fatt på ham siden vi hadde syklene mellom oss, og borte ble han i en avsindig fart. Han ville vært et brukbart trekkplaster i Bislett Games, det er helt sikkert. Resten av gjengen var nesten like raske, så de ville blitt et bra stafettlag. Tilbake lå sykkelen hans (eller mest sannsynlig noen andre sin), nevnte sko og diverse spinnemerker i asfalten.

Etter litt gauling av diverse trusler etter dem gikk jeg inn for å kle på meg. Da kom en av dem trillende forbi på en av våre sparkesykler som de også hadde fått med seg, sannsynligvis for å se om det var mulig å hente det de hadde glemt igjen. Det var det jo for så vidt ikke, fordi da gikk jeg ut igjen på jakt. Resten av gutta drev og snek rundt huset og garasjen, og fikk det veldig travelt med ny treningsøkt da jeg nærmet meg. Etter litt patruljering i nabolaget fant jeg dem inni hekken til naboen, der de lå og trykket som forskremte rådyrkalver. Siden de åpenbart ikke hadde vett til å gi seg ringte jeg politiet, og etter en liten halvtime kom de innom og tok med sko og sykkel. Like greit, siden det var en skrapsykkel og skoen som nevnt ikke passet uansett. Da var gutta riktignok borte, men sparkesykkelen lå igjen nede i veien.

Jeg var ikke helt fornøyd, så jeg gikk meg en runde til i nabolaget. Og jaggu, nede ved skolen kom jeg over to karer i 16-17-årsalderen med møkkete klær og tvilsomt oppsyn. De var som tatt ut av nærmeste hekk, faktisk. Det var de to som hadde vært minst involvert, og de var dypt sjokkert over at noen kunne finne på å stjele sykler midt på natten. Dessverre kjente de ikke de to hovedgutta - de hadde møtt dem samme kveld, visstnok - men de var nokså bekymret for han som løp rundt uten sko, for de fikk ikke kontakt med ham. De lurte til og med på om jeg hadde sett ham og eventuelt tatt vare på ham.

Jeg hadde jo ikke det, men jeg kunne i alle fall fortelle dem at sko og sykkel kunne hentes hos lokalt politi, dersom han skulle være interessert i det. De takket pent for informasjonen, og før de bega seg hjemover for å legge seg ble vi enige om at det nok var best om de ikke la veien om gata vår i nærmeste fremtid.

Sist redigert av Mauser : 24-07-10 kl 13:52.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 13:09   #2
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En sykkel og en joggesko i overskudd ...

Helt utrolig.
Måten du beskrev det på var bra!

Gammel 24-07-10, 13:10   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Wow! Action!

Skal du ikke legge ut bilder av deg i trusa, da?

Spøk til side: sikre verdier bedre fra nå av, ja? Dustebøller som gjør at slikt blir nødvendig

Gammel 24-07-10, 13:17   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

WWMauserD! Det er der!

Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 13:44   #5
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Såå utrolig bra beskrevet, syntes liksom jeg var flue i hekken og fikk med alt.

Gammel 24-07-10, 13:47   #6
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wow! KGB-Mauser!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 13:48   #7
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

...og heretter låser fruen sykkelen sin?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 13:53   #8
Solblomst
Passiv

Standard

Jeg kjente adrenalinet steg en smule.

Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:14   #9
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Ser det levende for meg

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:32   #10
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Wow! Man kødder ikke med Mauser, det sier seg selv!

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:39   #11
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Mauser i trusa!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:45   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sist redigert av Fluke : 24-07-10 kl 15:01.
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 14:58   #13
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra!

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 18:06   #14
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knallbra!

Gammel 24-07-10, 19:51   #15
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Action!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 20:05   #16
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Herlig action! Tøffe Mauser!

Gammel 24-07-10, 20:06   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Herlig beskrivelse!

Gammel 24-07-10, 20:58   #18
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Stakkars gutter. De skjelver sikkert enda.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:17   #19
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 24-07-10, 22:18   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mauser! En nattens mann!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.