Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjemmefarging av lyst hår, er det noe å ta sjansen på?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-10, 22:04   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmefarging av lyst hår, er det noe å ta sjansen på?

Jeg kikket tilfeldigvis på noen hårfarger i et parfymeri i dag. Har aldri prøvd det, og vet heller ikke om jeg skal. Men jeg syns ofte de som farger håret (i mørke farger) har veldig blankt og fint hår. Jeg har blondt hår med striper (stripene er bleket, ikke farget). Hva skjer om man farger sånt hår med en lys farge?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:10   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmefarging av lyst hår, er det noe å ta sjansen på?

Først må jeg jo bare anbefale deg å lese tråden på Nyheter etc. om hårfarging.

Deretter:
Nja, det kommer an på hvor lys farge du velger, og hva fargen inneholder. Det er litt dumt om det er blekemiddelgreier i den.
Jeg har farget håret med lysere farge selv, og det gir ikke så veldig mye effekt. Dessuten går den der glansen varierende fort ut, og en fargebevarende sjampo og balsam har omtrent samme effekten.

Gammel 24-07-10, 22:14   #3
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke disse fargene inneholdt blekemiddel. Og jeg er klar over allergifaren. Vil egentlig bare vurdere om det kan være noe å prøve.

Gammel 24-07-10, 22:54   #4
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Om det er glansen du vil ha, så bruker du en minicolor bare. Da er det ikke særlig stor risiko, bare ta en farge som er mest mulig lik den du har. Må du velge mellom mørkere og lysere så ta lysere siden minicolor uansett ikke lysnet.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:02   #5
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare hatt heldige resultater, og hårfargen min er vel ganske lik din i utgangspunktet.
Men det er lurt å unngå farger med rødt i, de lyse stripene tar lettere opp de røde pigmentene.

Gammel 25-07-10, 10:21   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Garnier Nutrisse er jeg veldig fornøyd med som i lysfarge. De andre merkene fungerte ikke på meg.

Gammel 25-07-10, 10:23   #7
Trulte

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Men håret blir jo ikke akkurat blankt av striping og lysfarge. Da må du til med stylingprodukter. Jeg har farget mitt mørkere nå og det ser jo utrolig mye sunnere ut.

Gammel 25-07-10, 10:48   #8
Eni
tøff som havregrøt

Eni sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Jeg har farga håret mitt selv mange ganger. Men jeg ganske mørk i utgangspunktet, så det er ikke så mye som kan gå galt. (er ikke redd for å ende opp med grønt eller lilla hår for å si det sånn...) Sånn sett føler jeg at det er ganske safe. Hadde jeg hatt lyst/blond hår, hadde jeg vært mer forsiktig tror jeg... Og kanskje særlig siden det er stripet i utgangspunktet. Har hørt diverse "skrekkhistorier" om hår som tidligere har vært bleika, som plutselig ble både rosa, grønt eller lilla...

Hvis det er et sunt hår du er på utkikk etter, tror jeg det er bedre å gå til innkjøp av gode hårprodukter (shampo, balsam og hårkur), i stedet for å farge det...

Gammel 25-07-10, 12:28   #9
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg roper bare et rungende NEI etter å ha brukt ca 1200 kr på å rette opp skadene etter en slik førstegangsfarging hjemme.
IKKE gjør det!!

Gammel 25-07-10, 12:29   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Skjønner. Jeg skal ikke gjøre det. Var igrunnen bare et innfall, jeg ble revet med av alt det skinnende blanke håret på pakningene.

Gammel 25-07-10, 12:36   #11
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tør vedde på at ikke en av dem på pakkene faktisk har prøvd produktene.

Gammel 25-07-10, 12:40   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Du har helt rett. Herregud for en lettlurt kjerring jeg er. Takk.

Gammel 25-07-10, 12:41   #13
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har stort sett gått veldig fint med hårfarge når jeg har gjort det faktisk, men da har stripene mine vært solbleket (eller, en gang med et blekemiddel man sprayet i håret før en gikk ut i solen ) men håret har blitt mindre slitt av å bruke frisørsalongene sine hjemmefarginger.

Likevel vil jeg ikke anbefale det.

Gammel 25-07-10, 12:49   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Sannelig godt jeg har vett til å forhøre meg her når sånne ville ideer dukker opp. Jeg er jo egentlig verdens mest hårkonservative også, fullstendig u-eksperimentell.

Gammel 25-07-10, 12:54   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skulle ønske jeg hadde samme vettet hver gang jeg sto på badet med en saks tilgjengelig og får den geniale tanken om å bare stusse litt opp rundt ansiktet, - fikse bittelitt på luggen, så blir den så mye bedre. Not.

Gammel 25-07-10, 16:34   #16
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig lyst hår, og har farget det i lyse farger og mørke farger mange ganger. Jeg synes du kan gjøre det, Maxi, selv om jeg synes håret ditt er veldig flott i den fargen du har. Men om du nå velger å gjøre det, bør du velge en farge i ask, så du slipper rødt/rosa hår.

Gammel 25-07-10, 16:46   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg er egentlig ikke ute etter så veldig annerledes farge, jeg ble mer fristet av den der nyfarget og glinsende-looken. Så jeg tror jeg fortsetter å la frisøren ta seg av fargen, og prøver å finne noen produkter som gjør håret blankt og lekkert.

Gammel 25-07-10, 16:50   #18
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo da bare sette i en minicolor, lysblond med ask. Veldig fin, og skader ikke håret.

Gammel 25-07-10, 21:13   #19
Trulte

Trulte sin avatar

Standard

Jeg blander Garnier Nutrisse nr. 10 og 9.3 femti/ femti og får et strålende bra resultat. Lysner håret mitt en god del. Og hver frisør jeg har vært innom i løpet av de 7 årene jeg har drevet på med det har kommentert hvor utrolig fin farge jeg har.
Nå har jeg som sagt prøvd å gå litt kobber, men det er fordi jeg var drittlei lyst hår.

Gammel 04-08-10, 08:51   #20
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg får laget striper hos frisøren et par ganger i året, og farger ellers med Garnier Nutrisse i 9 (kjøper fra feelunique). Det blir veldig pent ob blankt og overgangen mellom det stripete og utveksten blir veldig naturlig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.