|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Inspirert av Bibeltråden min. Finns det noko du aldri ville funne på å kaste i søpla/papirgjenvinninga/alskens renovasjonssystem?
![]() |
![]() |
#2 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Klær kaster jeg aldri, nei. De kjøres til Fretex (skremmende ofte). Ellers kildesorterer jeg mye, mest fordi det er så lettvint her i kommunen. Ellers har jeg ikke så mye jeg vegrer meg for å kaste, egentlig, bortsett fra gamle styrepapirer og slikt. De brennes i ovnen.
![]() |
#4 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Jeg kaster heller ikke klær som fortsatt er brukbare og leverer enten til lokal gjenbruksbutikk, lar noe gå i arv innad i familie eller til venner, evt. sender jeg det med slike busser nedover til østblokkland.
![]() |
#5 |
Ferdiglada
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Men kva gjer dokke med messinglysestakane frå det glade 90tall, porselenshunden frå tante Helga, den gul og grønnstripete duken med frynser?
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?
Kaster helt uten hemninger, med mindre jeg tror det er fnugg av sjanse for at Fretex skal kunne selge det. Jeg gjemmer aldri på gaver jeg har fått som jeg vet at jeg aldri kan eller vil bruke. Så stort loft har jeg ikke. Ikke ser jeg poenget heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?
Fretex eller loppis.
![]() |
#8 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Før hadde jeg en eske i kjelleren stående klar til loppemarked. Der havnet porselenshund og messingslysestake. Og når våren kom ringte jeg og fikk alt hentet, eller leverte det på loppis selv.
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?
Selvsagt! Jeg kaster ikke bøker.
Kaster dem med et stort glis rundt munnen. Jeg orker ikke å ha rot rundt meg.
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinoff; Finns det noko du aldri kastar?Kaster så å si aldri bøker, med mindre de er fysisk ødelagt eller så dårlige at jeg mener ingen burde lese dem.
![]() |
#12 |
Unik
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?...men hvorfor søpla??! I disse miljøtider.
![]() |
#13 |
Bedreviter
|
Fordi det finnes en hel del ting som er så lite salgbart at det er søppel uansett hvor mye man snur og vender på det. Ting som absolutt ingen vil ha, er søppel for Fretex også, og hvis man ikke er i det minste litt kritiske til hva man sender dem, er det Fretex som må ta ansvaret for å bli kvitt det, og det synes i alle fall ikke jeg er greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ferdiglada
For min del; Latskap. Det å rydde, sortere, finne ut når bruksbutikken er åpen, stikke av i lunsjen for å nå butikken osv. Det blir for styrete for meg. Klær er eg flinkere til. Det går i Uff-kontainer.
![]() |
![]() |
#15 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Jeg kaster bare søppel. Ting går til loppis eller i div. gjenbrukscontainere eller på Gis bort-avdelingen til Finn (det finnes virkelig ingen grenser for hva folk vil kjøre fra ytre Enebakk for å hente).
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
intro
|
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Det meste, ja. Bøker kaster jeg i alle fall ikke. Og ikke favorittbamsen som jeg har hatt siden jeg var to.
![]() |
![]() |
#18 |
Unik
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Skjønner at man ikke sender alt til Fretex, men det er virkelig utrolig hvor mye DRITT folk handler på loppis og på gis bort på finn.no.
![]() |
#19 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Spinoff: Finns det noko du aldri kastar?Jeg kaster ikke det som er fullt brukbart, selv om vi ikke trenger det lenger. Gir bort i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Noen ganger har man ikke tid/mulighet/energi til å sortere bra fra dårlig og kjøre rundt til loppiser/sette inn annonser på finn. True story. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|