Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevaktbetaling - hvor mye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-10, 10:54   #1
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Barnevaktbetaling - hvor mye?

Til femtenåring som skal passe Knøtto (snart fire, og som eeeelsker denne barnevakten) fra 0830 - 1500 en hverdag. Barnevakten eeelsker Knøtto også, altså, i den grad det er relevant.

Sist fikk hun 150,- for å hente henne i barnehagen, fôre og legge henne, vi var hjemme ca 1930.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 10:56   #2
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevaktbetaling - hvor mye?

Om dere ønsker å fortsette å bruke henne, så bør hun få litt iallefall. 500? Er det lite? (tenker 75 kroner pr time - og runder av inni hodet mitt her nå)

Gammel 13-08-10, 11:18   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke brukt barnevakt på noen år, men når jeg betalte henne betalte jeg ikke pr. time, men som en helhet. For en hel dag hadde jeg sikkert betalt 300 eller 400 kr. Barnevakten vår tok alltid med seg ungene på bading, kino, skøyter el. lign. og det var jo litt utgifter med det også. Tror hun var fornøyd med betalingen.

Gammel 13-08-10, 11:19   #4
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Ojsann, jeg skjønner at jeg var på en litt annen og billigere planet enn Bauche. Det er jenta som har spirt om å få være barnevakt flere ganger, men denne gangen trenger vi jo hjelp.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 11:21   #5
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

500 kr er mye for en femtenåring synes jeg. Rundt 300 hadde jeg tenkt hadde vært en grei pris.

Til sammenligning fikk mammaen min som jobbet som dagmamma for noen år siden ca 2000 kr i måneden pr barn. 20 arbeidsdager tilsier dagslønn på 100 kr... Hun hadde riktignok flere barn da, men likevel.

Gammel 13-08-10, 11:34   #6
Maninin
Fullverdig medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Maninin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja, rundt 300,- mener jeg også er en riktig betaling til en 15-åring.

Maninin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:00   #7
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

I utgangspunktet betaler jeg barnevakter 100 kroner for første timen, deretter 50 kroner per time. Og så runder jeg litt opp eller ned ettersom hva som blir greit totalt. Dermed skulle altså din barnevakt hatt 350 kroner, men 300 kroner er vel helt greit det også. Men såpass mener jeg at det skal være.
Så heldige dere er - gode barnevakter er gull verdt!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:05   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

For en hel dag ville jeg hvertfall betalt 500.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 12:12   #9
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Link om hvor mye en bør betale barnevakten.

http://www.klikk.no/foreldre/foreldr...icle594700.ece

Gammel 13-08-10, 12:31   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

jeg synes det er forskjell på å passe barn en hel dag enn en ettermiddag jeg da. Fra barnet legger seg til foreldrene er hjemme, så er det jo bare å sitt i ro.

Det er 6, 5 timer, tross alt. 6,5 timer hvor barnet er våkent vil jeg tro.

Gammel 13-08-10, 12:37   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

350 vil jeg tro.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-10, 14:36   #12
Libra

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

På linje med Bauche her.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 22:38   #13
naima
nerdedame

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
naima er litt kulnaima er litt kulnaima er litt kul
Standard

Vi betalte ein 17-åring 250 for å sitte å sjå på TV og baby-callen som vart plassert oppå TVen i 4.5 timar. I tillegg fekk ho sjå på når vi bada henne.

Eg tenker som så at det er greitt å ha litt å gå på så vi ikkje blir ruinert når vi vil ut før leggetid og/eller leggetida er seinare på kvelden, dessutan blir jo barnevakta eldre også, og det er sikkert verre å lokke henne hit ein laurdagskveld når ho er fylt 18.

naima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-10, 23:14   #14
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

For et par og tjue år siden :knirk: fikk jeg den nette sum av ti kroner timen for å passe ei nabojente når mamma'n jobbet lørdager. Altså 80 kroner for å bruke annenhver lørdag formiddag til barnepass. Jeg syns jeg fikk lite igjen for å prioritere bort venninner, byturer, fnising og fjas, og foreslo lønnsauke. Men 15 kroner i timen var visst horribelt i følge mamma'n, da kunne hun like godt la vær å jobbe. Og da var det min feil at hun ikke fikk det til å strekke til. Jeg ble lei meg, men stod på mitt, og vips var hun uten barnevakt.

Moralen: dersom dette er en ungdom dere gjerne vil bruke litt framover, bør dere betale ordentlig, selv om hun elsker ungen (det gjorde jeg også). Jeg tror jeg ville tenkt 50 kroner i timen, rundt regnet, og betalt minst 300 for dagen du beskriver. Det er tross alt ganske krevende for en ungdom å holde en unge i ånde en hel dag.

Gammel 14-08-10, 23:59   #15
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Egentlig syns eg at ein bør legge seg på det som er minstelønn for den aktuelle aldersgruppa. Vi har sjekka med kommuna sitt avløysarkontor, for å høyre kva gutar på den alderen får for i timen for å stelle dyr for ein bonde, og lagt oss på det nivået. Mine søte små er mykje meir verd enn all verdas sauer/kyr/grisar, og kvifor skal jentene ha mindre løn enn gutane? Å vere avløysar er gjerne tyngre fysisk, men det er jammen litt av ein jobb å halde ein vilter 3-åring i ånde også! (Dette gjeld når det er vi som treng barnevakt altså, ikkje viss nokon kjem på døra og vil trille tur)

Gammel 15-08-10, 00:26   #16
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

4-500 kr syns jeg hadde vært en grei pris.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:09   #17
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

350-400,- (og det er faktisk mye mere enn en voksen dagmamma på heltid få betalt) Det er tross alt skattefritt, regner jeg med.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 19:21   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

På linje med Bauche her.

Signerer her jeg også

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.