|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Vaklende
|
![]() [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?Tittelen sier vel det meste, men jeg har altså 2 -3 ripsbusker, den ene med hvite rips, som vokser opover langs steinmuren ved innkjørselen min. Nå holder stor gravemaskiner på å rasere området, og de tar ripsbuskene hvert øyeblikk som helst. Kan jeg flytte dem, tror dere? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?Ripsbusker skal helst flyttes etter at ripsen er plukket men før sommeren er over sånn i slutten av august. Da kommer den seg greit til neste år igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?Aha, da tror jeg jaggu jeg skal flytte en rips- og en solbærbusk (for det går vel for det samme?) så fort været blir bedre.
![]() |
#12 |
Vaklende
|
![]() Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?
Takk skal du ha, Signo, det var også greit å vite. Da har jeg en unnskyldning til å vente til det har regnet ferdig i hvertfall.(Lizzom. Nå slutter nok regnet ikke før det blir hvitt...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?Jeg har noen eldre busker jeg skal flytte og beskjære selv så jeg håper det regner noen dager til - fnis...
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hage] Kan jeg flytte ripsbuskene?Pass på å beskjære buskene samtidig. Du vil jo ikke få med hele rotklumpen, så da er det bra med litt færre grener som rota skal forsyne. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|