Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 08:29   #1
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009

Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009, funker den hvis man skal bake eller?

Bil.mrk. "optimist"

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:32   #2
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009...

Jeg hadde prøvd! Kanskje må du beregne litt ekstra hevetid, men det ser du jo fort.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:34   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg prøver. Jeg er i bakehumør og ingenting kan stoppe meg!

Gammel 04-09-10, 08:36   #4
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Er det brød? Det hever bedre om du har litt mer vann i enn i oppskriften og lar det stå lenger. F.eks heve på 50 grader inni ovnen.
Skriv rapport, greit å vite hva som skjer med gammel gjær.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:37   #5
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Det er rundstykker.

Gammel 04-09-10, 08:38   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kjøpt ny gjær når den er såpass gammel.

Gammel 04-09-10, 08:39   #7
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har testet, gikk dårlig.
Det stinket og bakverket hevet ikke.

Gammel 04-09-10, 08:40   #8
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Å ja. Da dropper vi det, da.

Gammel 04-09-10, 10:39   #9
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009

Du kan ha den i vann med litt sukker, i steden for å blande tørt i deigen, og la den stå til du se om den lever.

Gammel 04-09-10, 10:43   #10
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Standard

Sv: Tørrgjær som gikk ut 07-11-2009

Jeg droppet det og lagde grove vafler i stedet. Dette var sikkert et håpløst husmorspørsmål som man ikke spør om. Jeg er ikke så flink til å bake. Men vaflene ble gode. Og femåringen er i et herlig "la-meg-fikse-dette" humør og steker helt selv.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.