Hvor utilgjengelig kan en fastlege være?
Legekontoret åpner kl. 8, nå har jeg ringt konstant i en halv time uten at noen har svart og jeg her heller ikke blitt satt i noen telefonkø. Slik er det alltid når jeg ringer - og jeg regner med at det kan gå enda mye lengre tid enn dette. Legekontoret tar heller ikke mot telefoner mellom kl. 11-13 og de stenger for telefoner fra 15 og ut dagen.
Jeg skjønner godt at det kan være hektisk, men når jeg ikke blir satt i telefonkø engang, så blir jeg grinete. Jeg må ringe og ringe og ringe og ringe - det kan da ikke være nødvendig med så dårlig service?
Hittil har jeg tenkt at "sånn er det å ringe legen" - men nå lurer jeg på om det er sånn overalt? Det er ikke usannsynlig at jeg må holde på med dette enda en halvtime - og en hel time for å ringe legen kan det vel ikke forventes at folk har anledning til? Hadde jeg vært på jobb, måtte jeg jo bare gitt opp.
Hvor tilgjengelig er ditt legekontor?