|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Er dere flinke til å si ifra?På restaurant - eller kafè, hvor dere får servert mat som ikke er som forventet?
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Njaeih, nå er det svært sjelden jeg får mat som jeg har grunn til å klage på, eller vet at jeg har grunn til å klage på, ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg sier i fra.
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg var superpysete på å klage tidligere. Det føltes rett og slett pinlig, og jeg følte meg ondskapsfull. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg klager når det åpenbart er gluten i maten min, eller når vinen er udrikkelig (f.eks. pga for høy temperatur, som jeg klagde på nå sist i sommer).
![]() |
#7 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Vi sier fra om maten ikke er som forventet ja, men vi prøver å gjøre det på en minst mulig klagete måte.
![]() |
#9 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Vi sa ifra på en høflig måte altså, føler ihvertfall vi selv, men jeg reagerte på at han ble så innmari gretten. Han spurte, vi svarte ærlig. Men jeg må si jeg følte meg litt lite lur når vi gikk derfra.
![]() |
#10 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg burde ha sagt fra om den "bacon-cheese-burgeren" jeg spiste på den lokale bistroen nå i sommer.
![]() |
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Det spørs på stedet og forventningene. På Egon forventer jeg meg dårlig mat, så der gidder jeg ikke. På skikkelige restauranter eller spisesteder som hevder å servere god mat, er det større sjanse for at jeg skal gi beskjed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Det kommer helt ann på hva slags sted jeg spiser på. Dårlig burger på ett gatekjøkken klager jeg aldri på. Dårlig tillaget mat på restaurant sier jeg i fra om.
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Før turte jeg ikke si noe som helst, nå sier jeg i fra ja, om maten jeg betaler i dyre dommer for ikke står til forventningene.
![]() |
#14 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg sier faktisk i fra på McDonalds også jeg da - hvis cola'n min er tam eller smakløs.
![]() |
#16 |
By the Sea
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg er ikke "flink" til å si i fra. Det er egentlig et bevisst valg og ikke så mye et utslag av konfliktskyhet, selv om det også er endel av det hele.
![]() |
#17 |
We weren't born to follow
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?
Signerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Jeg sier i fra, spesielt på Burger King og McDonalds. Jeg har selv jobbet på Burger King, og vet hvordan maten skal være. Om salaten på burgeren er brunlig har den garantert lagt mer enn de 10 lovlige minuttene på varmeplaten. Om påmmfrien er lunken går den rett tilbake.
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?
Jeg opplever også skjelden og få dårlig mat altså. Men idag fikk jeg servert en lasagna med hard pasta - og den var hard pga den var rett og slett gammel og oppvarmet x-antall ganger, de hadde "pyntet" på overflaten med å tømme ketchup over maten og litt parmasan ost. Carbonaraen til mor og datter fløt ikke i fløte men i vann.. Jeg vil ikke si at jeg er en kverulant som sitter og krangler og syter om alt mulig altså
![]() |
#20 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er dere flinke til å si i fra?Nope.
![]() |
|
|