|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Hvor mange kvadrat?Vi er en familie på fem og trenger mer plass. Vi er dog i tvil om utbygging eller helt nytt hus er tingen. Nå ble jeg litt nysgjerrig på hva andre anser som god plass, hvor mange kvadrat? Vi har nå ca 130 kvadrat og blir det utbygg så blir det 30 ekstra (i form av to soverom). Vi har ikke kjeller, men en bod i hagen til lagring + et lite loft. Hvor mye plass har dere og er det "nok"?
![]() |
#2 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 100 kvadrat, og blir snart 4 stk i familien. det er nok, men det hadde ikke gjort noe å hatt mer. :hjelpsom:
![]() |
#3 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og vi har nærmere 200 kvm. Romslig og fantastisk. Vi kan også utvide med den utleide sokkelen, om vi skulle få behov for det.
![]() |
![]() |
#4 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har 128 effektive kvm (142 med boder osv). Det holder hardt, men det går. Hadde vært deilig med 30 ekstra, ja!
![]() |
#5 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 på ca 150, og selv om det egentlig er nok har vi en full uinnredet kjeller som med tiden skal bli ekstra soverom, boder og diverse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 og har 125 kvm. Det holder. Det er godt utnyttet, med 4 soverom og to stuer (en av dem loftstue)
![]() |
#7 |
er her
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Det er jo ganske avhengig av planløsningen blant annet. Et hus på 150 kvm kan være like bra som et på 200 i noen situasjoner. Vi har en litt teit planløsning som gjør at jeg gjerne skulle hatt mer plass, men tror en bedre planløsning med like mye boareal hadde vært tilstrekkelig.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem, og har 200 kavdrat ca. Opplever at vi har god plass. Det skal sies at vi bygde på når vi fikk Fjompusen da, så da gikk vi fra 120 til 200. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 stk og har 200 kvm. Mer enn nok plass, men jeg er glad vi har den plassen.
![]() |
#10 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Jeg vet forresten om en som satte opp en sånn 'gjestehytte' i hagen til eldstebarnet, da de hadde så dårlig plass inne, men dette var da en større ungdom enn dine. Hadde strøm der inne, men var ellers inne i huset for å spise, dusje, gå på do osv.
![]() |
#11 |
både her og der
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og får ca. 170 når den nye yttergangen er bygd. Stue, soverom og kjøkken er ikke så store, og kunne gjerne vært større, men i kjelleretasjen har vi tre soverom i god størrelse + bad. Vi har også bad oppe. Nok plass, men stua kunne god vært større. Vi har seks soverom totalt, tre små oppe og tre nede. To av soverommene nede brukes til TV-stue og kontor, men etter hvert får kanskje ungene hvert sitt rom nede.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 12-08-10 kl 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 og har ca 150 kvdrat.
![]() |
#13 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Jeg vet jo at svaret mitt er irrelevant, men jeg må allikevel inn for å framholde at vi er fire og kistefornøyde med 90 kvm (briljant planløsning).
![]() |
#14 |
Passiv
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem på 156 kvadrat og på grunn av den dårlige planløsningen har vi for liten plass. Joda, stue og kjøkken på 52 kvadrat er lyst og luftig og 45 kv bodplass gir mye rom for rot, men jeg ville heller hatt et ekstra soverom. Nå har vi bare tre. |
![]() |
![]() |
#15 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi holder på å bygge hus nå, og da ender vi opp med 211 kvadrat. Da får alle ungene hvert sitt soverom, et bad på deling og ei stor loftstue.
![]() |
#16 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 på 250 kvm.... Ok med plass, uansett hvor stor eller liten plass man har så klarer man alltid og fylle opp med alskens drit. Vi har dobbel garasje, 2 store uteboder, men bilene står like fullt ute pga plassmangel...
![]() |
#17 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har 150 kvm totalt med vår boenhet (2 voksne og 2 barn) og en hybelleilighet der min mamma bor.
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har 140 m2. Ikke loft. Ikke kjeller, en liten bod. Det er knapt, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire og synes vi har enorm plass på våre 113 kvadratmeter + 30 med bod/lagringsarealer i kjelleren. Vi har god planløsning på huset, men jeg kunne ønsket meg en større yttergang/vindfang i tillegg.
![]() |
#20 |
Superaktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem og har ca 240 m2 som vi har selv, i tillegg har vi sokkelleilighet som vi leier ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|