Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lettere rystet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-10, 22:37   #1
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Frida er litt kulFrida er litt kul
Standard

Lettere rystet

Var med barna på Tusenfryd i går.
Plutselig kommer en 2-3 år gammel gutt springende i bare bleie.Greit nok med antrekket, for været var godt og varmt.
Gutten virrer litt rundt og jeg og mannen prøver å se hvem som er sammen med han.
Finner etterhvert ut at ingen passer på han.
Han virrer rundt helt alene, er helt ved vannkanten ved tømmerstupet med oss følgende etter.Føler vi må passe på han.Kikker oss stadig rundt for å se etter foreldre som leter etter han, men ingen kommer.
Får etterhvert gutten til å fortelle hva han heter.
Gutten er av afrikansk opprinnelse,vi tenker at vi får lete etter noen som kan være moren eller faren hans.Vi får gutten vår til å leie han og går for å lete.
Etter 15-20 minutter finner vi henne.Hun sitter alene og slapper av et godt stykke unna der vi fant ungen.Hun har ikke hatt utsikt til hvor vi befant oss store deler av tiden.
Da jeg kommer til henne med barnet sier hun ingenting til meg, men snakker norsk til gutten.
Hun takker ikke, ser ikke ut som hun bryr seg overhode! Jeg får sagt at hun må passe på barnet sitt, men hun overser meg.
Vi ble helt satt ut av dette, fatter ikke at det går ann å bry seg så lite om ungen sin.

Gammel 23-08-10, 22:39   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettere rystet

Sitat:

Vi ble helt satt ut av dette, fatter ikke at det går ann å bry seg så lite om ungen sin

Du vet vel strengt tatt ikke om hun bryr seg mye om ungen sin eller ikke, men jeg skjønner hva du mener. På slike steder som Tusenfryd er det mitt mareritt om Poden skal komme bort i folkemengden.

Gammel 23-08-10, 22:42   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp. Jeg har sørget for å sette navnearmbånd eller skrive navn og nummer på armene til begge ungene før vi går inn i slike parker.

Gammel 23-08-10, 22:44   #4
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hjelp. Jeg har sørget for å sette navnearmbånd eller skrive navn og nummer på armene til begge ungene før vi går inn i slike parker.

Jeg så barn som hadde foreldrenes mobilnummer skrevet med penn på armen

Gammel 23-08-10, 23:42   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske lurt ja. Da vi var i Tusenfryd for noen år siden, da eldste var 3 år gammel, forsvant hun i folkemengden og jeg og mannen min lette febrilsk i sikkert 10 hele, grusomme minutter. Plutselig fikk mannen min øye på henne, da stod hun ved en dame som skulle til å ringe nummeret som stod på armen.

Gammel 23-08-10, 23:45   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå vet du ikke om det var en annen som hadde oppsyn med ungen egentlig og hvordan mor viser følelser overfor fremmede, men jeg skjønner hva du mener, det er skummelt med småbarn på sånne steder. Jeg har opplevd å miste to-treåring av syne i dyreparken og det var grusomme minutter. De løper jo så fort også disse små.

Gammel 24-08-10, 00:27   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Vi opplevde at mellomste forsvant på Youngstorget.
Det var oppstilling for en protestmarsj og det var rundt 60 000 mennesker der.
(mener det var det de sa)
Fikk litt panikk da ja, men ble ganske fort ropt opp så vi fikk hentet han.

Gammel 24-08-10, 08:45   #8
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg grøsser av tanken på at hun kan la barnet svirre rundt sånn uten å ha kontroll. Godt det gikk bra denne gangen i alle fall, men en vet aldri hvordan det går videre.

Å miste en unge av syne må jo være skrekken. Glemmer aldri 10 minutter på Palma flyplass en gang vi skulle hjem fra ferien. Etter det har de minste ungene måttet gå i bånd på flyplassen når de har vært 1-3 år.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:18   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og poenget med at gutten var av afrikansk opprinnelse var ...? Afrikanere passer dårligere på ungene sine?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:24   #10
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Og poenget med at gutten var av afrikansk opprinnelse var ...? Afrikanere passer dårligere på ungene sine?

Jeg skulle akkurat til å spørre om det samme ...

Gammel 24-08-10, 09:27   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ventet på den etter at jeg så tråden i går kveld.

(Jeg forstod det slik at HI lette etter guttens foreldre ved å lete etter noen som også var afrikanske. En etterforskningstaktisk opplysning, rett og slett)

(Og er det helt irrelevant ellers, forresten? Jeg observerer i blant at man har et mer "village"-syn på barnepass i noen kulturer, og regner barn som trygge så lenge det finnes folk rundt dem. Altså at Noen ville passet på at barnet ikke havnet i tømmerrenna, siden det jo var masse folk der.)

Gammel 24-08-10, 09:27   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte ikke sånn når hun skrev det. Jeg tenkte at da måtte det jo være lettere å kanskje lete etter foreldrene sånn i første omgang i alle fall. Han kunne jo godt vært adoptert også, men en tenker liksom å se etter mørke foreldre når ungen er mørk.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:31   #13
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Mange afrikanske kulturer lar jo ungene springe mer fritt på selvstyr.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:32   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ventet på den etter at jeg så tråden i går kveld.

Den må jeg ha gått glipp av. Eller mener du denne? Jeg syns for øvrig det er et poeng å nevne slike ting, hver gang det er fullstendig irrelevant.

(Jeg forstod det slik at HI lette etter guttens foreldre ved å lete etter noen som også var afrikanske. En etterforskningstaktisk opplysning, rett og slett)

Ja, men har vi bruk for denne opplysningen? Hadde hun skrevet "gutten hadde rødt hår/blondt hår" i en annen setting, selv om hun sikkert også da hadde sett etter foreldre som liknet. I think not.

(Og er det helt irrelevant ellers, forresten? Jeg observerer i blant at man har et mer "village"-syn på barnepass i noen kulturer, og regner barn som trygge så lenge det finnes folk rundt dem. Altså at Noen ville passet på at barnet ikke havnet i tømmerrenna, siden det jo var masse folk der.)

Det er irrelevant i denne sammenhengen, fordi hun sier ingenting om at det er det hun har lyst til å diskutere. Hun vil tydeligvis bare være sjokkert.

Sist redigert av Tallulah : 24-08-10 kl 09:39.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 09:35   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har mistet eldstemann på et norsk, lite kjøpesenter, og fikk nesten panikk av bare det. På Tusenfryd hadde jeg dødd!

Gammel 24-08-10, 09:37   #16
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En jeg kjenner mistet en 3-4-åring i Legoland. I 1-2 timer. Hun døde nesten, ja. Med stor mage og tvillingvogn i tillegg.

Gammel 24-08-10, 09:39   #17
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Jeg ventet meg reaksjon på å skrive at de var afrikanske.
Nei jeg tror ikke afrikanere generelt passer dårlig på barna sine!Skrev det for å forklare at vi så etter noen med samme utseende når vi lette etter moren.

Gammel 24-08-10, 09:40   #18
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du fikk ingen reaksjon på at de var afrikanske, men at du vektla det i innlegget ditt.

Gammel 24-08-10, 09:43   #19
Frida
Evig optimist

Frida sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du fikk ingen reaksjon på at de var afrikanske, men at du vektla det i innlegget ditt.

Rettet siste innlegget nå, litt tidlig på morgenen

Gammel 24-08-10, 09:45   #20
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg skjønner at du ble rystet. På Tusenfryd pleier de fleste å passe godt på barna sine, og raskt begynne å se etter dem hvis de skulle bevege seg bort fra foreldrene.

Jeg forstod HI sånn at hun opplyste om at han var afrikansk fordi hun da regnet med at foreldrene var det også.

Min nevø er forresten halvt ghanesisk(og veldig mørk), så i hans tilfelle, ville det ikke hjelpe å se etter en afrikansk mamma hvis han var der med min svigerinne. Det hender også at min niese som er svært blond og blåøyd er på tur med sin halvbrors ghanesiske far. Da sperrer mange øynene opp, og klør seg i hodet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.