|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg?Jeg har gammelt hus med 10 cm isolasjon fra 1969. Det er panel utvendig i andre etasje og pusset murvegg utvendig i underetasjen. Hele huset står oppå bakken, så man kan si halve huset er mur og halve panel. Sist redigert av Slettet bruker : 06-08-10 kl 17:35. |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av panel? Isolasjon til murvegg?Og hva slags kostnadsstørrelser er det vi snakker om egentlig, hvis det skal skiftes panel på et hus i én etasjes høyde rundt hele? grunnflaten er 125 kvadrat såvidt jeg husker. Det er veldig greit å komme til overalt hvis man bruker stillas. |
![]() |
![]() |
#3 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av panel? Isolasjon til murvegg?Ikke panel - kledning. Panel er sånne innvendige planker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av panel? Isolasjon til murvegg?HB - |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av panel? Isolasjon til murvegg?Det er kanskje ikke noen big deal å lekte ut så man kan ha i mer? Ihvertfall på stueveggene der jeg holder det varmest? |
![]() |
![]() |
#6 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av panel? Isolasjon til murvegg?Vi skiftet bordkledning på hele huset og isolasjon på en vegg for to år siden. Ikke noe problem å lekte ut å legge i mer isolasjon. Gubben gjorde alt selv, så her sparte vi mye på det. Tror vi betalte ca 10000 for isolasjon og kledning. Så kom maling og leie av stillas i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg?Hvor finner man ut hva man kan få enøkstøtte til? |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg?Ah - jeg treg. Takk. |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Etter- eller omisolering ved skifte av kledning? Isolasjon til murvegg?Det lureste er å etterisolere med 10 cm. Også på lecamuren. Den isolerer du på utsiden, og legger en armert puss utenpå. Alt annet gir deg kuldebroproblemer. Ellers er det veldig mye å hente på å skifte vinduer. Men med en uisolert Lecamur i oppholdsarealer, ville jeg nok tatt utvendig isolering først. Rockwool har et veldig fint system som heter Rockvegg, som er bra å bruke til etterisolering. |
![]() |
![]() |
|
|