Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing: Venner, kjønn og legning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-10, 13:44   #1
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Avsporing: Venner, kjønn og legning

Om kvinner og menn ikke kan være venner på grunn av følelser, betyr ikke dette at biseksuelle ikke kan være venner med noen / at man ikke kan ha biseksuelle venner?
Eller at man som kvinne ikke kan ha lesbiske venninner.
Det er jo like stor sjanse for at hun forelsker seg i deg som at en kompis gjør det?

Jeg kjenner en fyr som bruker dette som grunnen for hvorfor han skyr homoer, har han rett? Vil det være umulig for en mann å være venn med en homofil mann ettersom sjansene for at han forelsker seg er tilstedet?

Gammel 01-09-10, 13:48   #2
Moonlight
prøver tilpasse seg livet

Moonlight sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Venner, kjønn og legning

Jeg har flushed av både biseksuelle, og lesbiske venninder, men den tanken der har aldri slått meg.
Få homofile i vennekretsen, men tror ikke jeg sjenket det store tanken heller.

jeg har hatt mye i mot vennskap mellom menn og kvinner, men har lært meg til det etterhvert at slik er det bare noen som er... at de trives bedre i vennskap med det motsatte kjønn.

Før trodde jeg, eller mente jeg at det alltid ville ende i følelser hos en av partene, men har vel innsett med tiden at det bare er en forestilling jeg har hatt.

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:53   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Kameraten din har sikkert en reell følelse av frykt for det, men de fleste homser jeg kjenner driver ikke og legger an på heterofile menn, så jeg tror det er en ubegrunnet frykt.

Jeg kjenner ikke mange lesbiske sånn veldig godt, men hadde en av mine venninner betrodd seg til meg som lesbisk, så hadde det bekymret meg niks og nada.

Jeg stemmer for at alle kan være venner med alle uansett tro, legning og sivil status - man får et mye rikere liv om man ikke bare ferdes sammen med blåkopier av seg selv.

Gammel 01-09-10, 13:55   #4
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg synes alle burde være venner. :kumbayah:

Gammel 01-09-10, 13:58   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at man kan få følelser for de aller fleste så lenge man er åpen for det. Jeg har venner av motsatt kjønn som bare er venner, fordi jeg er gift og de enten er gifte eller er i et forhold selv.

Tilbringer man mye tid sammen med noen tror jeg absolutt at muligheten er tilstede for at det kan utvikle seg til noe mer. Hvis man tillater det. Så ja, jeg tror sjansen er tilstede for at man kan forelske seg når som helst og med hvem som helst, så han fyren du kjenner better wåtch out!

Gammel 01-09-10, 18:42   #6
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jepp.

: omgås ingen damer:

Gammel 01-09-10, 18:48   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg kjenner en fyr som bruker dette som grunnen for hvorfor han skyr homoer, har han rett? Vil det være umulig for en mann å være venn med en homofil mann ettersom sjansene for at han forelsker seg er tilstedet?

Har denne fyren venninner, eller bare mannlige venner? Om han har bare mannlige venner fordi han ikke klarer være venn med damer uten å forelske seg, så er nok det forklaringen på hvorfor han tror det er sånn.

Jeg har både heterofile kompiser og lesbiske venninner, og har aldri tenkt på å droppe vennskapet i redsel for at disse skulle finne på å forelske seg i meg.

Gammel 01-09-10, 19:03   #8
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har flere homofile/lesbiske og biseksuelle venner. Og det er forbausende nok ikke noe problem. For meg føles det som om vi respekterer hverandre for mye til å blande inn følelser.
Men er noen av det motsatte kjønn som hetro, så utgår det å treffe disse alene. Jeg drar ikke hjem til en gutt på besøk (date?) mens sambo er hjemme sammen med barna. Det lyser for meg som et stort varselsignal på at ting ikke er _helt_ som de skal hjemme

Gammel 01-09-10, 19:07   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Men er noen av det motsatte kjønn som hetro, så utgår det å treffe disse alene. Jeg drar ikke hjem til en gutt på besøk (date?) mens sambo er hjemme sammen med barna. Det lyser for meg som et stort varselsignal på at ting ikke er _helt_ som de skal hjemme

Tenker du sånn om andre som drar på besøk til venner av det annet kjønn mens partner er hjemme med barna også? Eller gjelder det bare deg selv?

Gammel 01-09-10, 19:10   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror at menn og kvinner kan være venner uten at "noe kommer i veien". Mannen min har både en veldig god venninne og en homofil venn (som mannen faktisk delte leilighet med i ett år). Det kommer ikke noe i veien i noen av forholdene.

Jeg er kjedelig. For tiden har jeg mest hetrofile venninner og har derfor lite å bidra med.

Gammel 01-09-10, 19:11   #11
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Om kvinner og menn ikke kan være venner på grunn av følelser, betyr ikke dette at biseksuelle ikke kan være venner med noen / at man ikke kan ha biseksuelle venner?
Eller at man som kvinne ikke kan ha lesbiske venninner.
Det er jo like stor sjanse for at hun forelsker seg i deg som at en kompis gjør det?

Jøss, hvem har laget den regelen?

Gammel 01-09-10, 19:15   #12
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg har vært sammen med en kamerat hele natten til morgens gry selv om han er hetero og jeg var samboende (med en mann!). Var jeg utro da?

Gammel 01-09-10, 19:15   #13
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Har denne fyren venninner, eller bare mannlige venner? Om han har bare mannlige venner fordi han ikke klarer være venn med damer uten å forelske seg, så er nok det forklaringen på hvorfor han tror det er sånn.

Jeg aner virkelig ikke, kjenner han ikke så godt. Han regner kona til kompisen jeg kjenner han via som "venninna si" riktignok. Kanskje jeg bør be kompisen være på vakt.

Gammel 01-09-10, 19:15   #14
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Tenker du sånn om andre som drar på besøk til venner av det annet kjønn mens partner er hjemme med barna også?

Ja. Om en jente plutselig begynte å treffe en gutt alene og over lengre tid gjorde dette ville jeg ment at noe måtte være galt. Altså, de får gjerne gjøre det, men det hindrer meg ikke i å tenke at noe kan være galt.

Jeg ville aldri rådet en vennine til å dra alene på hyttetur, gått på kino med en gutt uansett hvor mye venn han er. På et eller annet tidspunkt tror jeg det ville oppstå problemer på en eller annen måte.
Jeg har særdeles dårlig erfaring med dette, så det farger nok mine holdninger.

Gammel 01-09-10, 19:16   #15
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Jøss, hvem har laget den regelen?

Aner ikke, jeg bare tenker at om man syns at menn og kvinner ikke kan være venner, så bør det jo gjelder dette også.

Gammel 01-09-10, 19:20   #16
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Jeg har vært sammen med en kamerat hele natten til morgens gry selv om han er hetero og jeg var samboende (med en mann!). Var jeg utro da?

Det må kanskje du svare på?

Det er ingen regel som sier at man er utro da, men jeg med mine erfaringer synes det hadde virket rart. Jeg kan ikke forklare det på noen annen måte.

Jeg har hatt menn overnattet hos meg, men ikke hatt sex med dem ( eller gjort noe annet heller.. ) Hva naboene/vennene mine trodde om det bryr meg jo skvetten. Men da var jeg singel, og jeg visste at det kun ville være mitt eget "rykte" isåfall som det ville gå ut over..

Nå har jeg erfart at min eks har vært utro, eksen byttet fil, opplevd sjausi så det holder, hatt gutter som tramper over hele meg og begynte å forfølge meg og direkte plage meg til tross for at de liksom er forelsket i meg. Jeg er særdeles preget av dette.

Hver og en må gjøre det de har samvittighet til.

Gammel 01-09-10, 19:22   #17
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Jeg også. Og ser heller ikke problemet. Jeg har vokst opp i en guttegjeng og ville synes det var ille om jeg måtte kutte ut barndomsvennene mine fordi jeg hadde fått mann (og etterhvert barn).

Gammel 01-09-10, 19:23   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vet ikke om jeg har noen lesbiske venninner. Ikke bifile heller.

Kanskje det da må svares nei?

Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 19:24   #19
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Aner ikke, jeg bare tenker at om man syns at menn og kvinner ikke kan være venner, så bør det jo gjelder dette også.

Det bør det vel egentlig.

Gammel 01-09-10, 19:25   #20
ullmor
... med mjuke pigger...

ullmor sin avatar

Standard

Dine erfaringer, Superior, gjør holdningene dine forståelige.
Jeg var selvsagt ikke utro, jeg bare lurte på hvordan det så ut i dine øyne. Jeg kunne aldri gjort noe sånt hvis det var et snev av tiltrekking mot han eller dersom mannen min ikke var komfertabel med det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:31.