Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Skriveprogram Mac

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-10, 15:14   #1
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Skriveprogram Mac

Dere som har Mac, hvilket tekstprogram anbefaler dere? Jeg savner word!

Det finnes vel et lignende/bedre.

Nå driver jeg og knoter med TextEdit. For no dritt!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:23   #2
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skriveprogram Mac

http://www.openoffice.org/

Gammel 24-03-10, 15:31   #3
Myrull
i Morgentåkedalen

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Bruker iWorks og Pages. Ikke spesielt dyrt, funker fin-fint.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:35   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker MS Word for Mac, men brukte NeoOffice (som er en Open Office port) en stund før det, syns det funket greit: http://www.neooffice.org/

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:38   #5
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Word er ikke et skriveprogram. Hvis du skal skrive større, sammensatte tekster (feks med kilder/research) er Scrivener suveren. Om du trenger å fjerne distraksjoner er Writeroom konge (Scrivener har også full-skjerm, men med mer funksjonalitet, bla. rik tekst). Ellers er de fleste teksteditorene som støtter ren tekst veldig bra til å skrive i, feks TextWrangler eller Textmate. Om du skal ha et program som støtter formatering og layout av tekst så har du Apples Pages, OpenOffice eller Microsoft Office (med word).

Hvis du skriver litt så ville jeg prøvd Scrivener (30 dager gratis prøve). Den er genial!

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 15:52   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker Word for Mac - det fungerer utmerket (eller tilnærmet likt som på Windows).

Men før jeg var nødt til å forholde meg til at ting skulle virke på Windows også, brukte jeg bare mac-programmer. Hovedoppgaven min skrev jeg på WriteNow (problemet er at jeg ikke lenger får åpnet filene ).

Gammel 24-03-10, 18:45   #7
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

LaTeX

Gammel 24-03-10, 19:05   #8
teamor
Superduperaktiv

teamor sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Text Edit er genialt til sitt bruk. Kjapt og lett program som ikke tar noe prosessorkraft.

Eller er de 3 vanligste alternativene nevnt her ja. Pages, Word for mac og OpenOffice.
Jeg bruker alle, og liker openoffice dårligst - men så er den jo gratis da, og det er jo en finfin ting

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 22:11   #9
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

LaTeX

Hvis LaTeX er interessant, så vil jeg gjerne anbefale TeXShop.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:30   #10
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Tar opp denne igjen jeg!

Kan man åpne filer skrevet og lagret i MS word i f eks iWorks eller OpenOffice?? Og hva med den andre veien; kan man lagre dokumenter i iWorks/OpenOffice og åpne dem i MS Word?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:33   #11
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OpenOffice kan åpne doc-filer. Til og med de nymotens vista-word-filene som min gamle mikkesoftpakke ikke tok.
Når man lagrer fra OpenOffice får man valget mellom å lagre som doc-fil eller odt.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:38   #12
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Bruker Iworks og Office for mac. Elsker office for mac.

Gammel 16-09-10, 13:20   #13
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Bruker Iworks og Office for mac. Elsker office for mac.

Men Office for mac er dyyyyr......

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:30.