![]() |
#1 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skriveprogram MacDere som har Mac, hvilket tekstprogram anbefaler dere? Jeg savner word! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Forelska
|
![]() Sv: Skriveprogram Mac
![]() |
![]() |
#3 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skriveprogram MacBruker iWorks og Pages. Ikke spesielt dyrt, funker fin-fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
<*(((<
|
![]() Sv: Skriveprogram MacJeg bruker MS Word for Mac, men brukte NeoOffice (som er en Open Office port) en stund før det, syns det funket greit: http://www.neooffice.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
|
![]() Sv: Skriveprogram MacWord er ikke et skriveprogram. Hvis du skal skrive større, sammensatte tekster (feks med kilder/research) er Scrivener suveren. Om du trenger å fjerne distraksjoner er Writeroom konge (Scrivener har også full-skjerm, men med mer funksjonalitet, bla. rik tekst). Ellers er de fleste teksteditorene som støtter ren tekst veldig bra til å skrive i, feks TextWrangler eller Textmate. Om du skal ha et program som støtter formatering og layout av tekst så har du Apples Pages, OpenOffice eller Microsoft Office (med word). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skriveprogram MacJeg bruker Word for Mac - det fungerer utmerket (eller tilnærmet likt som på Windows).
![]() |
#8 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Skriveprogram MacText Edit er genialt til sitt bruk. Kjapt og lett program som ikke tar noe prosessorkraft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skriveprogram MacTar opp denne igjen jeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
heimføing
|
![]() Sv: Skriveprogram MacOpenOffice kan åpne doc-filer. Til og med de nymotens vista-word-filene som min gamle mikkesoftpakke ikke tok. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|