Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Enkel mobil til syvåring?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-10, 10:07   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkel mobil til syvåring?

Eldste skal få mobiltelefon til jul, rett og slett fordi vi ikke har hus-tlf og hun slutter på SFO til høsten om jeg kommer inn på universitetet. Så vi skal begynne å øve oss på telefonbruk og alene hjemme-greier nå.

Men hun må ha en som er enkel i bruk, ikke for mye knoting. Og hva gjør jeg med abonnement? Hun bør vel ha kontantkort, egentlig, men jeg vil gjerne at hun skal kunne ringe gratis til meg og/eller min mann. Hva velger vi?

Gammel 14-12-10, 10:17   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel mobil til syvåring?

Jeg har kjøpt denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=603978 til åtteåringen. Med kontantabonnement også tenkte jeg å bestille fri familie slik at hun kan ringe gratis til oss.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 10:20   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Erfaringen min er at ungene lærer utrolig fort, så det er sannsynligvis ikke noe must med en ekstremt enkel telefon. Herremannen ville bruke sin til å høre musikk, og til det ble den første han fikk for enkel, så den ble byttet ut fort.

Kontantkort funker ellers bra, og vi har også Fri familie (Telenor).

Gammel 14-12-10, 10:26   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fri Familie altså. Takk skal dere ha. Mulig telefonen ikke trenger å være så enkel nei, hun er jo egentlig ganske flink på sånne tekniske greier.
Men den bør være litt billig da.

Gammel 14-12-10, 12:56   #5
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kjøpte en Samsung touchtelefon i høst til vår tredjeklassing. Fjernt å si det, men han var mer vant til touch på pappas Iphone enn å taste vanlig. Den kostet ca 800 i netcombutikk, kontakt-ladekort (lader mot kredittkort på netcoms sider) men jeg så flere andre enklere og billigere tlf. Han har brukt ca 200 kr på ca 3 måneder, så bruken er ikke akkurat stor.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:04   #6
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Se W595.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 13:19   #7
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Se W595.

Den har min 8-åring, hun er veldig fornøyd.

Og absolutt ikke for avansert. Hun har arvet den av mannen, og støtt og stadig hører jeg han si "Oi, går det an med den telefonen, det visste jeg ikke", så hun har bedre kontroll på den enn han hadde hvertfall

Vi har fri familie, noe som er strålende. Det renner inn med tekstmeldinger her

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 14:30   #8
ponna
Superaktiv

Medlem siden: Jul 2008
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Vi har kjøpt mobil i julegave til vår 7-åring. Den skal ha samme bruksområde som du beskriver. Jeg har ikke noen preferanser for telefonen, egentlig. Valget ble en Nokia 6700 slide. Mest fordi den var en ok pris og at den hadde en farge hun sannsynligvis liker.
Vi har fri familie, gjennom Ventelo.

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 17:12   #9
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Vi har kjøpt mobil i julegave til vår 7-åring. Den skal ha samme bruksområde som du beskriver. Jeg har ikke noen preferanser for telefonen, egentlig. Valget ble en Nokia 6700 slide. Mest fordi den var en ok pris og at den hadde en farge hun sannsynligvis liker.

Denne, eller en veldig lik, har vi kjøpt til våre to 8-åringer til jul.

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 19:16   #10
lille_ulle
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
lille_ulle har et hav av muligheter foran seg
Standard

vi kjøpte sony ericsson zylo til tanteungen vår som fylte 7 i går. med telenor kontantkort til 699 på elkjøp

lille_ulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 19:39   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ponna, her.

Oj den var fin. Den kan jeg kjøpe til meg selv, så kan hun få min gamle.

Gammel 14-12-10, 19:44   #12
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Snuppa fikk denne til bursdagen:

veldig enkel og søt..

koster 599 på clas olson.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 20:28   #13
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Erfaringen min er at ungene lærer utrolig fort, så det er sannsynligvis ikke noe must med en ekstremt enkel telefon. Herremannen ville bruke sin til å høre musikk, og til det ble den første han fikk for enkel, så den ble byttet ut fort.

Kontantkort funker ellers bra, og vi har også Fri familie (Telenor).

Samme her. Storebror har en Sony Ericsson W595, og mestrer den nesten bedre enn meg
Den er enkel nok, og avansert nok, til at den kan brukes av de fleste. Jeg har lagt inn musikk på den, så han bruker sin til det også. Og han tar bilder etc.
Vi har Kontroll-abonnement på hans. Da betaler man 200,- i mnd og kan bruke hele beløpet.

Svar med sitat
Gammel 14-12-10, 21:06   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer de fleste andre her, det er utrolig hva unger finner ut av med telefonen sin, selv om den har endel avanserte funksjoner.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.