|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
rakkarpus
|
![]() Gardiner til 2.40 m høyt vinduHar noen vinduer i stua som det ikke er gardiner i. Det er ganske høyt under taket her, så vinduene er 2.40m høye, og er liksom buede øverst. Må vel feste gardinstengene sånn at ikke noe av buen vises øverst da, ja?
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 18-03-11 kl 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduJeg tror i allefall IKEA pleier å ha gardiner med 3 meters lengde, da kan du jo tilpasse dem selv hvis du ikke skal ha dem helt ned til golvet |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduJepp - Ikea har ekstra lengde - og jeg lurer på om Åhlens også har det + at det finnes noen på kid som kan bestilles i ekstra lang lengde - trur eg
![]() |
#4 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduEvt Stoff og Stil, de syr jo gardiner etter mål til en overraskende billig penge tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduTakk for tips alle!
![]() |
#6 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduPersonlig liker jeg best gardiner som slutter omtrent der golvlista begynner, altså lange. De eneste stedene vi har korte gardiner er på kjøkkenet og barnerommet. I forrige hus hadde vi riktignok doble gardiner i stuevinduene, som var lave og så vidt hadde plass til en smal panelovn under, og da gikk den tynne innergardinen i flukt med vinduskarmen på grunn av panelovnen under. Det er vel mest en smakssak, tenker jeg. Men mulig så høye vinduer kan bli vel dominerende med "mye" gardin rundt? Det kommer jo an på resten av omgivelsene ... (Jeg hadde antakelig valgt lange uansett.
![]() |
![]() |
#7 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vindu
Høres ut som en med peiling. Kunne du ha synset litt om stuevinduene mine ved å se på salgsprospekt?
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduJeg har ikke så veldig peiling, men det er mange andre her inne som har det! Smaken min tilsier at jeg burde hatt en svensk herregård eller noe sånt som jeg kunne stappe full av møbler i klassisisme/empire/georgian-stil, i stedet er jeg stuck i et 70-tallshus med mye IKEA og en mann som synes jeg er håpløst gammeldags.
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduJeg vil gjerne se hvis du kan sende meg link |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduKul leilighet, jeg likte godt de vinduene!
![]() |
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduTakk for tips, Matilda! Lette, løse gardiner ja, så noen slike litt gjennomsiktige på indiska, men 2.40m og det blir jo for kort. Blir vel finest med gardiner helt ned til gulvet ja. Må vel bli metervare.
![]() |
#12 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduLitt vanskelig å se for seg, synes jeg ... Men velg ei tynn stang, i alle fall!
![]() |
![]() |
#13 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduMine gardiner har magebånd, men uten dusker, og så foretrekker jeg at gardinene er litt tett trukket sammen i toppen. Det er vel ikke verre enn at man kan prøve hva som ser best ut.
![]() |
![]() |
#14 |
rakkarpus
|
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vindu
Magebånd det heter ja, nei dusker passer ikke helt inn tror jeg. Må vel bare prøve seg fram ja.
![]() |
#15 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gardiner til 2.40 m høyt vinduGardiner fra tak til gulv som henger ved siden av vinduet naar de er aapne, og ikke stenger for lyset ville jeg valgt. Naar vi hadde saanne vinduer hadde vi gardiner som dekker hele veggen fra tak til gulv. Maaange meter med stoff.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|