|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() "Vondter" som unnskyldningJeg har sett at snuppa og flere i jentegjengen hennes har begynt å bruke "vondt i magen/hodet" som unnskyldning når det er ting de ikke har lyst til. Både når det gjelder skolearbeid, gå ut i SFO-tiden, når det oppstår småkrangler i jentegjengen osv. Jeg ser at det er unnskyldninger og ikke reelle plager, for plagene forsvinner som dugg for solen når man bare har ryddet opp i "problemet".
![]() |
![]() |
#2 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJa. Vent til ungen brekker fingeren, nekt å kjøre ham på legevakta før dagen etter, ettersom det umulig kan være så vondt, han overdramatiserer jo alltid. Så kan du ta diskusjonen om ulv, ulv, når han kommer hjem derfra.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningMulig dette er noe jentegreie? Mine to gutter har aldri sagt sånne vondt i magen-ting iallefall.
![]() |
#4 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningMine to jenter har heller aldri brukt den metoden, GinaK.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJeg har en dramakonge. Tjorven kan gjette hvilken. |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldning
Ja, det er sant. Jeg kan få skikkelig vondt i magen hvis jeg har uheldige opplevelser med kunder på jobben. Og jeg skjønner jo at det ikke er så lett å skille på om dette er mest fysisk eller mest psykisk når man er 6-7 år. I voksen alder vet jeg hva det kommer av, og tar meg en runde rundt bygget eller tur på kaffebaren rundt hjørnet for å klarne hode og mage.
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningDu må ikke klarne magen rundt bygget, Tjorven. |
![]() |
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningDet siste er viktig. Jeg har "omgangssyke" når jeg har eksamensnerver. Det kjennes helt reelt, men går bort etterpå. Jeg har også en unge som prøver seg for å slippe å være med på ting han ikke vil. Det er derfor strenge regler for når man er syk hos oss og man må ha feber før det blir noen goder som utløses. Vi har ikke hatt brukne bein så langt.
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJeg fikk knerten til legevakta umiddelbart da han kom hjem med brukne fingre. Det var mer enn faren hans gjorde enda de befant seg et par hundre meter unna legevakta da skaden skjedde.
![]() |
![]() |
#10 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJeg måtte ta meg selv i hva jeg selv sa, jeg. Da jeg hadde bekkenløsning og et av barna plutselig ikke kunne rydde rommet sitt for han "hadde så vondt i bekkenet".
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningHvordan kjenner du de andre mødrene? Er dette noe man ta en mailrunde på, eller til og med en prat over en kaffekopp? Type: "Jeg observerer at jenta mi .... (det fra H.I.). Ser dere det på samme måte? Kan vi takle dette på en felles måte? Hva tenker dere?"
![]() |
#13 |
ej ikke møjkets heije
|
I denne gjengen kjenner jeg både mødrene (og fedrene) svært godt. Vi omgås også uten barn.
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJa, da er det ikke så lett. Da er det vel bare å fortsette som du stevner, og håpe at det går inn.
![]() |
#15 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJge tenker også at det er vanskelig og at voksne er ekstremt ulike på dette feltet. Jeg har en relativt god venninne som setter himmel og jord i bevegelse hvis datteren føler seg litt klein. Og som jeg vet at hun synes at jeg er kald og slem og ufølsom når jeg avfeier sutring over det jeg mener er småting fra min datter.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kidding, right?
|
Og kaste bort legevaktressurser på. Det er ikke et omsorg- og trøstesenter, men en sted for akutt oppstått sykdom som man har sterk mistanke om ikke kan vente til neste dag og vanlig åpningstid.
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er der vi også er med det foreldreparet i denne jentegjengen som står lengst unna oss. Jeg er ufølsom og de er hysteriske.
![]() |
![]() |
#18 |
Prematurmamma
|
Eller foten, slik mine foreldre gjorde da jeg var liten.
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
![]() Sv: "Vondter" som unnskyldningJeg tror man bør ha i bakhodet at barn er ulike og håndteres forskjellig også. For å dra et annet eksempel basert på historien din, pøbelsara:
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet. Og det er ikke første gang det skjer heller. De har et godt utvalg av historier om dramatiske hendelser med påfølgende legevaktsbesøk og tilogmed ambulansehentinger. Det har hittil aldri vært noe sykdom å behandle etter at barnet har blitt undersøkt. Det er egentlig litt sykelig, tror jeg.
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|