|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Middagsgjester i romjulaJeg leker med tanken om et middagselskap på fredag, siden jeg har fått fri fra jobben. Vi blir 8-10 personer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaVi skal ha fest med 12-14 personer i julen og lurer litt på det samme. Vi kommer ikke til å ha "fin" middag.
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaEller kokelår med kolrabistappe, poteter og sennepsaus. DET er godt og enkelt det!
![]() |
#6 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaJeg tenkte lasagne, som Niobe. Det er godt og lite stress, og ok etter all den tradisjonelle julematen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaJa... Lammesteik er ikke så dumt. Kalkun skal vi ha nyttårsaften. Lasagne er god, men ikke helt hva jeg hadde tenkt. Tror ikke jeg har stor nok form heller, må isåfall kjøpe større form. Jeg har denne, og den kan ikke være stor nok til så mange. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90099054/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaHer lager vi stort sett Finnbiff når vi skal ha gjester. Jeg synes det er veldig enkelt. Og så skreller vi potetene før vi koker dem(selv om de mister vitaminer).
![]() |
#12 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaLasagne? Eller svinefilet og gratinerte poteter?
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaTror jeg hadde gått for noe helstekt. Kalv feks, det skal vi ha i morgen.
![]() |
#14 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaLasagne kan du lage i den formen du lager sjokoladekaken. Jeg bruker den formen på 30*40cm.
![]() |
#15 |
Epikur
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjula
Helstekt kalv! Wow! Hva slags stekeovn har du? :intrisert:
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaNår jeg lager mat til mange synes jeg det er greit med noe som nesten passer seg selv, en gryte med oksehøyrygg eller lammeskanker, oksehalesuppe, borsjtsj osv.
![]() |
#17 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaNigellas juleskinke i cola.
![]() |
#18 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Middagsgjester i romjulaVi var åtte til bords i går, og serverte ovnsbakt kveite med poteter, gulrøtter, agurksalat, rømme og smeltet smør. Alle syntes det var flott å få et fiskemåltid i jula. Kveite er relativt dyr fisk da, men det ble det fordi det er en 2. juledagstradisjon i min familie.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|