|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Englemamma
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Mine havner først i bokhylla, så blir de ofte levert til loppemarked eller gitt til venner og kjente som vil lese! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. Det som får plass i bokhylla får være i bokhylla. |
![]() |
![]() |
#4 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?
Akkurat. Grøsser med tanken på å kaste bøker, pocket eller ei. Her har pocketbøkene en egen stor hylle 9-10 hyllemeter, sånn cirka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Det har jeg aldri hørt noen mene. Her havner alle bøker i bokhylla. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Ja, det gjør de.
![]() |
#9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner i bokhylla. Ikke bare det, de blir - av plasshensyn - også foretrukket framfor innbundne bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg har alle slags bøker i alle slags innbindinger i bokhylla, men så har jeg den heller ikke til show-off.
![]() |
#11 |
Erfaren
Medlem siden: May 2011
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bokhylla i stua er fylt opp av innbundende bøker og pocketbøkene begynner på soverommet og havner i kjellerstua etterhvert. Gir bort de fleste norske, men de svenske er det ikke så mange som er interessert i. Ikke snobberi fra min side, mest latskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Vi samler pocketbøker på jobb i ei hylle der og har alltid noe å lese og låne! Kjempebra.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Det høres tøysete ut for meg. Jeg har selv gjenkjøpt mange bøker i pocketformat for så å kvitte meg med tidlig anskaffede innbundne utgaver - jeg foretrekker pocketbøker, fordi de tar mindre plass i hyllene og vesken, og fordi de er lettere å holde når man skal lese dem. I den grad jeg selv snobber på slikt, synes jeg det er langt "bedre" med en bokhylle som er fylt opp av ting man åpenbart liker å lese, enn en som er fylt med bøker valgt for innbindingens skyld.
![]() |
#14 |
Textrovert
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. Bokhylla er en salig blanding av det jeg faktisk har lest / leser / skal lese. Pocket, innbundet, fagbøker, u name it. Å ha bøker utstilt bare på stas synes jeg er rimelig teit.
![]() |
#15 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De havner i bokhylla, men er alltid enklere å gi bort enn innbundne bøker.
![]() |
#16 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Bøker er bøker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?De som er verdt å samle på, og som jeg vet jeg kommer til å lese igjen, havner i bokhylla. Resten går til bruktbua
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Vi har alt mulig lesbart i bokhyllene, til og med tegneserier. Har mest pocketbøker, lette å ha med seg rundt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Havner pocketbøkene i bokhylla?Jeg ble litt nysgjerrig jeg nå. I hvilke kretser er det dødssynd å "vise frem" pocketbøkene? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|