Kjøpsråd MacBook Pro eller iPad
Min gode gamle MacBook trakk sitt siste sukk før helgen, og jeg blir litt desperat over å skulle være alene hjemme i påsken uten å kunne surfe på nett. Jeg har ikke iPhone, og den telefonen jeg har egner seg temmelig dårlig til nettsurfing. Dermed har jeg motet meg opp til å tømme kontoen og kjøpe en ny MacBook, den billigste utgaven til 10.000. Imidlertid ser jeg på mac1-forumet at ny MacBook Pro ventes om en måned eller to. Man kan jo aldri stole helt på rykter, men jeg ble så i tvil.
Spørsmålet er altså om jeg bør vente, eller slå til og kjøpe nå. Jeg er ingen proffbruker, så sannsynligvis vil det ikke utgjøre noen særlig forskjell for meg, og jeg trenger den jo NÅ! Helst i går. På den annen side tilstår jeg at det vil føles litt ergerlig å ha kjøpt en såpass dyr ting for så å oppleve at en splitterny ting kommer om en måned.
Dermed kom jeg på at jeg kanskje skulle kjøpe en iPad nå mens jeg venter på at den nye kommer i salg. Problemet er at jeg egentlig ikke har budsjett til begge deler, jeg har knapt nok budsjett til den ene. Jeg tror jeg vil trenge en MacBook/laptop fremover da jeg skal skrive litt småting, en artikkel og sånt, og iPad egner seg vel ikke til det? På den annen side kan jeg sikkert låne datterens laptop i en overgangsperiode til lengre dokumenter.
Jeg har ikke tenkt noe særlig på iPad-innkjøp før akkurat nuh, så jeg saumfarte forumet her og basert på det jeg har fått ut av andres erfaringer tenker jeg at en 32GB med 3/4G er det jeg eventuelt vil ha, men jeg tilstår at jeg egentlig ikke har peiling på hvor mye lagringskapasitet jeg har behov for. Det vil vel mest være dokumenter og kanskje noen serier/filmer, ikke noe særlig bilder eller spill.
Så jeg er fryktelig i tvil og må bestemme meg fort. Må handle i morgen, senest. Jeg ser dessuten at de nye iPadene er utsolgt de fleste steder (gaaah!), men tror jeg har klart å lokalisere noen i rimelig nærhet, jeg får eventuelt ta en ringerunde. MacBook regner jeg med er på lager de fleste steder (?)
Er det noen som har innspill? Jeg klarer ikke bestemme meg og er i ferd med å bukke under av presset.
|