|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinn off: Syltetøy og denslagsSer at syltetøy er nevnt som nei-matpakke-mat i annan tråd. Eg kjenner faktisk ikkje til kva som er ok og ikkje på vår skule, eg antar berre at sjokoladepålegg (og sjokolade i alle variantar
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsPå vår skole har lærerne sagt at de helst ser at ungene ikke har sjokopålegg og syltetøy med seg, men de sjekker ikke matbokser, altså. Det var mer en generell oppfordring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsMine barn har ofte prim på en av de to skivene i matboksen. Og i følge min datter er det en gutt i klassen hennes som har fem skiver med sjokoladepålegg hver dag. Så hos oss er jeg forholdsvis sikker på at det ikke er noen slik regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsKan jo bekjenne sjøl da. Her er det sjokoladepåleg berre på lørdagar. Syltetøy har eg ikkje speielle reglar for - men det er syltetøy med minst mulig sukker i. Utan at det betyr at det er bra av den grunn.... Anna søtt har vi ikkje.
![]() |
#5 |
koko
|
![]() Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsBanos! En av fem om dagen.
![]() |
#6 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinn off: syltetøy og denslagsJeg syns syltetøy er helt uproblematisk, og ingen av ungene mine har vært så glad i det at det har vært noe problem. Det må jo ikke nødvendigvis være av den sorten som inneholder 70% sukker heller. Minstemann spiser det ikke i det hele tatt, han liker ikke bær eller frukt etter noen uheldige kryssallergiepisoder da han var liten. Så jeg hadde egentlig blitt glad om han ville spise litt syltetøy av og til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsPoden kommer sjelden på at han vil ha syltetøy, men når han vil, så får han. Ville han hatt bare det, ville jeg begrenset. En periode var han veldig glad i kombinasjonen brunost og appelsinmarmelade, og da fikk han én skive med det og én skive med ikke-søtt pålegg i matpakken. Annet søtt pålegg har vi ikke, jeg synes stort sett det er ekkelt kliss og vil ikke oppfordre til det. Det har mer med smak enn med sukkerinnhold å gjøre, egentlig (og da Poden en gang argumenterte seg frem til å kjøpe Nugatti for lørdagsgodtpengene, fikk han lov).
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg sender ikke med sjokoladepålegg til junior, men kan finne på å ha syltetøy, prim, gomme og brunost om han ønsker det. Han spiser også mye leverpostei, hvitost, skinke, smøreost så jeg har ikke noe motforestillinger mot sånt pålegg så lenge det ikke er hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg tror ikke det er noen regel om hva man kan ha på maten, men de ønsker vel helst sunnest mulig pålegg.
![]() |
#10 |
snur
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsIkke noe regler for syltetøy på skolen vår, men jeg tror ikke ungene har spurt etter det noen gang. Sytetøy er til vaffler
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsKan ikke huske å ha hørt noen regler for pålegg i matpakka. Hos oss er sjokopålegg forbeholdt lørdag og evt ferie/turmatpakkemat.
![]() |
#12 |
Borte
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg spiser appelsinmarmelade (uten tilsatt sukker fra Nora) på frokostskivene hver dag uten å skamme meg. Om det hadde gjort at ungene for eksempel spiste frokost uten å grøsse så hadde jeg lett gitt dem det.
![]() |
#13 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsDet gikk akkurat opp for meg at jeg aldri har hatt noen påleggsregler. Det har igrunnen fordelt seg helt fint uten noe reglement. Sjokoladepålegg har vi hatt kanskje to bokser av i året, til fri avbenyttelse inntil boksen er tom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg synes syltetøy er helt greit, det er ikke nødvendig å ha syltetøy som består av mer sukker og e-stoffer enn bær. Det at man får i seg bær synes jeg oppveier det at det er litt sukker i det. Skolen hos oss reagerer på sjokopåleggg, men ikke noe annet. Nugatti er lov på lørdager hos oss.
![]() |
#16 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsMin gutt var melkeallergiker før, så han er ikke så glad i brunost, prim, hapå eller andre slike søte melkepålegg, så han får innimellom med seg ei skive med et tynt lag syltetøy på. Det anser jeg som helt uproblematisk.
![]() |
#17 |
Audacious
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsJeg har ikke hørt om noen sånne regler på vår skole, helt til mandag. Å ha med seg et stykke hvetekringle i matboksen fra farens bursdagsfeiring på første skoledag etter ferien var visstnok grunn til morsk tiltale fra en av lærerne.
![]() |
#18 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsHvis barna hadde fått lov så hadde de spist mer syltetøy enn det jeg syns er greit, ogndet får dem også til å fortsette å spise brød etter at de er mette, bare fordi det er så godt.
![]() |
#19 |
Er frisk!
|
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslagsDen skolen jeg jobber på, har ingen regler om pålegg. Det har heller ikke skolen barna mine går på. Lærerne holder alltid et innlegg på foreldremøtet på høsten og spør ydmykt om det kunne være mulig å sende med mat som ikke består av bare sukker (altså ikke hveteboller og kjeks), men det kommer ingen forbud.
![]() |
#20 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Spinn off: Syltetøy og denslags
Jeg vet ikke hvor gammelt barnet er, men jeg syns ikke barna trenger å få kjeft for matpakken sin. Hvis det er et barn som gjentagende ganger har med ugrei mat må det tas opp med foreldrene syns jeg. Eller de kan ta det opp i klassen som en generell greie, hva som er bra skolemat og ikke.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|