Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ris-rester

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-12, 18:30   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ris-rester

Vanskelig å skrive beskrivende overskrift.

Da jeg var liten, var det stas når vi fikk mye ris til overs etter middag, for da lagde moren min noen ganger noe slags rispannekaker til kvelds. Antar hun vispet egg, sukker, mel og melk og sånt sammen og hadde i risen, og så stekte røren i stekepanne. Noen som har en oppskrift på noe slikt? Slumping funker ikke for meg.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 18:32   #2
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ris-rester

Rislapper? http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Rislapper-1

Gammel 06-09-12, 18:33   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Rislapper? http://www.matoppskrift.no/oppskrift/Rislapper-1

Men det er jo ikke risgrøt jeg har, bare vanlig ris, funker denne da?

Gammel 06-09-12, 18:40   #4
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg lager stekt ris når jeg får (lager) ekstra ris.

Gammel 06-09-12, 18:42   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg lager stekt ris når jeg får (lager) ekstra ris.

Det er også godt, men jeg vil lage sånne rispannekaker!

Gammel 06-09-12, 18:49   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://nordmo.espira.no/files/2011/0...pannekaker.pdf

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 10:32   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lurer på om jeg må teste denne i dag, har ris til overs!

Gammel 13-09-12, 10:39   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lager vanlig vaffelrøre eller pannekakerøre og heller oppi den kokte reste-risen.
Justerer med evt. litt mer egg og melk hvis røra blir for tykk.

Gammel 13-09-12, 10:43   #9
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg kokte med vilje ekstra ris i går og skal prøve ut stekt ris i dag.
Noe sånt, skal ha stekte kyllingfiletbiter og bruke frossen grønnsaksblanding type amerikansk blanding oppi.
Trenger oppskrift siden det er første gangen så jeg prøver denne:
http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifte...Svin/Stekt-ris

Gammel 13-09-12, 10:46   #10
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Blir nok bra GinaK.
Jeg bruker egg, sopp, skinke (eller reker), mais, chilli og vårløk.

Gammel 13-09-12, 10:49   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg kokte med vilje ekstra ris i går og skal prøve ut stekt ris i dag.
Noe sånt, skal ha stekte kyllingfiletbiter og bruke frossen grønnsaksblanding type amerikansk blanding oppi.
Trenger oppskrift siden det er første gangen så jeg prøver denne:
http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifte...Svin/Stekt-ris

Smart!

Gammel 13-09-12, 10:50   #12
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Åja, skinkeboks, det er lurt. Bare å komme med tips. Trenger tips til nye gode og kjappe middagsretter med gutt som skal ut på trening.

Gammel 13-09-12, 10:57   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Men det er jo ikke risgrøt jeg har, bare vanlig ris, funker denne da?

Jada. Du lager bare vanlig pannekakerøre, men med ris oppi. Jeg pleier av og til å lage amerikansk pannekakerøre, så blir de ekstra luftige.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 11:02   #14
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jada. Du lager bare vanlig pannekakerøre, men med ris oppi. Jeg pleier av og til å lage amerikansk pannekakerøre, så blir de ekstra luftige.

Endrer du noe på selve oppskriften da, eller bare tilsetter du risen i tillegg?

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 11:10   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Endrer du noe på selve oppskriften da, eller bare tilsetter du risen i tillegg?

Nå lager jeg på slump, så det er litt vanskelig å si, men det blir nok omtrent samme resultat som å bare tilsette risen. Så får man spe med melk eller mel om det blir for tykk eller tynn røre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-12, 12:16   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette kan funke:
Rispannekaker

2,5 dl kefir eller kulturmelk
2 ss matolje
1 egg
1-2 dl kald kokt ris (jeg bruker grov)

2 ss sukker
2, 5 dl hvetemel (jeg bruker Fibra)
2 ts bakepulver
1 ts natron
1/2 ts salt

Visp sammen egg, melk og ris i en bolle og bland de tørre ingrediensene i en annen. Bland alt og vent i fem min så røren får svelle. Stek lapper/små pannekaker på takke. Ha evt i noe vanlig melk i tillegg og stek vanlige tynne pannekaker i panne.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.