|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
lykkelig
|
![]() Velkommen til Prosecco/drensvann-fest hos Knerten julen 2012Velkommen til Knertens Julaftenfest 2012 Åpenbart nok er Proseccoen for dem av oss som fortjener den. De andre får drikke seg utørste på drensvannet som fremdeles står opp på veggen i kjelleren i påvente av årets festdeltagere som skal plasseres der. Vi kan stolt informere om at Gemalen i år har gravd ut en bunkers på 2x2 meter med takhøye på 1,20. Bunkersen er fyllt av iskaldt vann og egner seg perfekt som spakosekrok (les: straffhull) til vanskelig svigemødre og andre i samme sjanger. All erfaring tilsier vi trenger en noe mer "lukket" avdeling for vriene familiemedlemmer og andre som står i fare for å ødelegge idyllen på selve julekvelden, så gemalen og jeg vedtok på husmøtet i februar å likevel ikke gå videre med oppussingen av kjellerstuen da den egner seg perfekt. Kjelleren er yndet sted for store svarte edderkopper og muggen på veggene ser ikke ut til å forsvinne av seg selv. Synd. Fukten i kjelleren er fremdeles påfallende og oljeovnen er i år ødelagt, men jeg tenker et par starinlys gjør susen! Grunnet enorm pågang på julefesten de siste årene, ser vi oss nødt til å be om søknad før påmelding for nye gjester i år. Søknaden bør inneholde antall gjester, hva dere ikke ønsker å bidra med/ evt hva dere insisterer på å bidra med (kan ikke se for meg noen innen den kategorien, men for syns skyld osv...) og ikke minst velbegrunnet søknad om deltagelse. Trengende med særs vanskelige familiemedlemmer vil bli prioritert iht. Loven om gjennomføring av Knertens Julaftenfest § 2-1 annet ledd fjerde punktum. For øvrig, som alltid, åpent for alle. Barn, voksne og alle former for dyr. Jeg står for alt. Mat, drikke, pynt, gaver osv. Kom med ønsker ang. bordplassering og nøyaktig hvilken mat dere ønsker servert på julaften! Bare en ting i år: Det er meget mulig jeg svimer av grunnet vannvittig lave jernverdier i blodet, men i såfall vekkes jeg kjapt opp igjen med litt luktesalt eller noe og kan settes i jobb igjen. Kjør på. Hurra. Osv. Velkommen! Jeg gleder meg faktisk masse! Dette blir gøy! JULAFTENFEST ! det blir ikke smokingdet blir ikke ballkjole det blir ikke stashabitt men helst noe pent og lite slitt...det blir ikke juleball det blir ikke juletralldet blir ikke bankett men stilig, rett og slett Raser juletreet ned i år også? det blir ikke englesang men helt sikkert allsang! Er det noen som kan stille med band for litt livemusikk? det blir ikke Skaugum det blir ikke OROdet blir hos Knerten og det blir MORO ! i år også! VELKOMMEN! ![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|