Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor nøye er dere?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-12, 02:54   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Hvor nøye er dere?

Jeg strikker en vest nå, bestående av bakstykke og to forstykker. Forstykkene er med mønster, samt div fellinger for midje og skrå foran, så tunga må holdes rett i munnen.

Da jeg gikk i gang med forstykke nr to, så oppdaget jeg et par feil jeg hadde gjort med det første. Den groveste feilen var en felling, i forbindelse med hullmønster. Jeg skulle strikket tre masker rett sammen, men fulgte oppskriften for motsatt forstykke hvor da en maske skulle taes løst av, strikke to sammen og så løfte den løse over.

Dette vistes i grunn veldig godt, for masken som ble etter denne fellingen ble liggende feil.

Videre så ble det feil antall riller nederst, før mønsteret begynte. Jeg glemte å tenke speilvendt på hvilken side som ble rettsiden...

Vel, da forstykke nr to var ferdig, så satt jeg og veide for og i mot...rette opp eller gi f...

Jeg viste mannen feilene, og han så dem jo, når jeg pekte på, men han mente at det var bagateller. Men hva søren vet en mann om strikking??

Enden på visa ble at jeg rekte opp det første forstykket, for jeg vet at jeg ville irritert meg grønn over dette. Og nå sitter mannen her og rister oppgitt på hodet av meg... "du kunne jo tatt på deg denne vesten i morgen"

Hvor nøye er dere med håndarbeid? Hva skal til for at dere rekker opp et større arbeid for å starte med blanke ark igjen?

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.