Hva gjør dere med avlagte puslespill og DVD-er?
Inspirert av tråden om å rydde plass til det nye året, har jeg sett meg rundt i stua og konkludert med at vi har overraskende mye greier stående som aldri brukes:
- En rekke DVD-er som ikke brukes fordi de har blitt for barnslige eller er sett for mange ganger.
- Leker som er glemt.
- Puslespill som er for enkle eller med for kjipe motiv.
- Årets produksjon av julepynt fra fem barn... Det monner i grunnen godt når fem stykker lager nye nisser og er på et par juleverksted hver årlig.
DVD-er har jeg lurt på å gi bort her inne. Orker ikke å se gjennom alle for å sjekke for hakk...
Leker: Har en strategi om å putte det som er i orden og ser ut til å tåle tidens tann i kasser på loftet. Her kan jeg følge opp videre nå som det har gått minst ett år siden forrige rydderunde.
Puslespill er jeg usikker på. De enkleste vil vel alltid være aktuelle. Men hvor mye slikt skal jeg ta vare på til de kommende barnebarn?
Julepynt: Kanskje jeg må til pers og lage en liten samleeske til hvert barn. For å samle på julepynt og annet de har laget, barndomsminneeske. Jeg har jo allerede samlinger av tegninger fra mine egne to barn, kanskje jeg like godt må lage en egen seksjon for barnesamling på loftet. Kaster dere mye av årets juleproduksjon?