Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Har du satt løk?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-13, 12:39   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du satt løk?

Jeg elsker å glede meg, og det er kanskje derfor jeg er så glad i å ha hage.

I år har jeg mye å glede meg til. Jeg teller rett og slett ned til krokusene skal begynne å titte opp. Glem julen, nå er det våren som gjelder!

I høst har jeg satt ut 2000 løk, samt en del tuber og noen planter (Kinasøte).
Muscari (blå perleblomst) og små påskeliljer som jeg har spart siden i vår. De hadde slått små sideløker som jeg knakk av og spredte utover.

Jeg har satt doble narcisser:

Narcis Merlin:

Narcis Broadway Star:

Narcis Tete a tete:

Den kjempefine lille blå anemonen Mr. Fokker:

Den blå krokusen Grand Maitre:

Og den gule krokusen Goldilocks:

I tillegg har jeg satt 75 hvite krokus og 150 blandingskrokus.

Tulipanene skal bugne i kassene og jeg har satt flere liljer, for de liker seg godt i skråningen foran huset. Jeg har allium, iris og ranunkler.

Da jeg plantet det meste, sorterte jeg løkene etter blomstringsmåned, og hvis jeg har fått det til, har jeg lagt de som blomstrer sist nederst i kassene, og deretter litt lagvis oppover. Jeg har også felt som skal blomstre i omganger.

Jeg skal etterhvert få meg en suppleringshage som jeg henter planter fra i de fasene der det mangler noe i enkelte blomstringsfasen. Mellom løkene og sommerblomstene, feks. Det blir selvsagt lettere med drivhus.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.