Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosthold, jeg er forvirret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-13, 13:51   #1
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Kosthold, jeg er forvirret

Jeg har et heller elendig kosthold som jeg gjerne skulle gjort noe med. Men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte og med hva. Det skrives jo om dietter meg her og dietter meg der og jeg er totalt forvirret.
Jeg har ikke vekt så aner ikke hva jeg veier, men jeg tror jeg er innenfor normal BMI. Dog er jeg slettes ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut og jeg har et magemål som er langt over det som anses som sunt. Om det noen gang har vært innenfor vet jeg ikke.
Nå har jeg kommet dit hen at jeg har litt krefter til å gjøre noe med dette, men hvor starter jeg? Har lest om blodtypedietten og ifølge den skal jeg ikke spise noe av det jeg spiser nå. Lavkarbo sverger jo mange til også.
I tillegg så tror jeg ikke at magen min er så veldig glad i melk. Den bråker og styrer og av og til ser det ut som jeg er 6 måneder på vei. Blodprøver viser at jeg ikke har intoleranse, men jeg har blitt fortalt av andre at prøven jeg tok nok ikke var god. Altså, det burde vært gjort mer. Melkeprotein kan jeg jo være intolerant mot uten at jeg vet.

For det første så bør jeg vel høyne antall måltider pr. dag. 1-2 er vel i minste laget. Men så er det hva disse måltidene skal fylles med?! Og hvor mye pr måltid.
Jeg blir så fristet når jeg går gjennom frukt og grønt i butikken, men så vet jeg liksom ikke hva jeg lage av alt. Altså, jeg kjøper bare det jeg vet jeg trenger, men kunne tenkt meg å kjøpe mer. Jeg er ikke så glad i kjøtt, det går mest i kylling og skinke.

Og så det er sagt, så prøver jeg å få trent 2-3 ganger i uka.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.