Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Jeg trenger ørepynt

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-09-13, 21:09   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger ørepynt

Eller, trenger og trenger, fru Blom. Jeg vil ha ny ørepynt.

Men hva vil jeg ha? Siden 2004 har jeg gått med noen enkle, flate runde i gull med mørkgrønn, matt stein i midten. Nå vil jeg gjerne ha noen og bytte i.

Jeg er veldig allergisk, så det må være rent gull. Ikke store, ikke hengende. Pent, men ikke alt for voksent.

Jeg er ikke så veldig smykkete av meg, til vanlig bruker jeg bare giftering og stort sett ørepynt, og så husker jeg av og til NTH-ringen. Så om jeg skal kjøpe noe mer så må det være noe jeg vil ha lenge.

Noen som har forslag? Enten helt konkrete forslag, eller til butikker jeg kan sjekke?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:12   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg trenger ørepynt

Jeg synes det er fint med helt enkle enstens-diamanter. Det funker til alt.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:16   #3
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Jeg synes det er fint med helt enkle enstens-diamanter. Det funker til alt.

Det er sånne med "klør" rundt steinen eller? Jeg er ikke så glad i de klørne.

Gammel 03-09-13, 21:18   #4
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Kanskje noe sånn?

Gammel 03-09-13, 21:26   #5
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Hvilket budsjett har du? Kan du investere i ørepynt med diamanter? Enten enstens eller rosettvarianten, har det selv og bruker dem masse. Eller hva med perler? Enkelt, klassisk og veldig anvendelig. Jeg liker øreringer i gull også, gjerne med litt størrelse på.
Kan du bare ha rent gull, eller kan du f.eks ha forgylt sølv? Julie Sandlau er en dansk smykkedesigner som har mye lekker ørepynt i en helt spesiell, gylden gullfarge. Langt rimeligere enn rent gull er det selvsagt også. Vet at bl.a. en del Mestergull-butikker fører smykkene hennes.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:31   #6
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Disse er helt meg, men det aner meg at prisen ikke er helt meg.

Gammel 03-09-13, 21:32   #7
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

De var fine!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:32   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Hvilket budsjett har du? Kan du investere i ørepynt med diamanter? Enten enstens eller rosettvarianten, har det selv og bruker dem masse. Eller hva med perler? Enkelt, klassisk og veldig anvendelig. Jeg liker øreringer i gull også, gjerne med litt størrelse på.
Kan du bare ha rent gull, eller kan du f.eks ha forgylt sølv? Julie Sandlau er en dansk smykkedesigner som har mye lekker ørepynt i en helt spesiell, gylden gullfarge. Langt rimeligere enn rent gull er det selvsagt også. Vet at bl.a. en del Mestergull-butikker fører smykkene hennes.

Jeg tar ikke sjansen på noe annet enn rent gull. Så jeg skjønner jo at jeg blir nødt til å betale litt... Diamanter er ikke noe must. Sjekker Julie Sandlau uansett, kan jo bli litt inspirert om ikke annet.

Gammel 03-09-13, 21:38   #9
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Hmm. Jeg synes egentlig at hjerter i ørene passer best på småjenter, men disse var jo litt fine.

Gammel 03-09-13, 21:39   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva synes du om helt enkle, små ringer? Det synes jeg kan være ganske fint.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:40   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Jo, men jeg liker det ikke på meg selv.

Gammel 03-09-13, 21:42   #12
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror vi har lik smak i ørepynt, Cuya. Hvor finner du de blomstene?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-13, 21:44   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Det er Ole Lynggaard, Heilo. De har masse annet fint også.

Har notert meg gullsmeden som fører merket i Trondheim, og skal dit og sikle i løpet av uka.

Gammel 03-09-13, 23:10   #14
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har som kjent nettopp tatt hull i ørene, og har egentlig kun sett meg ut smykker fra Ole Lynggaard. Jeg trenger også noen tips, ellers blir dette litt vel dyrt!

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 19:59   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det er sånne med "klør" rundt steinen eller? Jeg er ikke så glad i de klørne.

De trenger nødvendigvis ikke stå i "klør", finnes også i en slags "krone".
Lykke til i jakten, og ja, Ole/Charlotte Lyngaard har mye fint.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:39   #16
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker godt Susanne Friis Bjørner, og syns du skal sjekke ut det. For jeg tror du er litt som meg i smykkebruken. Jeg har blant annet noen små blomster jeg liker godt, og noen som dingler som jeg øver meg på å gå med. De er ganske rimelige, for de er gullforgyldt, og ikke minst, allergivennlige.

Gammel 15-09-13, 11:51   #17
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Diamanter er ikke noe must.

Jeg ville tenkt meg veldig nøye om før jeg kjøpte diamanter i dagens marked. Sertifiseringsordningene fungerer overhodet ikke, det betyr at diamantene kan være fra krigssoner, fra gruver med arbeidsforhold som du ikke ville trodd fantes etter 1800-tallet osv. osv.

Gammel 16-09-13, 13:11   #18
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Nå banner jeg vel i kjerka, men Ole Lyngaard synes jeg er rett og slett "gøy på håret", og passer best til dem som liker Desingual og artsko og har en forhistorie som Unokunde. (Nå blir jeg vel rødprikket anmas her).

Thomas Sabo har mye fint. Men tåler du sølv?
Celine Engelstad har og mye pent.

Gammel 16-09-13, 13:18   #19
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nå banner jeg vel i kjerka, men Ole Lyngaard synes jeg er rett og slett "gøy på håret", og passer best til dem som liker Desingual og artsko og har en forhistorie som Unokunde. (Nå blir jeg vel rødprikket anmas her).

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-13, 13:28   #20
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har slike helt enkle med sorte diamanter.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.