|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Paris i helgen!Jepp, jeg og mannen reiser om noen timer og det eneste vi har planlagt er guidet tur i Louvre med Parismuse.com. I kveld. Ellers er vi helt frie til å gjøre det vi vil. Jeg liker fine hager, moderne museer, rare bygninger, gamle kirker og koselig kafeer, men gidder ikke å farte byen rundt for å få med meg ALT liksom. Eiffeltårnet har vi gjort før, så det trenger vi ikke se. Vi bor ved Saint-Germain, omtrent rett nord for Le Jardin du Luxembourg. Er den verdt et besøk?
![]() |
#2 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Paris i helgen!Og hva for klær tar man med seg når det er meldt 14-18 grader og en blanding av regn og sol?
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Paris i helgen!Jeg går for ull/kasjmir når det er sånn midtimellom. Det blir varmt nok, men ikke for varmt. (Topp med cardiganutenpå, så kan du ta av og på) Og tweedjakke eller tynn kåpe. Bukser eller skjørt eller kjole. Solide strømpebukser. Gode støvletter eller sko.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Paris i helgen!Takk for tips, det er omtrent det jeg tenker meg. Lurte litt på regnkåpe, men hallo! jeg kan vel ikke akkurat ta med Didriksonsen til fasjonable Paris.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris i helgen!Jeg synes Luxembourg-parken er koselig i helgene hvis det er fint vær. Ta med dere en flaske god vin og en ostebit og ta en liten picnic hvis været tillater det.
![]() |
#6 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Paris i helgen!Takk for tips, Scilla. Vi tenker å være litt lokale ja. Dit vi ikke kommer til beins kan vi heller ta en annen gang.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris i helgen!Hvis dere liker is er det en helt fantastisk iskrem-sjappe på Ile St.Luis som er en hyggelig rusletur fra der dere bor. Der står det gjerne kø ut av butikken, men den isen er virkelig verdt å køe litt for, altså!
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris i helgen!Jeg ble helt misunnelig av bildet du la ut på insta. Paris er så deilig! Nyt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Paris i helgen!Ørlitt reisefeber her nå ja.
![]() |
#10 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Paris i helgen!Marais ja!
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|