Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp til å dirke opp sparegris (gode hensikter)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 08:59   #1
knobba
Nybegynner

knobba sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Bergen
knobba har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hjelp til å dirke opp sparegris (gode hensikter)

Jeg fant igjen min gamle (tomme) sparegris fra Sandnes sparebank fra ca 1985 og tenkte poden skulle få den. Jeg har aldri hatt nøkkel til den for jeg måtte i banken for å åpne den i sin tid.

Utseende på låsen er en plate med en sprekk og midt i denne sprekken er den en liten rund disk med et spor - ser egentlig ut som en plastskrue for flattjern. Denne skruen/disken kan trykkes litt inn.

Hadde jeg fortsatt bodd i området kunne jeg ha stukket innom og hørt om de fortsatt hadde nøkler til den (noe de sikkert ikke har). Gubben har hatt sammme sparegris med samme nøkkeltype fra en annen sparebank i landet fra samme tiår og han har prøvd å lage en nøkkel av tilklippet kredittkort, men har sålangt ikke vært heldig med å få den opp. Vi ser ikke poeng i en sparegris som ikke kan åpnes for å knuse den syns jeg ikke er aktuelt.

Noen som har tips på hvordan nøkkelen må se ut eller vet om slike nøkler fortsatt finnes i noen banker?

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.