|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har dere sommerferien i boks?Ser at det er stor forskjell på hvor tidlig man planlegger og bestiller sommerferie. Vi bestiller tidlig, (okt/nov). Hvordan er det med dere, bestiller dere tidlig eller tar dere det mer på sparken? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Nå reiser ikke vi til syden, så det meste taes på sparket. Jeg har imidlertid i år bestilt flybilletter til Oslo i sommer, og vi skal videre til Halmstad.
![]() |
#4 |
Off the map.
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi reiser som vanlig på hytta. Og kommer sikkert til å si det samme som vi gjør hvert år: Neste år skal vi til syden. Men så får vi ikke ut fingern, så da blir det hytta igjen. Og sikkert en langhelg et eller annet sted.
![]() |
#5 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Årets ferie er forlengst i boks, ja. Vi bestiller alle ferier så tidlig som mulig. For å være sikre på å få det vi vil ha, og fordi jeg elsker å planlegge i god tid. Jeg liker å glede meg lenge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?
Helt som meg! Og så går det litt sport i å finne billigst mulig fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi bestilte i desember, så ja den er i boks!
![]() |
#8 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Flybillettene ble bestilt og betalt i slutten av september. Resten av i boks til jul. (Bortsett fra noe smått.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Sommerferien er i boks ja. Men alt jeg trenger å gjøre er å koordinere med mine foreldre og bestille flybilletter. Huset står jo bare og venter.
![]() |
![]() |
#10 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Er det vanlig at man vet når man får ferie så tidlig at man kan bestille ferie i okt/nov? Hos oss skal ferieønskene være inne før 0104, men vi vet ikke når vi får ferie før uti april en gang.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
maler
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg håper at mine kollegaer får vite når de har ferie i neste uke for å si det sånn. Jeg tror begge deler er vanlig. Mannen kan i praksis ta ferie når han vil.
![]() |
#12 |
© All rights reserved
|
Mange har puljeferie, og når puljen rullerer vet en jo når en har ferie. Da jeg jobbet turnus hadde jeg tidlig ferie annet hvert år og sein ferie annet hvert år, og kunne derfor planlegge ferien langt frem i tid. Nå er jeg lærer, og vi har jo som kjent ferie nesten hele året. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Her er sommerferieplanene spikret. Jeg skal ligge som et høygravid slakt i et plaskebasseng fyllt med isvann, og mann og barn skal gjøre whatever they want.
![]() |
![]() |
#14 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Her bruker vi vanligvis å begynne å tenke på sommerferien sånn på etterjulsvinteren. Vi bruker ikke å dra til steder med masseturisme, så det er som regel ikke noe problemstilling at vi ikke får billetter. Nå i år skal vi ikke reise utenlands, men får besøk av venner som bor i utlandet, som skal feriere her. Vi skal være litt på fjellet og litt ved sjøen, og har fått overnattingen på plass nå i løpet av de siste par ukene. Det blir noen dager på Dovrefjell, hvor vi har leid hytte, også har vi leid en gammel fyrvokterbolig uti havgapet et sted hvor vi skal være noen dager. Og mellom de to turene blir vi her i byen, og tar eventuelt noen kortere utflukter, litt avhengig av været. Det føles litt som ferie bare å ha besøk av gode venner som bor langt unna. Etter at de har vært her reiser vi til svigerfamilien min og blir en stund. Vi bruker ikke vanligvis å planlegge det i så veldig god tid i forveien, men mannens bror skal gifte seg da, og jentene mine skal være brudepiker, så derfor er det spikret allerede.
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi bestilte årets sommerferie mens vi var på fjorårets sommerferie.
![]() |
![]() |
#17 |
Tittel og tittel....
|
Normalt ikke, men akkurat i år jobber jeg i skolen, så jeg har iallefall ferie til 1.august.
![]() |
#18 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg har ikke fått godkjent ferien enda, men det har hittil gått greit. Har ikke så mye valg egentlig da SFO har stengt hele juli og barnevaktene mine er bortreist. X'en har turnus hele året og ikke ferie.
![]() |
![]() |
#19 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Jeg har alltid minst to ferier fremover bestilt. Det vil si at sommerferien ble bestilt rett etter hörstferien (oktober/november). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Har dere sommerferien i boks?Vi pleier å bestille relativt tidlig, men i år har det vært vanskelig for både meg og mannen å få vite når det er greit at vi tar ut ferie. Jeg er skikkelig s-u-r fordi alle feriehusene jeg hadde sett meg ut allerede er utleid. Forhåpentligvis kan vi bestille i uka som kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|