|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Lærerstreik!Er det fremdeles INGEN tråd om dette, eller er jeg bare blind? |
![]() |
![]() |
#2 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Lærerstreik!Jeg stemte aldri, men jeg tror jeg hadde stemt ja. Jeg tror ikke streik fører noe bra med seg, heller tvert i mot. |
![]() |
![]() |
#3 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Lærerstreik!Eller er denne saken ferdig debattert for lenge siden? |
![]() |
![]() |
#5 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Lærerstreik!Jeg synes det er synd at lærerene har kommet dårlig ut av forhandlingene (eller føler at de har gjort det. Jeg har ikke satt meg godt nok inn i sluttresultatet). Men jeg tror en lærerstreik nå bare vil se lettere komisk ut og neppe vil få verken mediedekning eller oppslutning utenom egne kretser. Dessverre, for jeg unner virkelig lærerne gode arbeidsbetingelser. |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Lærerstreik!De trapper nok opp etter ferien. De streiker primært for å beholde arbeidstiden sin.
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Lærerstreik!
Det må da være grenser for hvor lenge fagforeningene har råd til å ha folk i streik? Eller er det bare en håndfull som er tatt ut nå? |
![]() |
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Lærerstreik!Jeg innbiller meg det. At det ikke er mange som streiker nå, men innrømmer at jeg bare har lest overskrifter så langt.
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Lærerstreik!Skolenes landsforbund og Norsk Lektolag har vel streiket en stund? Nå streiker alle forbundene. |
![]() |
![]() |
#10 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Lærerstreik!Fra eposten jeg har fått og alle medlemmer har fått.
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
At streiken starter nå er jo ikke noe lærerorganisasjonene kan gjøre så mye med siden hele lønnsforhandlingssystemet i Norge er laget sånn at forhandlingene er på våren, med på følgende streik på seinvåren/sommeren. Akkurat i år starter riktignok streiken seinere enn den kunne ha gjort siden det ble nei i uravstemming, men ellers er det bare sånn det er.
#12 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: Lærerstreik!De skal visst skjerme barnehagene, leste jeg ett eller annet sted på det store Internettet.
#13 |
Bedreviter
|
Det virker som en god strategi. Streik i august vil merkes. |
![]() |
![]() |
#14 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Lærerstreik!Interessant timing.
#15 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
#16 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Lærerstreik!NLL er ikke i streik ennå, men de har brukt en måned på å gi endelig svar på meklingsskissa, og har landa på fortsatt nei. Da blir det streik. De kan vel ikke ta ut noen uten å melde plassoppsigelser to uker i forveien, eller hva det er.
— Roald Dahl, Matilda Sist redigert av Matilda : 25-06-14 kl 14:53. |
![]() |
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Lærerstreik!Det Stompa sier gjelder for meg også - bare at vi ikke er seks på mitt arbeidsrom. Vi er 19. Det betyr at sjøl når alle ikke er tilstede, sjøl når det ikke er ad hoc-planlegging i en krok, noen som ber om hjelp til å vurdere en elevtekst, noen som knotter på tastaturet sitt eller noen som sitter i telefonen, så er det et evig renn av elever på døra. Er det ikke mine, så er det noen andres, og så ringer telefonen og man må svare den. Og nei, vi har ikke stille rom å sitte på, vi har jo ikke grupperom til elevene en gang. Og vårt arbeidsrom er blant de bedre, jeg har stor pult og hylleplass og egen pc og er godt fornøyd, så lenge jeg kan gjøre vurderingsarbeid hjemme.
![]() |
#18 |
Audacious
|
![]() Sv: Lærerstreik!Jeg er i SL, som gikk til streik med en gang etter forhandlingsresultatet, og har fem lærere på Karmøy ute i streik eller noe sånt. Opptrappinga kommer i august.
#19 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Lærerstreik!Jeg er også i SL og er veldig lettet over at organisasjonene nå står sammen. Det kan bli interessant å se det utvikle seg, arrogansen til KS i denne sammenheng er virkelig grensesprengende.
#20 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Lærerstreik!For øvrig er det vel egne forhandlinger i Oslo, de er utafor KS-området, og der her man akseptert avtalen, etter hva jeg veit.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|