Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 19:08   #1
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking

Jeg er altså så elendig på å pakke til ferier.
Har alltid med for mye og må betale ekstra på flyplassene... Så, vi har kjøpt mindre kofferter i håp om at jeg skalmjlare å begrense meg.

2 uker i sydenlandet skal vi på nå.

Hvor mye kjoler til middag trenger man egentlig?

Men trenger ikke 14 "aftenantrekk" liksom.
Jeg bruker ofte kjoler til middag, evt shorts og en topp.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:10   #2
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.932
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg er akkurat lik, men hjalp i år da det er vaskemaskin i leiligheten her. Har nok med litt for mye allikevel. (Pakket 4 sommerkjoler og du kan se i bloggen min her hvor mye garn jeg tok med.)

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:15   #3
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.841
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg pleier å ta med bare to kjoler, også noen pakker med vaskepulver til håndvask. Det er ikke noe pes, lar det ligge litt i bløtt og skyller godt før jeg henger det til tørk ute på balkongen. To shortser og 4-5 singletter/topper. Foretrekker å vaske litt fremfor å ta med altfor mye.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:16   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Vi er på interrail i år, og som du kan se på Facebook så er det ikke den største variasjonen i antrekk. Jeg har med 5 kjoler, 1 bukse og 2 topper. Det holder faktisk, men jeg føler meg ikke oppfinnsom i klesveien.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:18   #5
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Såpass ja.
Garnet får bli hjemme denne gangen.
Men bare 4 kjoler?
Skulle du bare være borte 5 dager ?

Gidder ikke oppdrive vaskemaskin.
Jeg vet jo at en shorts på kvelden kan brukes flere ganger da. Det gjør jeg.
Men jeg er sånn i tilfelle rottefelle pakker....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:22   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.490
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg er også håpløs.. Og pakker ofte mye pene klær, men så ender jeg med å subbe rundt i samme shortsen/hverdagskjolen mesteparten av tida.

Sko er et eget kapittel. Må jo ha med noe pent, men det må jo være komfortabelt for å bli brukt.


Sist redigert av Timar : 17-07-16 kl 00:06.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:25   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Sko ja,,,,
Nå er jeg flink, syns jeg da.
Reise i joggesko, ha med birkenstock sandalene mine og ett par sånn tåståppsandalee til stranda og ett par med kilehæl i kork til kjolekveldene....

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:36   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.071
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg har birkenstocksandaler og flipflops.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:49   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Hvis du regner at du bruker hver kjole 2-3 ganger da.
Truser.
Bikinier/badedrakt.
Noen shortser og topper.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:55   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Uff, jeg er også håpløs. I år har vi vaskemaskin og vet at jeg kommer til å ha på mye av det samme.
Vi drar på tirsdag til Alicantekysten og det er garantert varmt så har tenkt å ta med 3 shorts, 2 lange flagrekjoler som ikke krøller og en kort kjole. Mulig et skjørt. Og en adidasshorts som jeg skal bruke når jeg og venninnen min går trimtur+ når jeg dasser rundt på anlegget. en god del singleter og en ermeløs bluse. Drar i olabukse som kan brettes opp til kneet, en tskjorte og en cardigan.

Jeg hovner opp i bena i varmen så orker ikke å gå på noe høye sko. Pakker etpar flate og etpar nesten flate sandaler, flipflops og joggesko.

Amylin, kan man ta med strikketøy inn på flyet? Jeg har begynt å strikke.
Utrolig nok så holder jeg ut den lange bolen. Men kan jeg risikere å måtte gi fra meg strikkepinnene i sikkerhetskontrollen? Eller er det tryggest å putte det i kofferten?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:59   #11
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Trimtøy da, måtte du nevne det.

Vurderte å ta med en genser jeg strikker, til flyturen, men er litt kjipt om jeg ikke får ha med pinnene inn.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:07   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.970
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Strikketøy er ok på vei til Spania men på Alicante og på Murcia liker de å ta strikkepinnene fra folk.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:17   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.127
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg har nettopp komt hjem og hadde med meg 8 kjoler til kveldsbruk, 2 strandkjoler, et miniskjørt, to topper, to jumpsuitshorts og en vanlig shorts (som ikke ble brukt). Truser, BH-er og to bikinier. Vi hadde vaskemaskin i leiligheten.
Jeg reiste i kjole, sandaler og en cardigan, og hadde med meg et par slittersko og slippers i tillegg til sandalene jeg reiste i.
Jeg orker ikke trene i 30 grader, så treningstøy og joggesko har jeg sluttet å ta med meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:28   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Kom hjem fra en uke i Gdansk i dag (skikkelig sommertemp der) og vi reiste kun med håndbagasje alle mann. Det gikk kjempefint rett og slett.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:58   #15
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg pakker en liten håndbagasjekoffert uansett om jeg skal være borte to dager eller to uker. Jeg bruker plagg om igjen flere dager, og vasker ved behov (men er ikke voldsomt nøye på det når jeg er på ferie, så lenge det ser ok ut og ikke lukter). Til sydlige strøk for halvannen uke har jeg:
- 2-3 shorts (hvorav en knelang)
- 4-5 t-skjorter/singlet
- 1 langermet skjorte til kveldsbruk/kirkebesøk
- 10 truser, et par bh-er, 1-2 bikinier, 2-3 par løpesokker
-2- 3 kjoler: en lett omslagskjole til strand-/dagtid, en lett sort kjole til kveld, kanskje en lett sommerkjole til alt mulig
- ett par Toms, ett par høyhælte sandaler, ett par joggesko
- en superkort treningstights, løpesokker, trenings-bh, lett løpesinglet. Bruker samme hver dag, skyller det når jeg er ferdig om morgenen og henger til tørk.
- en sarong (superlett og tynn)
- kindle, nettbrett, ladere til begge
- mini-toalettveske med det mest nødvendige, kjøper gjerne en billig sjampo og balsam, samt solkrem, der jeg kommer. Pleier ofte å sette håret inn med balsam og la det være i hele tiden, det trives håret best med. Komboen balsam, saltvann, lufttørking gjør at håret mitt er så fint som det aldri er ellers, når jeg er på ferie.
- en solhatt som jeg har på når jeg reiser, så den teller ikke.
- en flettet, stor mammaveske (som jeg legger i kofferten på vei til og fra), en liten håndveske.

Føler meg alltid fin og fresj og solbrun og med fint hår når jeg er på ferie, føler meg ikke sjuskete selv om jeg ikke skifter antrekk hver dag.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:12   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Takk for tipsene.

Jeg tar med en strandbak i stoff og en liten veske, tar vel en ryggsekk på flyturen.

Har funnet frem kjoler, når de er skyller opp og tørre, så tar jeg en ny opptelling....
To lange
Tre korte
Og en litt småfeil hvis vi skal noe spesielt.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:13   #17
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Tar ett sjal over skuldrene når jeg drar, så har jeg det om vi skal ett sted de må være dekket til.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:18   #18
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Elendig på å pakke egentlig og tar bestandig med for mye. Drar snart til Kreta og skal ha med lite. Skal være borte 2 uker. 7 tynne kjoler, 2 saronger, 2 bikinioverdeler og 4 bikinibukser, 4 strand/stroppekjoler til dagtid når vi ikke er ved bassenget på dagen. Reiser i capribukse, t-skjorte og cardigan og sandaler. Slipperser og et par kveldssandaler i tillegg. Finner sikkert på noe mer jeg må ha med. 2 badehånkler som er store, men tynne så de er ikke tunge. Har bestandig med bagasjevekt og veier nøyaktig sånn at jeg har under 0,5 kg for mye I kofferten og får da aldri overvekt. Vi pakker jo litt sammen også. Drar snart 5 stykker til Kreta og da skal vi bare ha to bager å sende + håndbagasje. Da er vekt et must når jeg står hjemme og pakker. Det som er igjen når jeg har pakket klær og det vi må ha av toalettsaker, fyller jeg opp med solkrem, såpe, sjampo og balsam etc. Skal vi handle på turen så bestiller jeg bare en ekstra bag hjem noen dager før vi skal dra hjem. Og setter gjerne igjen alle rester av sjampo etc.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:28   #19
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Må pakke til to ukers sydentur, og hater pakking. Prøver å ta med minst mulig, og vasker litt tøy hver kveld.

Det burde bli ca
2-3 bikinier
1 kort shorts
2 bukser 3/4 lengde
5 topper
3 kjoler
5 truser
Burde bli. Blir alltid mer. Enda jeg vet jeg handler klær i ferien også.... lærer aldri.

Så er det toalettsaker, solkrem, medisiner, mobillader og mygglys.

Det viktigste spørsmålet her, er hvor mange bøker og hvor mye garn skal jeg ta med. Tar nok med en del ukeblader som jeg ikke tar med hjem igjen.

Moren min er rå på pakking, og reiser alltid på tur med truser, t-skjorter og håndklær som skal kastes før hjemreise

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:31   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pakking, jeg er skikkelig elendig på pakking.....

Jeg er veldig glad i skjørt og topp i tillegg til noen kjoler. Så har man mange varianter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no