|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() BilsetejungelenVi skal bytte bil snart, og da har jeg lyst til å ha et eget barnesete til barnebarnet som blir ca 3,5 år når det blir aktuelt å bruke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: BilsetejungelenVi har cybex solution x2 fix. Kan brukes i bil både med og uten isofix. Vi regner med å bruke det til hun er ca 10 år. Kan brukes fra 3 år. Lett å montere og hun sitter godt i det, også på langtur. Testvinner da det kom.
![]() |
#3 |
ekstremt trøtt
|
![]() Sv: BilsetejungelenVi har det samme sete som Fluke, to av de faktisk. Nå satt ungen bakovervendt til han var 6 år, men vi har brukt det etter det og er veldig fornøyd. Ungen må bruke det en stund til, han er ca 140 cm nå.
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: BilsetejungelenCybex beltestolene har ikke stått så godt i min bil. Hos oss er det Britax kid serien som har vært best. Men ikke før 4år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: BilsetejungelenVi er veldig fornøyd med Britax Kidfix XP Sict til minsten. Men han var seks år før han byttet til beltestol. Men det er vel ok fra fire år.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: BilsetejungelenVille egentlig fulgt foreldrene tror jeg. Mine satt bakover til de var seks. (Reelt kunne ikke noen av dem sitte i beltestol når de var 4 uansett, de var ikke 15 kilo. Men min er undervektige da, bilstolkategorier regner fireåringer som 18 kilo. Hun som straks er sju eier vel 19,noe her)
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: BilsetejungelenSlapp av, jeg har IKKE tenkt å kjøre rundt med ungen i noe som ikke er godkjent av foreldrene. Det trenger dere ikke bekymre dere for. Han sitter forovervendt pr. nå i en av deres biler, og er en lang gutt som aldri i verden kan sitte bakovervendt til han er seks år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bilsetejungelen
Anbefalingen er vel at dersom barnet skal sitte forovervendt så er beltestol det beste, vektgrense der er 15 kg.
![]() |
#13 |
Jepp, og derfor var det ikek aktuelt å snu ine når de var fire år. De var ikke 15 kilo. Også passa de nå oppi setet som forøvig gkk til 25 kilo, så da kunne de nå bare sitte der en stund til.
![]() |
#14 |
![]() Sv: Bilsetejungelenda stller jo saken seg noe annerledes, og en bestestol for lange barn er sikket greit. Gitt at den lange gutten også er tung nok
![]() |
#15 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: BilsetejungelenVi har cybex i ene bilen og besafe i andre bilen, beltestoler. Vesla vår blir 4 år i februar, og hun har brukt setene siden i sommer. De er skikkelig bra seter, begge to. Jenta vår er 20 kg og 108 cm så null problem å bruke beltestoler.
![]() |
#16 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: BilsetejungelenHvis bilen har isofix bør du iallfall kjøpe et sete som også har isofix.
![]() |
#19 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Har de? Det var ikke sånn da jeg kjøpte seter til mine sist iallfall, og det er jo fortsatt mulig å kjøpe biler som ikke er nye. Men det kan se ut som det er standard på nye biler, ja.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|