Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-07, 12:12   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Pil

Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Tenkte jeg kunne lage en tråd om dette. For å minne meg selv på hva jeg skal gjøre. Kanskje andre også har behov for dette. Vi kan jo legge ut bilder osv underveis om vi føler for det også?

Min plan i år er som følger:
Jeg krysser av etterhvert som jeg blir ferdig.

Inne:
-Male yttergang
-Male verandadør mørk grå (samme farge som inngangsdøren), er egentlig ute dette kanskje.
-Male kjellerstuen. Skal lute panelet og male resterende vegger en lys farge.
-Male vinduskarmer dørkarmer bad og gang(dette blir til høsten muligens)
-Bygge inn klesskap på soverom.
-Skifte vindu på lillemors sitt rom.

Ute:
-Lage et blomsterbed .
-Så i krukkene mine.
-Ordne garasjetak (mannen må gjøre dette).
-Plante i krukkene mine.
-Lage en natursteinsmur rundt bed.. (mannen sier han skal gjøre dette).
-Pusse ned hagemøblene, ivhvertfall bordet og beise dette. *

Sist redigert av Mandarin : 27-03-07 kl 22:06. Årsak: Utført oppgave (er i orange)
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:17   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal dere gjøre i vår/sommer? (i heim og hage)

Det viktigste er det vi skal gjøre ute. Vi skal nemlig skifte ut alle vinduer og dører (en billig fornøyelse ). Vi må også bytte ut en del panel på den ene veggen, og beise hele huset.

Inne skal vi kanskje pusse opp et soverom til lillebror, og lage kontor ut av et bodrom vi har. Vi får se hva vi rekker, og hvor lenge pengene holder.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 12:29   #3
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal gi kjøkkenet og entreen en make over. Jeg vil gjerne ha det hvitt og shabby chic.

I hagen skal jeg vel fortsette den store jobben med å gjøre den lun å koselig (det er et godt stykke igjen kan man si).

Jeg er veldig spent på om rosehekken og klematisplantene jeg plantet i fjor blir flotte i år, eller om jeg må gjøre noe av det på nytt.

Vi har planer om å bygge garasje, men det har vi hatt i 3 år nå .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:38   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Skal vi se:

Ute:

- lage natursteinsmurer
- så plen
- støpe gulv i carport
- lager trapper fra verandaene
- lage to treplattinger
- beplante et mål tomt

osv.

Inne:
- rive alle vegger i første og andre etasje og bygge opp nye, legge ny strøm, vann, plate, sparkle, male
- sette opp nytt kjøkken
- møblere og innrede de samme etasjene

*kortversjonen*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 16:56   #5
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til sommerferie!!!!

Vel. Jeg satser på inspirasjon slik at jeg hiver meg rundt med malekosten i løpet av disse ukene. Jeg har et kjøkkentak som skriker etter maling

Utover det skal vi begynne å bygge ut huset og i den forbindelse faller det nok litt jobb på meg.

Gammel 26-03-07, 17:05   #6
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne tråden kan jeg like. Å se at det faktisk er andre mennesker som har like mange planer om ting som skal gjøres i hus og heim..

Inne:
Listing rundt dører Pandaens rom
Listing rundt kjøkkendør
Legge varmekabel og nytt gulv i gangen

Ute:
Nytt tak.
Asvaltere innkjørslen
Steinlegge under søplekassene
Montere utelys
Ordne/utvide verandaen
Så plen på halve tomta
Lage sandkasse og dissestativ til Pandaen
Male huset (dette må nok noen polakker ta seg av kjenner jeg)

Dere andre fjerner ting når dere er ferdig, jeg tilføyer nye når jeg kommer på alt annet vi skal gjøre.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 17:41   #7
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Inne: Pusse opp kjøkkenet

Ute: Stikle jordbærplanten (de tok helt av i høst, så jeg må flytte noen)
Gi noen stauder til naboen så jeg kan få laget krydderhagen jeg så gjerne vil ha.

Så igjen et hull ihagen hvor det har stått en stubbe før.

Male huset.

Gammel 26-03-07, 18:32   #8
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har litt å gjøre vi også.

Inne:

*Male vaskerom.
*Sette inn nytt garderobeskap på det innerste vaskerom/bod. x
*Rive all innredning på resten av vaskerommet og sette opp nytt.
*Legge nytt gulv i gangen i underetg.
*Pusse opp gangen og sette opp malt panel og legge nytt gulv.
*Sette opp fliser o.l over vask og benk på kjøkken. x Satte opp panel.

*Hvis vi har tid og råd: Pusse opp stuen.

Ute:

*Sette opp ny hekk i hagen.x
*bygge terrasse. x
*planteprosjekt i en skråning ved siden av huset.X
*Muligens sette opp noen busker eller hekk foran i hagen.

Sist redigert av Elis : 01-06-07 kl 07:12. Årsak: Legge til og krysse av...
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 18:46   #9
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal:

- legge belegningssten på 80 kvm (uff og huff for en jobb)
- Male litt hist og her på huset utvendig
- Lage kjellerstue og inngang i sokkel/kjelleren. Dette blir mye jobb, så det spørs hvor mye mer vi rekker.
- gjøre ferdig garasjen med omramming og belysning

Også burde vi male ett strøk på kjøkkenet, der har malingen begynt å bli slitt.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-07, 20:02   #10
*BEA*
Nesten fersk!

*BEA* sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
*BEA* har et hav av muligheter foran seg
Standard

Planene er mange, men om alt blir gjort er usikkert.

-Legge ny kledning på huset
-olje plattingen og verandaen
-ordne sandkassa
-plante i bed og krukker
-sette opp levegg på veranda

*BEA* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 21:21   #11
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror ikke vi har så mange store planer i sommer...
Skal så og plante litt i allerede eksisterende bed, og vedlikeholde det som er der.
Olje platting og veranda gjør vi vel hvert år.

Inne skal vi legge tapet og male stua + beise panelet på stua...evt legge nytt gulv, men det er usikkert.
Mulig vi tar og pusser opp et av badene, men det blir isåfall satt bort til fagfolk

Gammel 27-03-07, 22:06   #12
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Da er hagemøblene pusset og malt.

Gammel 27-03-07, 22:36   #13
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skulle gjort mye men tar det viktigtste først sånn at barna kan løpe litt mer fritt ute så vi slipper å fotfølge hele tiden.

Det viktigste er å lage gjerde rundt tomta og male det.
Og lage port ut mot veien.
Male terrasserekkverket.
Ny trapp for den andre er skev..
Male rekkverket til uteplassen nede
Male iallefall 2 av husveggene og vinduene en gang
Male terrassedøren innvendig

Skulle gjerne slått ut en vegg og fått nytt kjøkken men dette andre haster mer...

Vi fikk barnepass i helgen og slo til og malte terrasserekkverk. Gubben lagde by trap pfor den andre var nesten råtten. Blitt sååå fint!!

Sist redigert av GinaK : 12-04-07 kl 18:08. Årsak: Har fått gjort litt - endelig.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 07:53   #14
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Da er hagemøblene pusset og malt.

Hey!!!

Skal vi si det slik at du må hjelpe naboen for hver ting du gjør ferdig hjemme hos deg? *håpefull*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 08:05   #15
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hey!!!

Skal vi si det slik at du må hjelpe naboen for hver ting du gjør ferdig hjemme hos deg? *håpefull*

Jeg tror du ville sett an listen litt her en stund før du begir deg ut på noe slik. Det kan gå lenge før det skjer noe igjen. Svigers kommer til helgen, - så vi satte giret opp litt.

Gammel 28-03-07, 08:27   #16
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Vi skal bygge om hele hagen. Grave med en diger gravemaskin, sette opp huskerikkehvormangeboder-fem?, bygge enda større terrasse og plante om alle bedene. Det skal bli flatt og fint, og de som leier sokkelleiligheten får et enda mer privat område.

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 09:01   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal male garasjen, som endelig er så godt som ferdig. Men det skal ikke skje før i august. Vi har også store planer om å få ordnet uteområet mellom huset og garasjen, lage et bed og sette opp lekestativ og sandkasse til ungene. Vi skal etterhvert legge brostein på noe av gårdsplassen, men jeg tror det blir til neste år.

Gammel 28-03-07, 21:58   #18
Gulla
Superduperaktiv

Gulla sin avatar

Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Vi skal male huset. Fra mørkerødt med mørkeblå karmer (ikke vi som har gjort) til lyst med grønne karmer. Stor jobb... Stooort hus...

Vi skal også bygge veranda og det gleder jeg meg til.
Vi kjøpte huset i fjor høst og det blir endel småtterier også, både ute og inne.

Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:30   #19
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her kommer min sommerliste

Inne :
Male lister rundt dørene i stuene
Male vinduskarmer innvendig i 1.etg.

Ute:

Vaske og male veranda- Ferdig med vasken, må male i løpet av mai - ferdig !
Vaske nordveggen -gjort !
Vaske, skrape og male sørveggen- Ferdig å vaske og skrape, malt ett strøk nå.
Male vinduer og vindskier østveggen
Vaske og olje verandagulv- ferdig !
Male utemøblene ferdig !
Rive gammelt drivhus gjort !
Lage uteplass der drivhuset sto- igang, nå kjøpt inn planter til hekk rundt og klatreroser- gjort !
Spa opp og gjøre klar kjøkkenhagen- gjort !
Gjødsle plen og hekker gjort !
Rydde og rake bak garagen (grøss og gru!) ! FERDIG !
Spa opp kanter langs grusgangen gjort

Tømme kompostbingene gjort

Mye mer kommer nok til etterhvert, det er alltid ting som må gjøres med gammelt hus og ikke minst stor hage..

Sist redigert av Susse : 16-06-07 kl 22:39.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 06:48   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Mest ute denne vår/sommeren.
- Bygge garasje
- Sette opp resten av gjerdet vi kjøpte i fjor
- Drenere og legge stein på sti fra hus til garasje
- Ordne iallfall ett blomsterbed
- Prøve å så litt kryddere og kanskje noen grønnsaker

Inne er målet å få gjort ferdig rester av oppussing som: male lister, sette opp resten av listene, fuge om igjen dårlige fuger på flisegulvet og lakke ett lag til på noen beisede møbler.

Hvis vi får tid og mulighet vil vi male furupanelen i alle gangene (den Jørgen allerede har begynnt å male), men dette er nok ikke første priv.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.