|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Briller til besværKanskje misvisende overskrift, for det er ikke funksjonen av brillene som er problemet, men min komplette manglende evne til å velge design jeg trives med over tid
![]() |
![]() |
#2 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Briller til besværJeg måtte ha tre par nå i sommer. Lesebriller, progressive og egne solbriller/kjørebriller. Har også skeive hornhinner og annet rusk, og det er dyrt, særlig når inntekten er lav. Jeg endte med brilleabbonement, og er fornøyd med det. Jeg tok det til om med pp med økonomisk rådgiver på NAV, da jeg fikk aap nå, og hun mente abbonementet var en veldig fornuftig løsning. Så da tenker jeg det kan anbefales. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Briller til besværOg ja, du kan ta barnet med i abbonementet, men sjekk om det er rett på brillestøtte fra NAV først, for jeg tror ikke du kan få brillestøtte om du abbonerer. Det var hvert fall beskjeden jeg fikk rundt jentungens briller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Briller til besværKan du tilfredstille byttebehovet på lesebriller? Det kan du jo egentlig kjøpe hvor som helst, og der finnes det mye ulike design til en (relativt) billig penge. Så får du holde ut med de dyrere progressive.
Sist redigert av Tallulah : 13-11-23 kl 14:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Briller til besvær
Hvor mye betaler du i mnd?
Han har ikke så dårlig syn at han får støtte (tror jeg).
![]() |
![]() |
#6 |
#IsItOctoberYet?!
Det har jeg ikke tenkt på. Jeg må kanskje rett og slett se andre steder også. Jeg har som regel hatt designbriller. De jeg ergrer meg mest over nå er Marc Jacobs som dessverre er den progressive. Lesebrillen jeg har nå er jeg greit fornøyd med fortsatt faktisk. Ingen innertier, men den kan jeg leve med.
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Briller til besværJeg er strålende fornøyd med abonnement. Synsam. Prisene ligger fra 250 kr/mnd og oppover. Jeg betaler 700, men har dyre glass og innfatninger i alle tre parene. Man kan bytte én innfatning i året og får nye glass ved behov. Man kan også kjøpe ut brillene for en symbolsk sum etter to år uten bytte. Synskontroll er inkludert, og det er idiotforsikring slik at man ikke trenger å være kjemperedd for brillene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Når var han sist hos optiker? Om han kan få støtte, fikser optikeren det automatisk.
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|