|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Altså, hvis du har sykt barn, og mannen (eller kona) er syk, blir du hjemme med "sykt barn"?
![]() |
#2 |
godt brukt
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Klart jeg er hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?
![]() |
#4 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det spørs hvor syk partneren er. Og om hvor gammelt barnet er. Er mannen kjempedårlig og har mer enn nok med seg selv, og barnet er lite, da ville jeg vært hjemme. Men jeg hadde spurt partneren min hva han mente. Det er jo han som må avgjøre om han er i stand til å ta seg av barnet eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Så fremt samboer ikke har noen viktige møter, er han hjemme dersom jeg også er syk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Smugleser
|
![]() |
#7 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har enda ikke forekommet at min mann og noen av barna har vært syke samtidig. I våres da jeg var hjemme i permisjon og hadde 40 i feber(influensaaktig) og 2 syke gutter samtidig, syns heldigvis mannen min at det var greit å ta en sykt barn dag. De andre dagene når jeg hadde 38-39 i feber klarte jeg meg alene med guttene.
![]() |
#8 |
Fornøyd
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg hadde selvsagt blitt hjemme. Dersom mannen min ikke orker å gå på jobb, er han overhodet ikke i stand til å ta seg av et barn.
![]() |
#9 |
trenger lading
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ok, men hva om det er helg, og det bare er EN på jobb, så noen andre må vekkes f.eks tidlig søndagsmorgen? Blir dere fortsatt hjemme?
![]() |
#10 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Hvis vi har både sykt barn og syk voksen er ofte den andre voksne hjemme ja. Det kommer litt an på hvor syk barnet og den voksne er. Er den voksne i dårlig form, og barnet veldig sykt og krever mye kan det være godt med en frisk og opplagt voksen til å ta seg av barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Signerer denne, det er ekstremt skjelden mannen er så syk at han må bli hjemme, og da kan han hvertfall ikke ta seg av barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jøss, nå ble jeg faktisk litt overrasket.
![]() |
#13 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Ja hvis gubben er såpass syk at han ikke går på jobb er han ihvertfall ikke frisk nok til å ta seg av en syk unge.
![]() |
#14 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det er ganske enkelt å svare på - selvfølgelig er jeg hjemme om både mannen og ungene er syke, og det samme hadde jeg forvenet av ham. Er man syk er man ikke i stand til å ta vare på ungene.
![]() |
#15 |
Har fått nytt nick
|
Enig, men det spørs såklart litt på hvor gammelt barnet er og hvor syke de er. Mine er 10 mnd og 5 år, så er mannen så syk at han ikke kan jobbe (det har ikke skjedd ofte) så er han definitivt for syk til å ta seg av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tre små T
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det har ennå ikke skjedd, men ja jeg hadde vært hjemme. Og jeg er i et yrke hvor de må leie inn vikar,men for meg kommer familien først.
![]() |
#17 |
By the Sea
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Jeg har vært syk og tatt meg av syke barn mange ganger. Det er igrunnen veldig lite ok.
![]() |
#18 |
villende
|
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Det kommer an på alder på barnet og hvor syk den syke forelderen er. Jeg har bare opplevd det en gang og da var det jeg som hadde omgangssyke. Da var det ikke noe spørsmål om mannen skulle være hjemme. Jeg var overhodet ikke i stand til å ta meg av sykt 1,5 år gammelt barn. Hadde vi vært spysyke begge to hadde jeg hentet inn besteforeldre eller søsken for å hjelpe med barnepass og jeg hadde selvfølgelig stilt opp for annen familie som hadde opplevd tilsvarende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sykt barn, og syk ektefelle/samboer; er du hjemme fra jobb da?Nei, eller for å si det sånn, hvis jeg er syk og ungene er syk, så klarer jeg å ta meg av de allikevel. Hadde en lang periode der min samboer var veldig syk og ikke alltid var hjemme, da måtte jeg bare bite tennene sammen selv om jeg var veldig dårlig. Fikk omgangssyken en gang, så kraftig at jeg knapt klarte å røre meg uten å spy, da fikk jeg selvfølgelig hjelp av min far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|