Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 21:47   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva syns dere det er ok å "tvinge" barna til?

Jeg observerte en situasjon her om dagen som fikk meg til å undre meg litt. (NB: Dette er ikke et "Vet dere hva jeg så og fysjameg for en fæl mor!!"-innlegg. Det var bare en episoden som satte i gang et par tanker)

Altså: Jeg var på et kjøpesenter, på en butikk rett ved en frisørsalong. Jeg hørte et barn som skreik som om det holdt på å bli myrdet, men det hører man jo støtt og stadig på sånne steder og jeg tenkte ikke nærmere over det. Men det fortsatte og fortsatte, mer og mer. Jeg så etter, og så en 1-2-åring i en sånn "morsom" frisørstol for barn (en bil), som ble tvangsklippet. Han skrek intens panikkskriking, prøvde å kaste seg ut av stolen og i det hele taget. Begge foreldrene var med, og byttet visst på å holde ham på plass. En av de andre frisørene kom til og ville at de skulle avslutte, men de bestemte seg visst for å gjøre seg ferdige. Like etter gikk jeg forbi den lille familien, med både en forgrått gutt og en tårevåt mor, og antar at de tenkte noe sånt som at "Å nei og nei, dette skulle vi ikke gjort!", sånn basert på ansiktsuttrykkene deres...

Uansett, hva tvinger dere barna deres til? Medisin, antar jeg? Tannpuss? Måle tempen? Vasking og bading? Ta på klær? Annet?

Jeg virkelig avskyr tvang (som sikkert de fleste andre), men har jo vært i situasjoner der det har vært nødvendig. Tror bare jeg kommer på medisinbruk nå i farten. Kanskje en og annen tannpuss? Jeg er så laidback på det med frysing at hvis de absolutt nekter å ta på seg nok klær så får de heller fryse. (Men så er de også noen pyser som sier fra om de er kalde og insisterer på mer klær, samt at de sjelden er syke, så det er ikke noe stort problem).

Jeg ville aldri ha tvunget barnet mitt til en hårklipp, tror jeg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.