|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ustabil
|
![]() Om julegavenes innholdJadda, spinoff så det står etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdBare for å svare: Mine barn har alltid blitt glade for å få klær, selv da de var små.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJa takk, begge deler, sier jeg - tror jeg. Jeg er i utgangspunktet enig i at ungene først og fremst skal få noe de blir glade for. Likevel kan det iblant være aktuelt med praktiske gaver. I år får f.eks. niesa mi både bok, småfigurer hun har ønsket seg og ulltrøye av oss til jul. Det koster å holde barna med skikkelige klær og utstyr, og for en del familie kan det bli litt trangt. Det er ikke unaturlig å ta julegavene "til hjelp" sånn sett, både for foreldre og andre slektninger og venner.
![]() |
![]() |
#4 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Om julegavenes innholdMine barnebarn får forresten lek&lær ting og stativ til gulvaktiviteter av oss i år. Pluss noen klær.
![]() |
#6 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Om julegavenes innholdFor øvrig er til dags dato den gildeste bursdagspresangen dattera mi fikk i år et par vinterstøvler. Hun forteller meg hvem hun fikk dem av hver eneste gang hun tar dem på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg er enig i at ungene har godt av å få praktiske ting også. |
![]() |
![]() |
#11 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdHer blir det litt blanding. I år har vi kjøpt stor bokhylle på deling til jentene. Den skal så på lekerommet deres. Storesøster får "jungelboken" på dvd og lillesøster får en lekebok utenom.
![]() |
#12 |
tankefull
|
![]() Sv: Om julegavenes innholdDet var nok meg med tripp-trapp-stolen ja Sist redigert av Hannah : 21-12-07 kl 02:57. Årsak: La til litt mer i innlegget |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdMin datter på 2,5 blir veldig glad for å få klær hun, spesielt hvis de er rosa med glitter på |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flink jente
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdOg ja, jeg hadde blitt glad for en kjøkkenstol til jul |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om julegavenes innholdEr ganske enig med H.I., har tenkt på det selv også... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Om julegavenes innhold
Jo.
Flinke Liven! Vi prøvde virkelig! Vi har lett på Finn.no i ukevis etter slalåmski til Frøkna der, men fant ingen i rett størrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Om julegavenes innholdMålet for meg er at ungene skal oppleve jula som magisk uten å bli blaserte og bortskjemte. Siden mine to har stor familie foretrekker jeg derfor en kombinasjon av praktiske gaver de faktisk trenger og "unyttige" ting. Jeg har erfart at hvis de får ekstremt mange gaver som inneholder leker, slutter de å glede seg og mister oversikta før vi er til bunns i gavehaugen, og de klarer heller ikke å leke med alle lekene før det er gått flere uker etter jul. Når lekene kommer innimellom mer nyttige gaver er derimot lyset i øynene der for hver gave de åpner samtidig som de lærer at man ikke kan få alt man ønsker seg og at det å få en flott vinterdress eller nytt regntøy faktisk også er et privilegium verdt å glede seg over.
![]() |
#18 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Om julegavenes innholdJeg sier også ja takk, begge deler. Jeg ser ikke poenget med at hun skal dynges ned av snusfornuftige gaver. Ei heller tonnevis med leker. Jeg synes det er kjempeflott om hun får en del ting hun trenger, og noen ting hun har lyst på. Jeg diskuterte dette nettopp med min mor, og påpekte at jeg syntes det var viktig at hun ikke bare fikk fornuftige ting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Absolut ateist
|
Det er ikke ofte jeg bare signerer, men her har vel Stompa fått med seg omtrent hele min tankegang når det gjelder julegaver.
![]() |
#20 |
Pauset
|
Kan ikke annet enn å signere dette. Helt enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|