Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra matbudsjett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan handler dere mat
Jeg handler først og fremst med tanke på kvalitet 51 47,22%
Jeg handler først og fremst med tanke på lav pris 26 24,07%
Jeg handler akkurat det vi vil ha, uten å tenke noe mer over pris eller annet 45 41,67%
Vi bruker nok mer penger på kjøttvarer enn snittet 27 25,00%
Vi bruker nok mer penger på kylling enn snittet 32 29,63%
Vi bruker nok mer penger på fisk enn snittet 20 18,52%
Vi spiser lite kjøtt 16 14,81%
Vi spiser lite kylling 3 2,78%
Vi spiser lite fisk 29 26,85%
Vi spiser mye "fyllmat" - ris, pasta, poteter, brød 25 23,15%
Vi spiser mye tørrmat - torosupper og -middagsretter, etc 10 9,26%
vi spiser mye ferdigmat - frosne og fra boks/eske i ferskdisk 8 7,41%
Vi spiser mye grønnsaker 65 60,19%
Vi spiser mye frukt 46 42,59%
Vi spiser lite "fyllmat" 38 35,19%
Vi spiser lite tørrmat 52 48,15%
Vi spiser lite ferdigmat 62 57,41%
Vi spiser lite grønnsaker 8 7,41%
Vi spiser lite frukt 14 12,96%
Jeg er glad i lage mat 64 59,26%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 108. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-11, 14:10   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra matbudsjett

Det er mildt sagt veldig varierende hvor mye folk bruker på mat. Så jeg begynte å lure på hva det er folk kjøper som trekker opp (kontra hva det er andre ikke kjøper, antar jeg)

Så - hvordan kjøper du mat, og hva er det som gjør at matbudsjettet er så lite/stort som det er?

Poll kommer

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:15   #2
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra matbudsjett

Jadda, vi har sikkert hatt en sånn før.
Og det interessante hadde jo vært å kunne "krysse" de forskjellige alternativene, men men.

Jeg mangler "nei, jeg liker overhodet ikke å lage mat" og "nja, jeg lager nå mat men det blir som det blir". men det ble ikke plass

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:20   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er bevisste på pris, men også på å handle sunne varer. Da blir det ikke så billig likevel, dessverre. Vi handler alltid på lavprisbutikkene og en gang i uka, så vi slipper sulten-som-en-ulv-handlingen. Frukt drar opp endel, men vi bruker veldig lite halvfabrikat.

Gammel 10-04-11, 14:21   #4
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker nok mer penger på mat enn snittet, og hovedvekten ligger på frukt/grønnsaker og fisk/kjøtt. Jeg er i overkant interessert i hva vi får inn i kroppen, det må jeg medgi. Jeg handler først og fremst med tanke på kvalitet, men det betyr ikke at jeg ikke ser på prisene.

Gammel 10-04-11, 14:27   #5
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det eneste jeg greier å krysse av for er at jeg liker å lage mat (som regel) og at vi bruker mye (i alle fall en del) fyllmat. Ellers tror jeg vi bruker sånn midt på treet v grønnsaker og kjøtt. Fisk bør vi bli bedre på. Vi har ikke veldig høyt forbruk av halvfabrikata, men vi kjøper det i blant, når middagen må raskt på bordet.

Jeg tar hensyn til både kvalitet og pris når jeg handler, men kan ikke si at det ene trumfer det andre. Jeg kjøper karbonadedeig framfor kjøttdeig og bruker gjerne fond framfor buljong, men er langt fra i en slik økonomisk situasjon at jeg kan kjøpe det jeg vil uten å ofre en tanke på prislappen.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:34   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker å lage mat, bake og prøve nye oppskrifter, og vi har en del gjester. Ferdigmat og halvfabrikata bruker vi ytterst lite av. Jeg handler ikke hemningsløst uten å se på prisen, og prøver å ikke betale overpris for ting som ofte er på tilbud, men uansett så blir det jo en solid sluttsum når vi tar storhandel. Kjøper f.eks. karbonadedeig, kylling og fisk når det er på tilbud, og putter i fryseboksen. Ellers så er det mye sånn tilbehørsting som trekker opp: Oljer, eddiker, krydder, nøtter, pinjekjerner, urter osv.

Har nok også vent meg til litt dyrere ting som Salmalaks istedet for frossen laks, solegg istedet for de billigste, de gode røde tomatene istedet for de billige oransje osv. Mannen min har en viss dragning mot dyre tapasgreier som chorizopølser og denslags, og dyre mørke ølsorter (det blir billigere når jeg handler alene). Kunne helt klart kuttet mye ned på matbudsjettet om vi måtte, men vi trives med den typen mat vi har. Fyllmat og utspedde kjøttproduketer er det lite av. Jeg baker brød, men ikke alltid. Når det gjelder pålegg er vi ganske nøkterne, jeg spiser nesten bare ost med paprika, tomat eller salat, og ingen av oss spiser noe særlig kjøttpålegg. Det vi vanligvis har i huset av drikke er appelsinjuice, eplejuice, melk, te, kaffe, øl, vin, i sommerhalvåret endel Farris. Yoghurt er bare innimellom. Brus har vi veldig sjelden, kjeks kjøper vi omtrent aldri, frossenpizza osv. har vi kanskje to ganger i året, røyk kjøper vi aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 14:43   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser ikke indrefilet hver dag. Men tenker egentlig lite på pris når vi handler. Det viktigste for oss er at maten er god og sunn. Vi har får ingredienser levert til middagens annenhver uke. Dette koster litt mer mer, men gir oss variert og god middag.

Ungene mine er grønnsaksvegrere, men vi voksne spiser nok en del mer grønnsaker enn normalen. Men vi er elendige på frukt, og tenker stadig at vi bør bli bedre på det.

Vi er begge glade i å lage mat.

Gammel 10-04-11, 15:35   #8
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker egentlig å lage mat, men middag er kjedelig spesielt når det bare er til ungene og meg. Fantasien tar kvelden innimellom.

Vi spiser ikke så mye ferdigmat, men det hender. Pasta, ris og poteter er endel av kostholdet vårt, men ikke stor del.
Vi spiser nok litt lite fisk, men har det stort sett en gang i uken.
Kunne helt klart blitt flinkere med grønnsaker.

Gammel 10-04-11, 15:59   #9
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er en av de som bruker mye penger på mat. Vi spiser mest rent kjøtt, og lite av type kjøttdeig el.Av fisk kjøper vi stort sett ferskt, og gjerne Salmalaks. Vi spiser masse frukt og grønnsaker i løpet av en uke. Vi kjøper også en del Biola i tillegg til melk.
Vi handler med tanke på kvalitet, og kikker ikke så mye på prisen. I tillegg blir det til at vi handler mest på Meny da vi prøver å ukehandle, og prioriterer å bruke tiden bare i en butikk. Det er selvfølgelig noe dyrere enn Rema f.eks, men her vi bor ihvertfall er det også vesentlig forskjell på hvordan frukt og grønt blir behandlet i butikken. På Meny ser stort sett alltid frukt og grønt friskt og fint ut. Det betaler jeg gjerne noen kroner ekstra for.

Vi (mannen) drikker også en del brus, og vi kjøper gotteri i helgene (bare for å få med den biten også).

Sist redigert av Mikkeline : 10-04-11 kl 16:12. Årsak: La til litt
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:02   #10
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Handler med fokus på sunnhet, men kjøper som regel det rimeligste produktet som er sunt nok for meg.

Spiser veldig "norsk" mat, og det tror jeg gjør det billigere. Vi har mye grønnsaker til alle middager, men det er rimelige grønnsaker som gulrøtter, broccoli, blomkål, løk (MYE løk), kålrot, selllerirot, champignon, paprika, agurk, tomat). Mye fisk de dagene vi har det (to dager i uka), men forholdsvis lite karbonadedeig og kjøtt de dagene vi har det. Da vil jeg heller at vi spiser masse av grønnsakene. Poteter, fullkornspasta eller fullkornsris til alle middager, men ikke så mye.

Kjøper det groveste brødet på Rema (90%), og det går 5 brød i uka. Ellers går det i leverpostei, kaviar, gulost, kalkunskinke, salat, paprika, smøreost, brunost, prim, hjemmelaget syltetøy på brødskivene. Det går mye havregryn og firkorn i tillegg.

Frukt: Kjøper epler, bananer, jordbær, druer, ananas stort sett hver uke. Av og til meloner, pærer, kiwi, osv.

7 liter melk i uka,1 liter Biola, litt creme fraiche, 2 halvlitere yoghurt. 1,5 l juice (godteri for mannen...).

Godteri: 1 melkesjokolade

Drikker ikke brus, kaffe, øl eller te.

Ellers: Sukker, mel, vaniljesukker, bakepulver, kakao, krydder, tran, tranpiller, tannkrem, fluortabletterm, shampoo, balsam, tannbørster, dopapir, tørkepapir, osv handles selvsagt også innimellom. Bruker ytterst lite halvfabrikata og ingenting helfabrikata.

(Som svar på hvordan vi klarer å holde oss på 4500 kr i måneden fra den andre tråden: Ukeshandler på torsdager, det kommer på mellom 900 og 1100 kr. Handler ikke noe mer i løpet av uka. Kjøper karbonadedeig i Sverige et par ganger i året, ellers alt på Rema 1000).

Sist redigert av oslo78 : 10-04-11 kl 16:07.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 16:12   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg handler, er det med fokus på sunnhet og kvalitet. Jeg lager f.eks. min egen seifilet fra ferskvaredisken, men kjøper hovedsaklig fiskekaker ferdiglaget, og da er det som regel Lofoten sine som gjelder, de har mye fisk i seg sammenlignet med f.eks. First Price sine. Så det må være sunt, ferskt, helst litt spennende og godt! Pris har sjelden noe betydning. Kanskje dagene før ny lønning, men ikke ellers.

Gammel 10-04-11, 16:29   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser sunt og "rent", men har nok et ganske kjedelig utvalg - det trekker nok ned kostandene. Og for tiden er det veldig lite spennende kokkelering, dessverre.

Mye grønnsaker. 4-5 typer til alle middager.

Små mengder av det meste - vi er ganske småspiste på middag. Minst en middag per uke uten fisk/kjøtt.

Nesten ingenting på drikkevarer. Vi liker best vann alle sammen. Eller, alle liker juice, men det begrenser jeg til helgene pga sukker og syre.

Så godt som ingenting på snacks og sjokkis.

Lite på alkohol.

Gud bedre, vi er kjedelige.

Gammel 10-04-11, 16:39   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi handler endel økologisk, foretrekker det. Og så går det jo endel vegansk ferdigmat (pølser, burgere osv) og tofu og veganske oster, så det koster jo endel. En pakke med 3 jukse-Bratwurst koster feks. over 60,- kroner, men de er sinnssykt gode så det er verdt det innimellom. Soyamelk og slikt er jo også dyrere enn vanlig melk, men det får så være.
Vi bruker endel penger på mat.

Gammel 10-04-11, 17:00   #14
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

4000 kr brukt på Rema i mars. Handler kun mat der.
Men vi har alt av middagskjøtt, melk og poteter selv.
Fisk kjøper vi av egen langer.
Bruker mye på grønnsaker og mye på frukt. Går fort 1 kg gulrøtter for dagen her.
Også bruker vi mye ost, 1-2 kg i uka. Brød baker jeg, men det går en del knekkebrød også og det kjøpes. Havregryn, syltetøy og spagetti og ris. Og smør, vi bruker mye smør så mye at vi vurderer å lage det selv....
Også handler vi annet pålegg. Leverpostei, kaviar osv

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:08   #15
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Matbudsjettet vårt er høyere enn jeg skulle ønske, vi bruker en del penger på råvarer.
Samtidig er jeg ikke villig til å kutte ut råvarene som kyllingfilet og fiskefilet, og da går det fort penger.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:14   #16
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tilnærmet null "ferdigmat" og halvfabrikat..

Nærmeste jeg bruker halvfabrikat er frosne grønnsaker.. Ellers lages alt fra bunnen av.

Jeg er bevist på kylling og kjøper sjelden den billigste av flere grunner. Den har sannsynligvis ikke htt det så bra, den har fått dårlig fôr og den smaker lite.
Men det hender jeg alikevel kjøper den men hovedsaklig holte kylling og hå kylling her i huset.

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:17   #17
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet faktisk ikke hva vi bruker på mat i måneden, men kunne jo svare på denne undersøkelsen likevel. Vi er bevisst på kvalitet, bruker mye fisk, grønt og lite "fyllmat", så godt som ingen tørrmat/suppeposer etc. og ikke ferdigmat, så det trekker nok opp kostnadene. Siden det er en del jeg ikke tåler lager vi det meste fra bunnen, og bruker litt ekstra på produkter som koster mer, type glutenfri pasta, havremelk, speltmel etc. Vi abonnerer også på økologiske grønnsaker hver 3. uke nå, men kjøper ikke nødvendigvis økologisk mat konsekvent. Det er vel sånn at vi legger vekt på kvalitet og rein mat, men likevel tar hensyn til økonomien så godt vi kan, så det er ikke snakk om at pris ikke er viktig i det hele tatt. Det har vi ikke råd til å tenke.

Gammel 10-04-11, 17:50   #18
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet heller ikke hva vi bruker på mat i måneden, annet enn at det helt sikkert er for mye. Vi er to voksne. Jeg har en tendens til å kjøpe det jeg har lyst på, men med en liten plan i bakhodet slik at minst mulig blir kastet, uten at jeg alltid lykkes. Vi spiser for lite frukt (tungt å bære), men mye friske grønnsaker. Vi har ikke kjøtt/fisk hver eneste dag, sjelden kjøttdeig eller andre blandingsprodukter, sjelden eller aldri ferdigmat/halvfabrikata. Det som trekker opp er take-away en gang i blant, salmalaks og Stangekylling, og de gangene jeg skal eksperimentere med mange ingredienser og mange ulike friske urter. Det går ikke veldig mye brød her, men vi har gjerne en pastarett ukentlig. Dessuten er jeg for glad i å kjøpe ferdig lunsj ute, og vininnkjøp trekker nok også betydelig opp. Regner man alkohol med i matbudsjettet?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:55   #19
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når det gjelder pris/kvalitet synes jeg det er vanskelig å svare. Jeg fortrekker kvalitet, men handler basisting på Rema. Jeg kan ikke lukke øynene for pris alltid, men det finnes jo mange relativt rimelige middagsretter man kan lage uten å kompromisse på kvalitet, vi spiser f.eks vegetarisk minst en gang i uken. Grønnsakene kan gjerne handles på Rema dersom de ser friske og fine ut.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:26   #20
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig glad i mat og i å lage mat, og splæsjer ofte ut på en del dyrere ingredienser, særlig kvalitetskjøtt, -fisk og ost, og kan også bruke masse på grønnsaker. Det har jeg ingen intensjoner om å slutte med.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:09.