Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Ovnsbakt ørret

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-07, 20:08   #1
Frantzen
Passiv

Spørsmål

Ovnsbakt ørret

Det har jeg aldri laget før, men frøken Snupp ønsker seg det så veldig - det kom fram når vi i dag snakket om hva vi skal ha til middag kommende uke.

Så neste søndag blir det ovnsbakt ørret her - er det noen med en skikkelig god oppskrift?

Sist redigert av Frantzen : 16-09-07 kl 23:18.
  Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 20:11   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ovnsbakt ørret

Jeg har ikke prøvd med ørret, men jeg antar at det funker like bra som med laks, som jeg har lagd:

Ta en "kotelett" med fisk, legg den på et stykke folie, med litt smør, strimla gulrøtter, paprika, løk, brokkoli (eller hva du nå liker av grønsaker) - strø over litt salt og pepper og pakk det hele inn.

La dette kose seg i ovnen til fisken har løsna fra beina. Husker ikke hvor varmt jeg hadde det, noe pinlig...

Når blir det middag? :inviterersegselv:

Gammel 16-09-07, 23:16   #3
Frantzen
Passiv

Standard

Høres deilig ut!
Frøken Snupp ønsker seg hel, ovnsbakt ørret, da..

:skullehapresisert:

...og du er hjertelig velkommen til middag

Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:21   #4
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Smør sølvpapir og sleng fisken oppå. Selv kutter jeg av hode, hale og finner. Deretter stapper jeg en hel purre inni den og klapper sammen sølvpapiret og steker den i langpannen. Husk salt og pepper forresten.

tilbehør varierer litt, men alltid kokte poteter og agurksalat. Noen ganger koker jeg babyasparges til. Så selvsagt smeltet smør og saus om man ønsker det.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 23:22   #5
ack
HATER Bergen by

ack sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
ack har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ja jeg hakker opp purra selvsagt. Jeg legger den ikke hel inni altså.

ack er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 02:24   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg renser og vasker inni, så stapper jeg inn noen klatter med smør, et par spiseskjeer med salt, pepper og masse dill. Pakker i folie og baker på 170 grader til ferdig. Avhenger veldig av størrelse. 45-90 minutter tenker jeg.

Gammel 17-09-07, 06:24   #7
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg renser og vasker inni, så stapper jeg inn noen klatter med smør, et par spiseskjeer med salt, pepper og masse dill. Pakker i folie og baker på 170 grader til ferdig. Avhenger veldig av størrelse. 45-90 minutter tenker jeg.

Jepp, det er den beste metoden og den beste smaken. Med smør og dill.
Nå blir det nok ørret her også, ja!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01.