Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Angående butikker og service

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 16:59   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Utrop

Angående butikker og service

I lys av Lindextråden, og smilekurs så skal jeg dele min erfaring med en butikkdame på en undertøysbutikk. Det er nok en historie som gjør seg best muntlig, men Arken påsto jeg måtte fortelle så.

I tidlig vår var jeg innom en ny undertøysbutikk på Hell kjøpesenter. Det senteret er på vei opp igjen etter en "dau" periode, så jeg tenkte jeg skulle støtte opp litt ved å kjøpe ammebh der.

Jeg prøvde en bh, men det var for liten cup, så vi (jeg og butikkfrøkna) fant ut at jeg måtte ha 80H () i størrelse. Så hun skulle bestille. Etter 3 uker kom ENDELIG bh`n (litt forsinka ja), og jeg var innom og hentet den.

Da jeg kom hjem prøvde jeg den, og da viste det seg at den var for liten i cupen! Jeg hadde lengtet etter en god ammebh som passet, og ble rimelig frustrert. Gubben skulle innom det senteret dagen etter, og skulle ta med seg bh`n og levere den inn. Jeg hadde ikke tatt av lappene - og kvitteringen var på.

Selv dro jeg på Stjørdal, og den undertøysbutikken jeg egentlig bruker. Der fant hun som jobber der en bh med en gang, og den satt som støpt. Også strørrelse 80H

Vel hjemme kunne gubben fortelle at dama på undertøysbutikken var møkkasur, og nektet gi meg pengene tilbake for bh`n han hadde med.
(Da ser jeg også at jeg hadde kjøpt HELT lik bh som den som ikke passet, så tydeligvis var det noe feil med den jeg hadde kjøpt først)Jeg skulle innom senteret noen dager etter, og sa at jeg skulle ordne opp i det der selv.

Sånn gikk det:

Jeg: hei, denne bh`n var visst for liten den. Så jeg ønsker ikke å ha den likevel jeg.
Hun: prøvd den på da, så får jeg se.

Jeg går inni prøveromet og tar den på meg. Hun kommer inn og titter. Jeg ser at hun titter på den bh`n jeg har på, og jeg sier at jeg dro og kjøpte meg en annen bh når jeg fant ut at den jeg kjøpte av henne var for liten. Dette gjør henne nok litt sur.

Hun: den var litt liten i cupen ja. Jeg skal hente en 85H til deg, så får du prøve den!
Jeg: jamen, jeg vil ikke ha 85, for det vet jeg blir for stort! Jeg merker allerede at 80 går ganske mye ut når jeg har brukt den litt.

Hun kommer tilbake med en 85H som jeg prøver, og ja, den passer i cupen, men den er for vid rundt. Hun påstår at det går fint om jeg trekker den OPP litt.. altså med bh under armhulene liksom Jeg sier at jeg ikke vil ha 85 men 80.

Vi går så ut av prøverommet.
Jeg: kan jeg iallefall få en tilgodelapp da, så kan jeg kjøpe meg en ny bh til høsten, når jeg skal ha noe annet enn ammebh?
Hun: nei, du kan ikke det, ikke når du ikke kom til meg først! (skikkelig furten stemme)
Jeg: neivel? Har du 80H i svart da? Sånn at jeg iallefall har en av hver farge. (min stemme begynner å bli rimelig høy)
Hun: nei, jeg har den ikke i svart. Du kan få med det en ny i hvit, så sender jeg inn den du fikk først. For den er det kanskje noe feil med i størrelsen da.

Jeg: Javel, da tar jeg en ny hvit i 80H da.
Hun: Jeg tror du skal ta den i 85.
Jeg: NEI, jeg skal ikke ha den i 85, jeg skal ha den i 80, for jeg VET at de går ut når jeg bruker de!

Da går hun og henter en ANNEN type bh, som visstnok ER en bh som går ut under bruk. Og strekker og tøyer for å vise meg. Den jeg har kjøpt går visstok ikke SÅ mye ut selv om jeg sier det

Hun: skal du fortsatt ha 80?
Jeg: Ja.
Hun: du vet, det er ikke normalt at folk med din kroppsbygning bruker 80 rundt skjønner du.
Jeg: Jeg er faktisk på vei ned i vekt, og er det et sted jeg blir smal, så er det overkroppen. Gi meg en i 80! (Nå begynner jeg å bli rimelig rød i toppen)

Hun pakker så inn en hvit en i 80H og gir meg den. Jeg røsker med meg posen og går, og i det jeg går ut av butikken hører jeg:
husk at du må komme til MEG først neste gang da!

Yeah, right!!

Makan til dårlig service og frekkhet! Det verste var at det var flere i butikken som så/hørte. Og at jeg sprer denne historien til ALLE jeg kjenner, og Stjørdal er faktisk ikke så stort. Jeg fatter ikke ha hun tenker på.

Historien slutter med at jeg går innom min faste undertøysbutikk, og hun gir meg en bh i svart, og så tar hun den hvite. DET er service det!

(som sagt, denne gjør seg best "live" )

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Nessie : 12-06-08 kl 17:21.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:10   #2
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Angående butikker og service (advarsel: langt!)

Her hadde jeg klikka rimelig raskt.
Synes du var særdeles tålmodig altså...
Altfor snill..

Og at du måtte komme til henne for å ordne opp i dette, makan til svada..

Kanskje det er en god grunn til at butikken har gått dårlig og jeg tror jeg ikke hadde klart å latt være å kommentere HVORFOR du kom dit i utgangspunktet og at det var siste gang du kom dit og mangel på service skulle du spre godt.. Til pass...

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 18:09   #3
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Det ække mulig!

Komme først til henne, neste gang

Gammel 12-06-08, 18:12   #4
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

At det går an!! Jeg hadde eksplodert hvis jeg var deg! Iallefall kommet med en sur kommentar om at jeg IKKE ville handlet hos henne igjen nei.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 18:19   #5
scilla
Bør lage seg en tittel selv

scilla sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hun i det hele tatt lov til å nekte deg tilgodelapp, da? Man har jo returrett i henhold til kjøpsloven. Det der hadde jeg søren meg ikke gitt meg på, altså. Det går jo ikke an å oppføre seg sånn.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 18:32   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Har hun i det hele tatt lov til å nekte deg tilgodelapp, da? Man har jo returrett i henhold til kjøpsloven. Det der hadde jeg søren meg ikke gitt meg på, altså. Det går jo ikke an å oppføre seg sånn.

Hun har nok ikke det. Hun virket bare furten rett og slett.
Jeg har alltid fått byttet bh`er med lappen på og når jeg har kvittering. Men aldri truse så klart, og den er grei.

Gammel 12-06-08, 18:45   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uff, kjedelig historie for deg, morsom historie for oss.

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Man har jo returrett i henhold til kjøpsloven.

Nei, returrett eller angrerett har man ikke. (Men i dette tilfellet kan man snakke om reklamasjon ettersom det var noe galt med størrelsen, dah.)

Gammel 12-06-08, 17:11   #8
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

For en dårlig service og snakk om å være frekk.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:16   #9
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Å fy S.... det haddet ikke vært meg som stod der med den tålmodigheten du her viste.

Gammel 12-06-08, 17:42   #10
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Å fy S.... det haddet ikke vært meg som stod der med den tålmodigheten du her viste.

Da ville jeg rømt huset

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:47   #11
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Wow, jeg er imponert over så totalt manglende evne til å selge og å være serviceinnstilt. For ei dame!

Jaja, takk for tipset Guniss, undertøysforretningen på Hell kjøpesenter skal jeg ikke sjekke ut.

Gammel 12-06-08, 17:12   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Milde himmel, jeg syns også du var altfor tålmodig og snill. Helt utrolig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:15   #13
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

*målløs*

Gammel 12-06-08, 17:13   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ja, jeg ANGRER på at jeg var så snill.

Enda sa hun mye mer småfrekt, og det var hele holdningen hennes som jeg fikk fnatt av. Man kan bare ikke drive butikk med den innstillingen.

Gammel 12-06-08, 17:17   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde nok vært rimelig frekk tilbake ja...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:18   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Min søster var med, og sto med vogna til Peder. Hun rugget hardere og hardere etter hvert ja

Gammel 12-06-08, 17:18   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hææ?

Gammel 12-06-08, 17:18   #18
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Dæven, du er en tålmodig kunde, guniss. Det der hadde ikke vært meg.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 17:19   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Mannen min gjør jobb for det senteret nå da, på et par andre butikker. Og har derfor en del kontakt med senterleder. Han har tenkt å gi noen hete hint ja.

Gammel 12-06-08, 17:19   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg ER alt for naiv, snill og godtroende.
Men jeg opplever sjelden slik service da, så ble litt tatt på senga.
Men skal tøffe meg opp!

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:59.