Jeg har kjøre-skrekk
*Står frem*
Det er så fryktelig irriterende, jeg vil ikke ha det! Jeg har hatt lappen i over 9 år og har vel egentlig alltid vært litt smånervøs men likte godt å kjøre tidligere. Men etter at noen kjørte i oss for noen år siden, slik at bilen måtte kondemneres (hele siden ble trykket inn i låret mitt, det var ganske heftig) begynte jeg å utvikle skikkelig angst for å kjøre. Etter dette har jeg alltid vært livredd (og irritert) når folk kommer i full fart fra høyre uten å vise tegn til å stanse før de omtrent bråstopper (der DE har vikeplikt, selvsagt), og det er det forbasket mange som gjør. Hjertet mitt hopper opp i halsen og jeg får bare lyst å snu og kjøre hjem igjen.
Det har heller ikke hjulpet så veldig at vi de siste par årene har hatt et vrak av en bil som har funnet på å daue i alle kryss osv. Jeg har faktisk ikke kjørt bilen vår på over ETT ÅR fordi jeg har vært redd for at den skal krepere midt på veien. Men hvorfor er jeg så redd for det, hva er det verste som kan skje, liksom?
Jeg tør ikke kjøre på ferjer og jeg tør ikke kjøre på veldig ukjente veier, i hvertfall ikke i utlandet. Da vi var i Italia i fjor, byttet min mann og svoger på å kjøre, jeg turte ikke, selv om veiene var fantastiske og det omtrent bare var å kjøre rett frem hele tiden.
Venner kaller meg pysete, og ja, jeg er vel det, men jeg skjønner ikke hva jeg er så redd for ... Men angst er vel ikke alltid akkurat rasjonell i utgangspunktet. Det er ikke så lett når venner ikke forstår, jeg føler meg så teit. Da ei venninne spurte om jeg kunne kjøre bilen deres nå nylig, kjente jeg at jeg nesten kastet opp av skrekk, jeg begynte å kaldsvette og ble helt vrak. Det høres sikkert helt sykt ut for dere, men sånn er det nå. Det verste er jo at jeg omtrent lever i konstant angst for at noen skal be meg om å kjøre. Da jeg var hos ei venninne nå i sommer, var jeg hele tiden redd for at hun skulle si at vi kunne ta bilen deres og kjøre på butikken etc. Hadde jeg nektet hadde hun vel syntes jeg var helt fjern, noe jeg jo er. 
Hva kan jeg gjøre? Jeg kan jo ikke ha det sånn?! Nå skal vi kjøpe ny bil, sannsynligvis denne uka allerede, og da kommer jeg til å kjøre den endel, jeg må vel bare hoppe i det og bli vant med det, rett og slett?
Det koster meg litt å legge dette ut, så ikke le av meg.