|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bytting og julegaverJeg har tatt for gitt at de fleste julegavene jeg handler kan byttes mot kvittering. (Selvsagt ikke undertøy og slikt) Har egentlig aldri opplevd store problemer rundt dette, men så var jeg på Accessorize for å kjøpe litt småting til jentene, vanter, tøfler mm, og hun sa at det måtte byttes innen 14 dager eller så fikk vi ikke byttet. Men da går det jo ikke an å spare det til jul? Regner med det er kjøpsloven som sier at det er slik, men er det helt vanlig å følge dette også før jul? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Bytting og julegaverKjøpsloven sier ingenting om bytting av varer som ikke er defekte, det er bare butikkene som er snille med deg og lar deg få bytte. Men min oppfatning er at de fleste butikkene er ganske greie rundt jul.
![]() |
#3 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Bytting og julegaverDet der blir jo helt rart når det gjelder gaver, og butikkene bør ha en annen praksis når det gjelder kjøp før jul, og det regner jeg egentlig med at de fleste butikker har, ihvertfall når det ligger byttekort (som bør ha lengre varighet enn 14 dager) eller har med kvittering.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bytting og julegaverJa, man har jo ikke rett på bytting. Husket ikke helt hvordan det var. Uansett kommer jeg til å spørre om dette når jeg handler fremover nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bytting og julegaverMan har ikke rett, men man pleier å få det likevel.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|