Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Tips om viseplater til barn?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-08, 13:04   #1
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tips om viseplater til barn?

Poden er ikke veldig opptatt av musikk, men han liker sanger. Så jeg tenkte at en plate eller to med sanger kunne være en fin bursdagsgave, gitt at han kommer til å få musikkspiller fra foreldrene mine. Jeg vil gjerne ha tips til album med f.eks. gamle, fine sanger, eller fine/morsomme barnesanger, eller viser (Alf Prøysen, for eksempel) eller klassiske julesanger. Det skal være på norsk, altså, og primært sunget av noen som vi voksne også kan orke å høre på. Og det trenger ikke være "gamle" sanger, altså, det er ikke det, men han pleier å like sånne gamle pene sanger som farmoren synger for ham, og han kommer neppe til å lære dem på skolen.

Gammel 26-11-08, 13:07   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om viseplater til barn?

Storebror har "Haba haba!" av Lillebjørn Nilsen. Den er fin. Vi liker også Trond Viggos beste.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:07   #3
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I humorsjangeren er min favoritt Knutsen og Ludviksens Beste og Verste.
Trond Viggo er også bra.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:07   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte å si at vi har alle Knutsen og Ludvigsen-platene. Har også en Trond-Viggo-samleplate, men der vet jeg det er mer vi kan få tak i.

Gammel 26-11-08, 13:09   #5
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også å foreslå Knutsen og Ludvigsen. Det er sånt som også voksne kan holde ut over tid.

Ellers hadde vi en plate som het Brakar og Joanna. Geirr Lystrup tror jeg. Den ble slitt ut. Ikke akkurat visesang, men bra.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:10   #6
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutten min er veldig glad i "Jul i Svingen"-musikken. Han fikk CD i fjor.
Den er jo ikke helårs, men passer vel for en som har bursdag i desember.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:11   #7
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke overbegeistret for Maj Britt Andersen, men CD-en "Den fyrste song" med ulike barnesanger og noen salmer er egentlig ganske fin synes jeg.
Det er flere artister enn henne som synger.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:11   #8
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan anbefale Jul i svingen hvis dere ikke har den. Jeg er vanligvis ikke så veldig glad i Nordstoga, men syns den CD'en er så fin. Julesangene fremføres i litt forskjellige sjangere og det er ikke bare viser, men litt rockinspirert, litt countryinspirert og lek med sjangere. Vesla er veldig glad i den.

Ellers følger jeg med og vil gjerne ha tips til Prøysen-julesanger jeg også. Helst ikke sunget av Maj Britt Andersen eller :gud forby: Vidar Lønn Arnesen.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:12   #9
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med DeLillos som synger gamle barnesanger? Husker ikke hva den heter i farta, men den har vært mye spilt her i perioder.

Å var jeg en sangfugl heter den, ja. Fine gamle litt snirklete sanger. som kanskje kan falle i smak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:12   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Den er jo ikke helårs, men passer vel for en som har bursdag i desember.

Den kan fint spilles hele året har jeg hørt. :tidvis overdose:

Gammel 26-11-08, 13:12   #11
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her står det litt om Den fyrste song:

Sitat:

Maj-Britt Andersen, Iselin Alme, Ole Børud og flere barn synger 27 tradisjonelle barnesanger, en dåpssalme, vuggeviser og aftenbønner
Følgende sanger finnes på CD-en:

• Den fyrste song
  • So, ro, godt barn
  • Kjære Gud, jeg har det godt
  • Bæ, bæ, lille lam
  • Ride, ride ranke
  • Ro, ro, ro din båt
  • Bake kake søte
  • Tommelfinger, hvor er du?
  • Lille Petter edderkopp
  • Fidus, du er dukken min
  • Melke ku
  • Ditt barn eg no vil væra
  • Aftenbønn
  • Her ser du huset der jeg bor
  • Lille måltrost
  • Med krøllet hale
  • Har du sett min lille katt?
  • Alle killebukkene
  • Tapte eg bort bjellekua mi
  • Mikkel rev
  • Ro, ro til fiskeskjær
  • Folen min
  • Fola, fola Blakken
  • Lille pusekatt
  • Milde Jesus
  • Jeg folder mine hender små
  • Sull (Sov vesle barnet)

Gammel 26-11-08, 13:14   #12
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 812
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

http://web.mac.com/myrecordings/Eldb..._children.html

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:15   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Vi har også en CD med barnesanger som heter Caspers barnesanger eller noe sånn, der er det masse fine og kjente barnesanger. Den holder kanskje ikke så lenge for oss voksne, men er finere enn de andre barneplatene våre.

Lillebjørn syns jeg funker til barn uansett om det er Haba Haba eller en av de andre platene.

Gammel 26-11-08, 13:18   #14
Guava

Guava sin avatar

Standard

Hva med DeLillos som synger gamle barnesanger? Husker ikke hva den heter i farta, men den har vært mye spilt her i perioder.

Å var jeg en sangfugl heter den, ja. Fine gamle litt snirklete sanger. som kanskje kan falle i smak.

Denne liker jeg veldig godt.

Gammel 26-11-08, 13:18   #15
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

:gud forby: Vidar Lønn Arnesen.

Foreldrene mine har hytte på samme hyttefelt som ham. Hver sommerfest leder han allsang. Og har nå fått moren min vrangstrupen, for hun nekter å være med.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
Gammel 26-11-08, 13:18   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Ja! Den var det jeg tenkte på, da jeg svarte, og følte at det var én til jeg måtte nevne, men ikke husket.

Gammel 26-11-08, 13:20   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi kjøpte en cd på lørdag. Tror den het "Barnets første plate" eller noe sånt. Anbefales ikke!
Det var nemlig i samarbeid med barnehager, og det er ikke pent.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:22   #18
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størstejenta på 4,5 har satt stor pris på «Barnas viser 2». (Du kan lytte til utdrag om du følger linken.)

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:23   #19
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil anbefale en serie som heter "Våre beste barnesanger". Jeg liker aller best plate nr. 2, der det bl. a. er en utrolig kul versjon av "Nisser og Dverge".
Denne serien har gennomarbeidede arrangementer , og det er flotte artister som synger. Det er alt for mye av barnemusikken som er sammenraskede versjoner med dårlige arr, dårlige musikere og dårlige sangere..

Jentene her liker også godt musikken fra Uhu, Casper CDene, May Britt 40 rareste-cden og Asgeir CDene.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 13:25   #20
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Størstejenta på 4,5 har satt stor pris på «Barnas viser 2». (Du kan lytte til utdrag om du følger linken.)

Ja, og som tallet angir så er det en av flere plater i en serie. Jeg tror jammen jeg skal skaffe noen av de andre.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:51.