Er det rimelig at dette skulle koste så mye?
Jeg vet ikke om dette er riktig sted for problemstillingen, men jeg regner med at noen flytter tråden om det er feil.
Vi har bygget dobbeltgarasje med loft og engasjerte en elektriker til å legge inn strøm og lys nede i garasjens hovedrom (4 lysrør, strøm til portåpner og stikkontakter - tror jeg har nevnt alt nå), 5 utelys, strøm på loftet, en panelovn og to skinner med spotter. I tillegg har han lagt opp strøm fra huset til garasjen og gjort noe inne som tok maks en time. Vi har selv kjøpt panelovn, lysarmaturer og spotter.
Vi hadde håpet at arbeidet skulle ta et par dager. Etter fire dager ba vi om et overslag for å kunne vurdere om vi hadde råd til mer arbeid, eller om vi måtte utsette noe. Vi fikk da et overslag på 20 - 24 000 kr.
Nå har vi fått en regning på 35 000 kr, noe som er mye mer enn vi både ble forespeilet og har råd til sånn rett før jul. Vi hadde jo tatt pause i arbeidet om vi visste at det skulle bli så dyrt. I tillegg til at vi har dilemmaet med pengene i seg selv, er det slik at elektrikeren egentlig er en veldig hyggelig kar som vi kjenner og hadde stor tillit til.
Jeg lurer på om noen av dere har erfaring som gjør at dere kan vurdere beløpet for jobben som er gjort og antall dager han brukte?
Vi tror kanskje at han har jobbet veldig sakte. I tillegg kan det virke som at han ikke inkluderte moms da han oppga 20-24 000 etter fire dager, og at beløpet nå er med moms. Har ikke elektrikere plikt til å oppgi pris med moms helt fra starten?
Vi angrer nå veldig på at vi ikke gikk ut og ba om anbud, i stedet for å velge en vi kjente og hadde tiltro til .