|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Frøken
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva synes dere om slike uttalelser?Jeg reagerer litt her inne når jeg ser innlegg hvor folk beskrive hvilke handlinger de ønsker at personer som er stilt for retten skal få gjennomgå. Jeg har på ingen måte noen medlidenhet med mennesker som har begått overgrep, drap, voldtekter eller andre ugjerninger. Men å skrive kommentarer som f.eks. at vedkomne burde vært kasterert med en sløv kniv, straffepult med en påle syntes jeg rett og slett ikke noe om.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Jeg var en av de som sa dette (kastrasjon ved hjelp av sløv skje og plasthammer), og jeg sa med en gang etterpå at jeg ikke mente det. Jeg ville anta at enhver leser skjønte at dette var et uttrykk for hva jeg syns om handlingene vedkommende hadde gjort, men at jeg selvfølgelig ikke mener at dette er en straffemetode jeg er for.
![]() |
#6 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Hm. På den ene siden så virker faktisk det å si "Jeg synes de skal bli kastrert med en sløv plastskje" mindre drastisk enn å si "Jeg synes det skal være dødsstraff".
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Jeg antar at det var min uttalelse du sikter til, og jeg innbiller meg at de fleste her inne forstår at jeg ikke mente det bokstavlig. Det var ment som et "symbol" på hva jeg mener om mennesker som utfører slike handlinger mot andre mennesker med viten og vilje. Og i sær mot barn. |
![]() |
![]() |
#10 |
Frøken
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Jeg tar det ikke det ikke bokstavelig men det faller ikke for meg å skrive slike ting, kanskje derfor jeg reagerer på det. Ser forresten ut som jeg er alene om det, var i grunnen det jeg lurte på
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?
Nettopp.
![]() |
#12 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Slike uttalelser synes jeg er helt greit, fordi jeg regner med at perwsonen ikke ville gjort det, men mener at det vedkommende har gjort er helt forkastelig. Kunne godt funnet på å si det om enkelte selv. F.eks. incestsaker o.l.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
Jeg er forsåvidt enig i det. Samtidig som uttalelser av typen HH sikter til faktisk gjør meg kvalm og uvel. Jeg synes de er unødvendige. Jeg kan forstå at folk reagerer slik, men må det alltid skrives? Om man faktisk ikke en gang mener det?
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva syntes dere om slike uttalelser?Jeg syns slike uttrykk er helt greie for å beskrive de følelsene man får når man hører om slike voldshandlinger. Som de fleste pleier å spesifisere, mener man ikke dermed at det er kastrering som sløy kniv som burde være den faktiske reaksjonformen overfor forbryterne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ringskrømt
|
Jeg har en tendens til å reagerer mer på selve ugjerningen enn det man evt. måtte kalle h*n som har begått ugjerningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Frøken
Det er nettopp slik jeg føler det også.
![]() |
#17 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om slike uttalelser?Reagerer ikke på det. Skjønner jo at det som oftest (håper jeg) ikke er ment helt bokstavelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om slike uttalelser?Jeg skjønner det liksom ikke helt. Det at man blir skikkelig opprørt over vold gir en lyst til å utføre vold, evt fantasere om det?
![]() |
#19 |
Frøken
Det gjør selvsagt jeg også(håper ingen her tror noe annet) men jeg liker allikevel ikke slike utsagn som det jeg nevnte i hovedinnlegget.
![]() |
#20 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Hva synes dere om slike uttalelser?Blir dere kvalm og uvell av uttalelser som "han som voldtok og drepte to små barn i Baneheia burde vært kasterert med en sløv kniv"? |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|